driverinblack
Turbo är roligt men dyrt
vad sitter det för drev bak och fram orginal på en nsr125 89???????
tack på förhand johan![Gnissla :gnissla :gnissla](/img/smilies/gnissla.gif)
tack på förhand johan
![Gnissla :gnissla :gnissla](/img/smilies/gnissla.gif)
driverinblack skrev:2109136vad sitter det för drev bak och fram orginal på en nsr125 89???????
tack på förhand johan![]()
2hjul skrev:2110434Hejsan
det är 35 bak 13 fram har jag för mig men är inte säker
AntiAntonAnt skrev:2196221Orkar inte starta en egen tråd så jag lånar denna.
Jag tänkte dreva om min NSR -91 så den blev starkare och orkar varva ut alla växlar. 2-3 fler kuggar bak eller 1 mindre kugg fram.
Problemet är detta att jag inte hittar någon bra sida att köpa ifrån.
Några idéer eller förslag?
lorkan skrev:2196300Jag har också en -91 och tänker på precis samma sak, dock inte för att den ska orka varva ut alla växlar ? Det gör den väl (?). Kanske inte 6an helt men.. Vill ha en värre acceleration åtminstone, 1 kugg mindre fram borde väl duga. Har du ens hört med närmaste Honda Center ? Det borde dom kunna fixa..![]()
AntiAntonAnt skrev:2196372Nae den orkar inte varva ut. Orkar inte enns holla kvar sig på 6:an. Den är helt ostrypt, det är t.o.m ny cylle och kolv på den... Den gör ca 140Km/h på 5:an och varvar då ca 10200rpm. Sen när man lägger i 6:an orkar den inte.
Stämmer varvtalet ihop med hastigheten på din?
Ja jag har hört med en Honda Center i Göteborg men de lär inte svara förren imon.
lorkan skrev:2197130Hum, min gör dryga 120 på 5an och sedan när man lägger i 6an accelerar den vidare, TROR JAG.(Dock verkar inte hastighetsmätaren röra sig mer, jag tror det är något fuffens med den.) Min ska vara ostrypt, jag fick åtminstone med mig strypningarna i handen vid köpet + att jag har kört en NSR -89 som jag vet var strypt, och min är bra mycket piggare än den.
Förövrigt kan jag hålla med om att 6an är vääldigt trött, ja, men jag rör mig i princip aldrig på motorväg och normalt sett aldrig fortare än runt 120 på 90-väg, så 6an används inte särskilt ofta..
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |