Jo, jag har sett dem, läst reklamen, sett tillbehören, mm, men jag undrar fortfarande vad man ska ha dem till ... vad de kan som gör att man måste ha en ...
Jag kanske inte har hängt med, men har folk i allmänhet fått så stabila "kirurghänder" så de kan klara de precisionsjobb som de små maskinerna ska utföra, på fri hand? Nu blir det svårt för här kommer ambitionen och egna krav på slutresultat in och det området är synnerligen subjektivt ...
Ska man spänna fast maskinen i ett stativ, ja då är ju smidigheten borta, man kan inte göra något åt större arbetsstycken, hålla små arbetsstycken blir återigen frihandsarbeten och vinkling/vridningsmöjligheter väldigt begränsade när stativet är i vägen.
Eftersom jag pular mycket, har massor av maskiner så har jag naturligtvis även tittat på dessa små maskiner, men aldrig hittat något användningsområde som gör dem till en maskin som ej får saknas i något välmöblerat hem
Varför inte fundera på en bra, böjlig axel om utrymmet där man du ska bearbeta är begränsat.
Alla ni som har en ... jag säger inte att ni gjort ett felköp ... det är nog bara jag som inte kommer på vad jag skulle en dylik till