gullepojken
Ny medlem
Vilken av dessa är egentligen driftsäkrast? Både va gäller trim och original effekt. Har allihop av dom någon typ av "barnsjukdom" oftast?
/andreas
/andreas
Driftsäkrast??? Ja den glömde du ju
Kawasaki 2års garanti / suzuki 2års garanti + 3år förlängd reklamationsrätt / yamaha 5års garanti... Det kanske säger lite... Tänk om du fick samma garantier på en husaberg som på en xt660...
Driftsäkrast??? Ja den glömde du ju
Kawasaki 2års garanti / suzuki 2års garanti + 3år förlängd reklamationsrätt / yamaha 5års garanti... Det kanske säger lite... Tänk om du fick samma garantier på en husaberg som på en xt660...
Och vad täcker garantin då?
Att erbjuda en 5 års garanti med förbehållet att all service måste ske på märkesverkstad (svindyrt) samtidigt som garantin nästan inte täcker något är en utmärkt affär för ÅF/importör och har inget med kvalite att göra....
Driftsäkrast??? Ja den glömde du ju
Kawasaki 2års garanti / suzuki 2års garanti + 3år förlängd reklamationsrätt / yamaha 5års garanti... Det kanske säger lite... Tänk om du fick samma garantier på en husaberg som på en xt660...
Om garantin bara är där för att man ska serva sina maskiner... så varför har inte fiat kommit på samma som hyundai att man kan lura kunder med att skriva 20000mils elektronikgaranti... För det första så blir dom ju mer intresserade av att köpa bilen och sen så servar dom den oxå och allt utan att garantin behöver täcka nåt... Perfekt... Jag ska dra iväg ett mail och tipsa lada om det oxå... Lika å dra till med 50000mils garanti på allt... Man får säkert belöning för årets bästa affärsförslag... Tips: Köp fiat aktier innan så blir du ju rik på det själv oxå
Jag hoppas verkligen Inte husaberg ger ut sån garanti för då kommer den gå som en påse nötter oxå...
Det är väl rätt självklart att det är en bra deal för företaget om man erbjuder 5 års garanti på en produkt mot att man får serva den till överpris.
Om något sen går sönder så har garantin värdelös täckning då man har reserverat sig väldigt frikostigt mot handhavandefel och normalt slitage, ex så vägrade Honda byta ut kammar som gått ner sig på 3000mil då de ansåg att det var handhavandefel. Samma sak med Yamaha och bromskivor som slog sig efter 200 mil
Har du någon egen erfarenhet av garantin på dyliga fordon?
Om man skall puttra omkring som en vanlig trafikant så håller alla dom mopparna precis lika bra, men skall man pressa maskinerna mil efter mil så är GSX-R1000 - oavsett årsmod - helt överlägsen dom andra vad beträffar hållbarhet!!
/Fürstenhoff.
Jo det har du rätt i... Man får inte en moto gp hoj och 10 års garanti på den... Kanske därför bladen är tyngst och har rödmarkeringen ett par tusen varv lägre än dom andra litershojarna tex...???
Varför snackar du om moto-gp hojjar o bladar när du nyss snacka om en traktor-motard mot en tävlingsmotard.
Vilken av dessa är egentligen driftsäkrast? Både va gäller trim och original effekt. Har allihop av dom någon typ av "barnsjukdom" oftast?
/andreas
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |