Drevning - seriös korspostning

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
14/38? Det är ju istort sett samma utväxling som det som anges som org på -02? Har du kört rätt spec på hojen?

På A-torp funkade det otroligt bra för mig med hård drevning(2 kugg fram) så jag drog ur 6'an i 270, men nästa år ska jag ha högre utgångshastighet...
 

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bromma
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
Chrille skrev:
14/38? Det är ju istort sett samma utväxling som det som anges som org på -02? Har du kört rätt spec på hojen?

På A-torp funkade det otroligt bra för mig med hård drevning(2 kugg fram) så jag drog ur 6'an i 270, men nästa år ska jag ha högre utgångshastighet...

Nja, lite osäker på specen...jag vet att min -99 skiljer sig från nyare R1:eek:r vad gäller utväxling på några växlar. Men 14/38 skulle aldrig i livet funka...då skulle den möjligen orka dra på 4:an men resten är nog att glömma...fast nu när jag läser kom jag på att jag skrev fel...jag ville skriva 16/38. Fan fan fan...14/38 är ju nästan som original. Så jag skulle behöva typ 16/38 men fett mer klös i motorn...kan dom inte öppna upp 600 Standard för lite B-förare istället??? :rolleyes:
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Men om du testar som jag gjorde då Fredrik? Dreva ner hojen och sikta på en topphastiget på 285 istället för de 300+ den antagligen har nu. Då kommer hojen acca bättre och kanske nå 280+ner för rakan?!

Som det var nu gick vi precis jämnfort ner för rakan och din kanske hade klarat lite mer?
 

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bromma
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
Chrille skrev:
Men om du testar som jag gjorde då Fredrik? Dreva ner hojen och sikta på en topphastiget på 285 istället för de 300+ den antagligen har nu. Då kommer hojen acca bättre och kanske nå 280+ner för rakan?!

Som det var nu gick vi precis jämnfort ner för rakan och din kanske hade klarat lite mer?

Men jag HAAAAAR ju drevat ner seriöst mycket...kör 14/43 i nuläget och det börjar inte ens hosta på 6:an i slutet av rakan. Det känns som att övriga R1-or skulle spränga motorn mitt på rakan med sån drevning. Men min kanske börjar bli lite trött...men 135 på baken är ändå en aktningsvärd siffra...det tycker i alla fall min mamma :rolleyes: men inte verkar det räcka till. Och egentligen har jag inget behov av att träna hårda inbromsningar från 300+...därav min önskan att dom kan öppna upp 600 Standard något så att man fyller upp klassen :)
 
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Top