drev till nsr 89

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Hoj
MOTO-GUZZI V100
vad sitter det för drev bak och fram orginal på en nsr125 89???????

tack på förhand johan :gnissla

2hjul

Ny medlem
Gick med
25 May 2005
Hoj
Honda z50 Monkeybike -74 Ktm 620
driverinblack skrev:
2109136 vad sitter det för drev bak och fram orginal på en nsr125 89???????

tack på förhand johan :gnissla

Hejsan

det är 35 bak 13 fram har jag för mig men är inte säker

AntiAntonAnt

Ny medlem
Gick med
30 Nov 2004
Hoj
Tuono -04
Orkar inte starta en egen tråd så jag lånar denna.

Jag tänkte dreva om min NSR -91 så den blev starkare och orkar varva ut alla växlar. 2-3 fler kuggar bak eller 1 mindre kugg fram.
Problemet är detta att jag inte hittar någon bra sida att köpa ifrån.
Några idéer eller förslag?

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
AntiAntonAnt skrev:
2196221 Orkar inte starta en egen tråd så jag lånar denna.

Jag tänkte dreva om min NSR -91 så den blev starkare och orkar varva ut alla växlar. 2-3 fler kuggar bak eller 1 mindre kugg fram.
Problemet är detta att jag inte hittar någon bra sida att köpa ifrån.
Några idéer eller förslag?

Jag har också en -91 och tänker på precis samma sak, dock inte för att den ska orka varva ut alla växlar ? Det gör den väl (?). Kanske inte 6an helt men.. Vill ha en värre acceleration åtminstone, 1 kugg mindre fram borde väl duga. Har du ens hört med närmaste Honda Center ? Det borde dom kunna fixa.. :tungan

AntiAntonAnt

Ny medlem
Gick med
30 Nov 2004
Hoj
Tuono -04
lorkan skrev:
2196300 Jag har också en -91 och tänker på precis samma sak, dock inte för att den ska orka varva ut alla växlar ? Det gör den väl (?). Kanske inte 6an helt men.. Vill ha en värre acceleration åtminstone, 1 kugg mindre fram borde väl duga. Har du ens hört med närmaste Honda Center ? Det borde dom kunna fixa.. :tungan

Nae den orkar inte varva ut. Orkar inte enns holla kvar sig på 6:an. Den är helt ostrypt, det är t.o.m ny cylle och kolv på den... Den gör ca 140Km/h på 5:an och varvar då ca 10200rpm. Sen när man lägger i 6:an orkar den inte. :(
Stämmer varvtalet ihop med hastigheten på din?

Ja jag har hört med en Honda Center i Göteborg men de lär inte svara förren imon.

Last edited:

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
AntiAntonAnt skrev:
2196372 Nae den orkar inte varva ut. Orkar inte enns holla kvar sig på 6:an. Den är helt ostrypt, det är t.o.m ny cylle och kolv på den... Den gör ca 140Km/h på 5:an och varvar då ca 10200rpm. Sen när man lägger i 6:an orkar den inte. :(
Stämmer varvtalet ihop med hastigheten på din?

Ja jag har hört med en Honda Center i Göteborg men de lär inte svara förren imon.

Hum, min gör dryga 120 på 5an och sedan när man lägger i 6an accelerar den vidare, TROR JAG.(Dock verkar inte hastighetsmätaren röra sig mer, jag tror det är något fuffens med den.) Min ska vara ostrypt, jag fick åtminstone med mig strypningarna i handen vid köpet + att jag har kört en NSR -89 som jag vet var strypt, och min är bra mycket piggare än den.

Förövrigt kan jag hålla med om att 6an är vääldigt trött, ja, men jag rör mig i princip aldrig på motorväg och normalt sett aldrig fortare än runt 120 på 90-väg, så 6an används inte särskilt ofta..

AntiAntonAnt

Ny medlem
Gick med
30 Nov 2004
Hoj
Tuono -04
lorkan skrev:
2197130 Hum, min gör dryga 120 på 5an och sedan när man lägger i 6an accelerar den vidare, TROR JAG.(Dock verkar inte hastighetsmätaren röra sig mer, jag tror det är något fuffens med den.) Min ska vara ostrypt, jag fick åtminstone med mig strypningarna i handen vid köpet + att jag har kört en NSR -89 som jag vet var strypt, och min är bra mycket piggare än den.

Förövrigt kan jag hålla med om att 6an är vääldigt trött, ja, men jag rör mig i princip aldrig på motorväg och normalt sett aldrig fortare än runt 120 på 90-väg, så 6an används inte särskilt ofta..

Och du vet att du har orginaldreven på?
I sådana fall ska jag räkna mina kuggar fram lite. :tungan
Kan förstå att du vill dreva ner din om du oftast inte kör snabbare än 120 km/h.
Har du hört med något Honda Center om drev då?

"Strypningar"? Hade du fler är den bricka som satt i utblåset?

Last edited:
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...