Driftsäkrast! R1, ZX10 el gixxer1000??

Niklas M

skrajjrajders
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Malmberget
Hoj
Äkta kinesisk GRC kopia + japansk och italiensk större moppe
Sen tror ja fan honda håller bäst utan service, men märk väl Erik, han fråga inte efter nån Honda


Så sant så jag blev lite offtopic med Honda....han var ju inte intresserad av det trådskaparen...
 
Last edited:

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
Sen tror ja fan honda håller bäst utan service, men märk väl Erik, han fråga inte efter nån Honda


Så sant så jag blev lite offtopic med Honda....han var ju inte intresserad av det trådskaparen...

De gör inge :pannkyss
Fick ju The_Blade prata lite om sitt favvomärke som vanligt :D

Ja vill gärna ha en honda för övrigt för o gå ännu mer OT :D
 

The blade

Lill_E
Gick med
19 Aug 2005
Ort
örebro
Hoj
cbr1000RR - 06
Klart Honda kan ge 5års garanti med ingen effekt ,inget komp, överviktig & rödmarkeringen på 11000nåt.....jag vill då inte ha nån sporthojs-Volvo:tungan

Bara vad jag tycker :yoparty

Hahaha jag skrattar ihjäl mig. Ingen effekt...fick ut mer effekt i bänk än en retta ganska nyligen. Samma bänk såklart. :kiss
144 häst på slangen kontra 138 häst..
Så effekt finns det gott om.Se ska man ju kunna utnytja den effekten oxå, lr hur nicke
 

Niklas M

skrajjrajders
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Malmberget
Hoj
Äkta kinesisk GRC kopia + japansk och italiensk större moppe
Hahaha jag skrattar ihjäl mig. Ingen effekt...fick ut mer effekt i bänk än en retta ganska nyligen. Samma bänk såklart. :kiss
144 häst på slangen kontra 138 häst..
Så effekt finns det gott om.Se ska man ju kunna utnytja den effekten oxå, lr hur nicke


Hehe...Jo det är sant man ska ju kunna hantera hojarna oxo...man jobbar ju på det :gnissla Men var det inte hojarnas kvalitet vi diskuterade ,inte förarnas? :D
 
Last edited:

The blade

Lill_E
Gick med
19 Aug 2005
Ort
örebro
Hoj
cbr1000RR - 06
Oj 140 hästar på slangen... GRYMMT! Bara 30 till innan den är med i matchen :pannkyss

Den är redan med i matchen. Betydligt mer effekt än vad jag klarar av och nån annan för den delen heller. Skulle lätt kunna köpa mig en 10á för dess vansininga motor men jag förblir nog en hondakille.
 

R.Lehtipalo

Gasar tills det hasar..
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Luleå
Hoj
Cannondale med dubbla överliggande trampor, mina 8-hjulingar och en Gixxer 1000 -04
Den är redan med i matchen. Betydligt mer effekt än vad jag klarar av och nån annan för den delen heller. Skulle lätt kunna köpa mig en 10á för dess vansininga motor men jag förblir nog en hondakille.

Du missförstår honom, han pratar inte om hur mycket effekt en 'vanlig' dödlig klarar att hantera; vad han menar är att med 30 hästar mer så blir det roligare att köra cykeln. Alla optimerar inte sin körning för att få snabbaste varvtider på bana eller fullständig kontroll av sin MC. Faktum är att dom flesta vill ha skoj på sin MC, och t.ex. med 30 kusar extra så får man den dära sparken i röven som inte en blade kan ge. :tummenupp
 
Last edited:

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
EDIT: Snart kommer det märkesfanatiker från alla läger o säger att just deras märke är BÄST. Ta det med en nypa salt ;)

Ja, det är nästan patetiskt hur alla vill försvara sitt märke med näbbar och klor. Jag tror att man missar en massa roliga modeller om man låser sig på ett specifikt märke.
 

Niklas M

skrajjrajders
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Malmberget
Hoj
Äkta kinesisk GRC kopia + japansk och italiensk större moppe
Ja, det är nästan patetiskt hur alla vill försvara sitt märke med näbbar och klor. Jag tror att man missar en massa roliga modeller om man låser sig på ett specifikt märke.
Det finns ju en anledning till att man väljer sitt märke/modell oxo.... Troligen för att man tycker bäst om den. Men visst det varierar ju genom åren vilka man vill ha :)
 

The blade

Lill_E
Gick med
19 Aug 2005
Ort
örebro
Hoj
cbr1000RR - 06
Du missförstår honom, han pratar inte om hur mycket effekt en 'vanlig' dödlig klarar att hantera; vad han menar är att med 30 hästar mer så blir det roligare att köra cykeln. Alla optimerar inte sin körning för att få snabbaste varvtider på bana eller fullständig kontroll av sin MC. Faktum är att dom flesta vill ha skoj på sin MC, och t.ex. med 30 kusar extra så får man den dära sparken i röven som inte en blade kan ge. :tummenupp

Klart man vill ha skoj på sin hoj. Jag har svinkul på min i af. Sen har man väl olika intrtessen. Gillar man att få "spakar" i röven som du verkar tycka om så kanske man ska köpa sig en kawa 125á istället:D
Hoppas du har kört alla bladeár innan du vräker ur dig sån skit. Men det är klart. Köper man hoj bara för att köra fort rakt fram så har man väl inte alla indianer i kanoten.
 

R.Lehtipalo

Gasar tills det hasar..
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Luleå
Hoj
Cannondale med dubbla överliggande trampor, mina 8-hjulingar och en Gixxer 1000 -04
Det finns ju en anledning till att man väljer sitt märke/modell oxo.... Troligen för att man tycker bäst om den. Men visst det varierar ju genom åren vilka man vill ha :)

När bladen kom '92(tror jag) så var den värsta sporthojen som fanns. Med åren förgubbades värstingen under ledning av Baba-san på Honda. Rettan släpptes, ZX10:an också, sedan gixxern. Det är dags för Honda att blidka rejsmupparna igen tycker jag.

Jag vill inte ha en psuedo-förnuftig sak som en fireblade. En sporthoj är inte, och förblir aldrig en förnuftig sak att äga hur dom än försöker blidka kunder med garantier och 'kvalitet'. Så Baba-san - Ge oss en helt vansinnig leksak så vi kan njuta av åkturen hur (o)förnuftig den än kan vara. Snälla Honda, släpp nu den dära rc211v-replikan! :näsblod
 

Wheelie-king

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2003
Ort
Kalmar
Hoj
YZR 500 "replica", Gixxer 1000 K7 "Lucky strike", KTM SX 150 -13, Gilera 180 2-takt
Har ägt/äger både R1 -99, -02, -03, Gixxer 1000 -02, Gixxer 750 -00, Sp1 -00.

R1 orna från årsmodell 99-03 har haft stora problem med kopplingarna. Alla mina har slirat och då har dom ej varit trimmade. Men det går att råda bot på genom hårdare fjädrar alt. en extra tryckplatt. I övrigt tycket jag R1:an är en kanonhoj, lättkörd med lagom effekt.
Svårstartade efter vinterförvaring, man får nöta på startmotorn i en minut...

Gixxer 1000 -02 har det adrig varit några problem med. Dock så känns den lite stor jämfört med R1:an och så är insprutningen lite okänslig vid kurvtagning. Startar på 2 sekunder efter vinterförvaring i kallgarage i 6 månader! IMPONERANDE!

Gixxer 750 -00. Problem med växellådorna. Fick renovera min vid 2700 mil.


Har kört en honda 929 en gång i 2 mil, och aldrig mer! Fel vinkel på styret, stenhård platt dyna, på tok för brett knäslut, slö o trött motor m.m, m.m...
 

R.Lehtipalo

Gasar tills det hasar..
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Luleå
Hoj
Cannondale med dubbla överliggande trampor, mina 8-hjulingar och en Gixxer 1000 -04
Klart man vill ha skoj på sin hoj. Jag har svinkul på min i af. Sen har man väl olika intrtessen. Gillar man att få "spakar" i röven som du verkar tycka om så kanske man ska köpa sig en kawa 125á istället:D
Hoppas du har kört alla bladeár innan du vräker ur dig sån skit. Men det är klart. Köper man hoj bara för att köra fort rakt fram så har man väl inte alla indianer i kanoten.

Skit och skit, snackar du om din MC eller? Jag har ägt:

1 Yamma yz 80 :näsblod
1 Honda MT5 :rolleyes:
1 CBR 600
2 Blades
1 Gixxer 750
1 Gixxer 1000 (nuvarande)

Provkört en rätt mycket skrot också. Jag tror jag tar mig runt diverse banor på relativt hyfsade tider för att inse att en blade kommer långt ner på önskelistan. Bästa kompromissen mellan gata/bana är gixxers, vill man ha en renodlad banräcer tar man en ZX10:a. Rettan har en motorkaraktär som en 750 och bladen går inte att svänga med. :tummenupp
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Vilken av dessa är egentligen driftsäkrast? Både va gäller trim och original effekt. Har allihop av dom någon typ av "barnsjukdom" oftast?

/andreas

Beror på tidigare ägarens service el brist på service.
Sköter man dem som man skall, så är nog alla 3 som duracellkaniner:tummenupp

Har ägt/äger både R1 -99, -02, -03, Gixxer 1000 -02, Gixxer 750 -00, Sp1 -00.

R1 orna från årsmodell 99-03 har haft stora problem med kopplingarna. Alla mina har slirat och då har dom ej varit trimmade. Men det går att råda bot på genom hårdare fjädrar alt. en extra tryckplatt. I övrigt tycket jag R1:an är en kanonhoj, lättkörd med lagom effekt.
Svårstartade efter vinterförvaring, man får nöta på startmotorn i en minut...

Gixxer 1000 -02 har det adrig varit några problem med. Dock så känns den lite stor jämfört med R1:an och så är insprutningen lite okänslig vid kurvtagning. Startar på 2 sekunder efter vinterförvaring i kallgarage i 6 månader! IMPONERANDE!

Gixxer 750 -00. Problem med växellådorna. Fick renovera min vid 2700 mil.


Har kört en honda 929 en gång i 2 mil, och aldrig mer! Fel vinkel på styret, stenhård platt dyna, på tok för brett knäslut, slö o trött motor m.m, m.m...

"Exakt samma symtom upplevde jag med en 03:a gixxer 1000. 04:an var väl samma skit, 05:a. blev MYCKET bättre"

Bara trams om detta uttalande, 2 mil är ingen utvärdering, har du kört dina gixxrar dubblet upp eller:va :confused: Kanske saxat utvärderingarna ur mc tidning, låter så ialla fall..

DU kör varken snabbare el saktare med en blade på en bana än en gixxer.
T om en erkänt duktig bankille från England satte snabbare varvtid med en gammal slut yzf 750 med trött fjädring, slut motor, än en 2003:A gixxer, han trodde knappt sina ögon när han såg att han var mer än sekunden snabbare i mål med en 10 år äldre 750 och betydligt motorsvagare.
 
Last edited:

R.Lehtipalo

Gasar tills det hasar..
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Luleå
Hoj
Cannondale med dubbla överliggande trampor, mina 8-hjulingar och en Gixxer 1000 -04
Beror på tidigare ägarens service el brist på service.
Sköter man dem som man skall, så är nog alla 3 som duracellkaniner:tummenupp



Exakt samma symtom upplevde jag med en 03:a gixxer 1000. 04:an var väl samma skit, 05:a. blev MYCKET bättre

*BEEP* Bullshit detektorn registrerar. Öhh, Äga en blade och sen säga att en gixxer har slö och tröt motor? Sen att påstå att gixxer '03-'04 har en hård dyna? Bredast över tanken alla kategorier är väl Babas cyklar?

Vakna och känn doften av kaffe! :huvet
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
*BEEP* Bullshit detektorn registrerar. Öhh, Äga en blade och sen säga att en gixxer har slö och tröt motor? Sen att påstå att gixxer '03-'04 har en hård dyna? Bredast över tanken alla kategorier är väl Babas cyklar?

Vakna och känn doften av kaffe! :huvet

Faktum är att En gixxer 1000 känns mer snäll än en RF 900, och rf:en är dessutom snabbare 0-402 meter, touringjärn som den är. JA jag har provkört en gixxer 1000 betydligt mer än vad du kört 929:an, och Rf: har jag kört 1100 mil med, samt 0-201 meter kvitto på, tror jag skulle köra ifrån dig också 201 meter med en 93.as 900 RF.
 

Redtail_Racer

Besudlad
Gick med
27 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
Kawasaki ZX10R Ninja -06
Jag skulle nog säga så här när det gäller driftsäkerhet....
Alla märken är nog jävligt driftsäkra så länge du inte misshandlar den maskinellt...
Brorsan fick lämna in sin R1 -05 för ngt växellådskrångel nu efter sommaren...
Detta berodde på att killen innan inte hade kört in grejjerna ordentligt
påstod dom...
Barnsjukdomar levde mest med dom äldre hojarna...växellådor på R1 bl a...
Kör du in din nya hoj ordentligt och servar den ordentligt så har du nog en hoj som lever länge :tummenupp
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Tyckte du verkligen gixxernas motor var slö i jämförelse med 929ans?
Isåfall måste något vara ALLVARLIGT fel...

Nej! Detta uttalande var bara för att visa hur dumt föregående talares nervärderingen av en cbr 929:a efter 2 mil. Men jag personligen tycker att både Gixxer 1000 och R1:eek:r är lite övervärderade av sina ägare:va Tycker skillnaden mellan dessa är så liten så det är till Syvvendet och sist ändå, den som kör det beror på inte maskinen!!
JAG personligen vill inte ha annat än min blade nu, skulle jag byta OK kan tänka mig en Gixxer från 05 el R1 från 04:a /zx 10r OCH GIVETSVIS en cbr 1000!!!!!!!
 

R.Lehtipalo

Gasar tills det hasar..
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Luleå
Hoj
Cannondale med dubbla överliggande trampor, mina 8-hjulingar och en Gixxer 1000 -04
Faktum är att En gixxer 1000 känns mer snäll än en RF 900, och rf:en är dessutom snabbare 0-402 meter, touringjärn som den är. JA jag har provkört en gixxer 1000 betydligt mer än vad du kört 929:an, och Rf: har jag kört 1100 mil med, samt 0-201 meter kvitto på, tror jag skulle köra ifrån dig också 201 meter med en 93.as 900 RF.

Ok, du är jättetuff och snabb rakt fram. Jag är imponerad. För snål för en riktig raktframräser? Turbobusa förfan! Jag lovar att bli skitimpad när du hjular förbi mig i 200 knyck. Wow, kanske man till och med få en autograf efteråt?

Jag skiter väl förfan blanka tusan i på-pappret-och-rakt-fram-prestanda. Inse nu att du har blivit rövknullad av Soichiro- och Barba-san på honda som sålt dig ett 'förnuftigt' koncept.

:rolleyes:
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top