Driftsäkrast! R1, ZX10 el gixxer1000??

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Ok, du är jättetuff och snabb rakt fram. Jag är imponerad. För snål för en riktig raktframräser? Turbobusa förfan! Jag lovar att bli skitimpad när du hjular förbi mig i 200 knyck. Wow, kanske man till och med få en autograf efteråt?

Jag skiter väl förfan blanka tusan i på-pappret-och-rakt-fram-prestanda. Inse nu att du har blivit rövknullad av Soichiro- och Barba-san på honda som sålt dig ett 'förnuftigt' koncept.

:rolleyes:

Du låter lite rädd för rövknulla? Du är väl inte homofob?? Rakt fram på papper??Jag har kvitto från egen körningpå Bike weekend, skulle inte uttala mig annars, och står forfarande för att jag tror att jag är snabbare än dig IRL med RF 900 från 1993 rakt fram 201 meter, om du kör gixxer 1000, varsågod och välj årsmodell själv.
Åka rakt fram fort är enbart för töntar, föredrar Gelleråsen, Kinnekulle ring mm, gärna. Har säkert åkt mera mil på bana än vad du bara drömmer om, med tanke på era korta säsonger:rolleyes: ..:va
 
Last edited:

Küngen1

8 Superbike
Gick med
7 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000RR
Om man skall puttra omkring som en vanlig trafikant så håller alla dom mopparna precis lika bra, men skall man pressa maskinerna mil efter mil så är GSX-R1000 - oavsett årsmod - helt överlägsen dom andra vad beträffar hållbarhet!! :tummenupp :tummenupp :tummenupp

/Fürstenhoff.

Om jag skulle köpa en hoj att pressa i alla lägen så skulle gixern vara mitt sista alternativ, men du vet kanske bättre eftersom du trots allt är sponsrad av suzuki.
 

R.Lehtipalo

Gasar tills det hasar..
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Luleå
Hoj
Cannondale med dubbla överliggande trampor, mina 8-hjulingar och en Gixxer 1000 -04
Du låter lite rädd för rövknulla? Du är väl inte homofob?? Rakt fram på papper??Jag har kvitto från egen körningpå Bike weekend, skulle inte uttala mig annars, och står forfarande för att jag tror att jag är snabbare än dig IRL med RF 900 från 1993 rakt fram 201 meter, om du kör gixxer 1000, varsågod och välj årsmodell själv.
Åka rakt fram fort är enbart för töntar, föredrar Gelleråsen, Kinnekulle ring mm, gärna. Har säkert åkt mera mil på bana än vad du bara drömmer om, med tanke på era korta säsonger:rolleyes: ..:va

"Hahaha.." *NAPP!!* .. *Vevar som satan..* "Men oj, en sån liten patetisk mört" .. 'Tillhör troligen underarten 'märkus bögus'" *Släpper tillbaka den lilla rackarn* .. "Krya på dig och kom tillbaka när du har vuxit färdigt" :såjaponken

Om jag skulle köpa en hoj att pressa i alla lägen så skulle gixern vara mitt sista alternativ, men du vet kanske bättre eftersom du trots allt är sponsrad av suzuki.

Säga vad man vill om Fürstenhoff, men nog gasar han med cyklarna sina och lever på sina 'bravader'. Det är annat än att lägga en tattig liten one-liner med en tafatt 'solklar' slutsats helt utan motivering och resonemang. Trollar litegrann kanske? ;-)
 
Last edited:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
"Hahaha.." *NAPP!!* .. *Vevar som satan..* "Men oj, en sån liten patetisk mört" .. 'Tillhör troligen underarten 'märkus bögus'" *Släpper tillbaka den lilla rackarn* .. "Krya på dig och kom tillbaka när du har vuxit färdigt" :såjaponken



Jag är nog så straight som man kan vara i dessa tider:yoparty Men har inte din mamma sagt åt dig att man skall prova allt minst 1 gång i livet?
En känt uttalande från mitt jobb från en Lastbilschaffis från Värmland som efter 15 forfarande talas om:

"Man behöver inte vara bög bara för att man suger av en kompis"

Många just som spelar på att andra är bögar etc, och säger vad äckligt etc, och verkligen måste påtala att det är fel, har oftast homofobi och homofobi är väl första stadiet att erkänna för sig själv och kliva ur garderoben??

Fy för fanken vad denna tråden spårade ur!! Hur som helst så ÄSLKAR jag er alla hojbröder och systrar!! Och det är väl för jävla tur att smaken är som baken, annars har vi inte kunnat kasta lite sand härinne idag.
 
Last edited:

R.Lehtipalo

Gasar tills det hasar..
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Luleå
Hoj
Cannondale med dubbla överliggande trampor, mina 8-hjulingar och en Gixxer 1000 -04


"Man behöver inte vara bög bara för att man suger av en kompis"

(...) Och det är väl för jävla tur att smaken är som baken, annars har vi inte kunnat kasta lite sand härinne idag.

Vad jobbar du som? Callgirl? Du verkar ha en fallenhet för rumpor och snaska balle. Gör nu som en riktig bög och träd fram, erkänn att du haft baba därbak och att du GILLADE det! Vi lovar att inte mobba dig!

:)
 

Gurra Gixxer

ERF 2010
Gick med
3 Sep 2005
Ort
Ystad
Hoj
GsxR 1000 k9
MÅste ju bara tilläga att jag har haft stor nytta av suzukis 3 års tillägs garanti.. då efter x antal mils pressande på bakhjulet på den gamla 750 -03an så villa veven och vxl lådan svika vilket resulterade i ett ras.. suzuki stod för alla rep ny vev vevstakar kiolvar dreven i vxl lådan plus arbetet summa 42 000:-

min faktura 0:- så jag är glad för den service kostanáden för ett par tusen om året...
 

The blade

Lill_E
Gick med
19 Aug 2005
Ort
örebro
Hoj
cbr1000RR - 06
Vad jobbar du som? Callgirl? Du verkar ha en fallenhet för rumpor och snaska balle. Gör nu som en riktig bög och träd fram, erkänn att du haft baba därbak och att du GILLADE det! Vi lovar att inte mobba dig!

:)

Att du orkar vara så j-vla dryg. Kan du inte svänga med en blade beror nog mer på dig som förare. Men men jag lägger ner nu. Du är nog bara ute efter pajkastning. Alla har sin favvohoj, även du killen. Kör försiktigt på din nervösa 10á. :tummenupp :tummenupp
 

R.Lehtipalo

Gasar tills det hasar..
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Luleå
Hoj
Cannondale med dubbla överliggande trampor, mina 8-hjulingar och en Gixxer 1000 -04
Att du orkar vara så j-vla dryg. Kan du inte svänga med en blade beror nog mer på dig som förare. Men men jag lägger ner nu. Du är nog bara ute efter pajkastning. Alla har sin favvohoj, även du killen. Kör försiktigt på din nervösa 10á. :tummenupp :tummenupp

10:a? Vad yrar du om? Dryg/leta pajkastning är den som försöker besserwissra över sitt märkes excellens. Sedan skryta och utmana på dragrace/banrace. Ät din egen medicin förfan. Tycker du att en blade passar din körning så räcker det. Rackar du ner på andras dåliga erfarenheter av Ditt Helgade MC-Märke/Modell så är du bara dumdryg och får vad du förtjänar. Dessutom; min mc är stabil som faan, stabilt mannen, stabilt, eller instabilt 'killen'. Dessutom låtsas du veta och antyda 'självklarheter' som att honda har 'bäst' kvalitet och döma huruvida andra kan hantera effekt eller prioritera fel med vad som är optimalt för respektive individ.

Dessutom: Att det inte går att svänga med en blade av årsmodell äldre än '06 beror på den taskiga markfrigången. Skiten släpar i backen hur man än gör. Påstår du nåt annat så är det dags att sluta med smurfpillrena.
 

Dennis_I

Norrland är vackert =)
Gick med
20 Mar 2004
Ort
Gällivare och i ryggsäcken
Hoj
CBR1000RR -08
Tebaxx från jobbet... Lehtipalo har fört min talan rätt bra ett tag nu. Skall jag säga min mening i tråden, Kawwan är skräp, generatorerna rasar på 04orna, K5. K6 = Skräp, jädra touring fjädring! Honda, har ju päronbladen, vet en kille som lärde sig skrapa fotpinnar före han fick knät i backen! Yammahaaa, jani, som att köra en 750... summa summarum, man får välja vilket fel man kan leva med, personligen gillar jag inte när grejjer skrapar i backen när det går fort...
 

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Los Angeles CA
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
Driftsäkrast??? Ja den glömde du ju:D

Kawasaki 2års garanti / suzuki 2års garanti + 3år förlängd reklamationsrätt / yamaha 5års garanti... Det kanske säger lite... Tänk om du fick samma garantier på en husaberg som på en xt660...:tungan

Nufortiden har val alla jappsmarken 5 ar garanti (menar Kawa, Honda, Suzuki och Yama)?
Ialf over here om jag inte misstagit mig helt fel och sa stor skillnad ar det inte pa japanerna over here och over there?:va
 

The blade

Lill_E
Gick med
19 Aug 2005
Ort
örebro
Hoj
cbr1000RR - 06
10:a? Vad yrar du om? Dryg/leta pajkastning är den som försöker besserwissra över sitt märkes excellens. Sedan skryta och utmana på dragrace/banrace. Ät din egen medicin förfan. Tycker du att en blade passar din körning så räcker det. Rackar du ner på andras dåliga erfarenheter av Ditt Helgade MC-Märke/Modell så är du bara dumdryg och får vad du förtjänar. Dessutom; min mc är stabil som faan, stabilt mannen, stabilt, eller instabilt 'killen'. Dessutom låtsas du veta och antyda 'självklarheter' som att honda har 'bäst' kvalitet och döma huruvida andra kan hantera effekt eller prioritera fel med vad som är optimalt för respektive individ.

Dessutom: Att det inte går att svänga med en blade av årsmodell äldre än '06 beror på den taskiga markfrigången. Skiten släpar i backen hur man än gör. Påstår du nåt annat så är det dags att sluta med smurfpillrena.

Jag är dum och en dålig människa. Jag lägger ned nu.........
 

R.Lehtipalo

Gasar tills det hasar..
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Luleå
Hoj
Cannondale med dubbla överliggande trampor, mina 8-hjulingar och en Gixxer 1000 -04
Tebaxx från jobbet... Lehtipalo har fört min talan rätt bra ett tag nu. Skall jag säga min mening i tråden, Kawwan är skräp, generatorerna rasar på 04orna, K5. K6 = Skräp, jädra touring fjädring! Honda, har ju päronbladen, vet en kille som lärde sig skrapa fotpinnar före han fick knät i backen! Yammahaaa, jani, som att köra en 750... summa summarum, man får välja vilket fel man kan leva med, personligen gillar jag inte när grejjer skrapar i backen när det går fort...

:nicka

Som med allt annat handlar det om sina prioriteringar och kompromisser i livet, mc-körningen och kärleken. En del gillar honda och att få japsballa därbak, andra kawwa och går igång på spygrönt, eller humorn med en kingsize häck ratbike gixxer 1000 04:a. :rolleyes:

:tungan

Jag är dum och en dålig människa. Jag lägger ned nu.........

Till slut ramlade poletten ner! Ur insikt kommer förändring! :näsblod
 
Last edited:

The blade

Lill_E
Gick med
19 Aug 2005
Ort
örebro
Hoj
cbr1000RR - 06
:nicka

Som med allt annat handlar det om sina prioriteringar och kompromisser i livet, mc-körningen och kärleken. En del gillar honda och att få japsballa därbak, andra kawwa och går igång på spygrönt, eller humorn med en kingsize häck ratbike gixxer 1000 04:a. :rolleyes:

:tungan



Till slut ramlade poletten ner! Ur insikt kommer förändring! :näsblod

Jo den gjorde väl det. Men som du säger. Don efter person. Gillar min cykel mer än något annat. Stolt kanske. Man ska väl inte tjafsa med folk som säkert kört mer hoj än en själv och ägt betydligt fler hojar.
 

Nicotin

Guest
Slänger in lite av mina erfarenheter och får kanske ducka för lite pajer men men...


Jag har testat zx10r ( 04 och 05 ) och tyckte att jag satt skumt...
Dock så var det ingen längre stund men fick ont efter bara 20 min.
Kan kanske ljustera fotpinnar mm för att åtgärda det problemet.

R1 tyckte jag mellanregistret var ngt segt men skulle lätt kunna ha den i alla fall...


Haft en -929 som gick djävligt stabilt och kul att köra men mer var det inte tyvärr..
Krocktesten klarade den klockrent..:tummenupp

Testat en cbr 1000 och den var snäppet roligare men efter ha testat en gixxer 1000 ( k5 och k6 ) så satt jag som handsken på den men jag har dock inte testat den tillräckligt för att uttala mig om hållbarhet osv men jag prioriterade hur jag sitter..

Alla funkar nog kanon..
Sen överlåter jag hållbarhet vid trim till dom som vässat sina hojar..


Edit: insåg just att jag var duktigt off topic.. ( sorry )
 

ChrilleH

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2004
Ort
Haga
Hoj
Honda cbr 929rr
Bladen kan ju inte vara så dålig att svänga med kolla in hur många hondor det går i tex Superbike.. Sen är det nog så att alla nya hojar håller ihop om man sköter service och normalt underhåll.
10:a? Vad yrar du om? Dryg/leta pajkastning är den som försöker besserwissra över sitt märkes excellens. Sedan skryta och utmana på dragrace/banrace. Ät din egen medicin förfan. Tycker du att en blade passar din körning så räcker det. Rackar du ner på andras dåliga erfarenheter av Ditt Helgade MC-Märke/Modell så är du bara dumdryg och får vad du förtjänar. Dessutom; min mc är stabil som faan, stabilt mannen, stabilt, eller instabilt 'killen'. Dessutom låtsas du veta och antyda 'självklarheter' som att honda har 'bäst' kvalitet och döma huruvida andra kan hantera effekt eller prioritera fel med vad som är optimalt för respektive individ.

Dessutom: Att det inte går att svänga med en blade av årsmodell äldre än '06 beror på den taskiga markfrigången. Skiten släpar i backen hur man än gör. Påstår du nåt annat så är det dags att sluta med smurfpillrena.
 

R.Lehtipalo

Gasar tills det hasar..
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Luleå
Hoj
Cannondale med dubbla överliggande trampor, mina 8-hjulingar och en Gixxer 1000 -04
Bladen kan ju inte vara så dålig att svänga med kolla in hur många hondor det går i tex Superbike.. Sen är det nog så att alla nya hojar håller ihop om man sköter service och normalt underhåll.

Superbike? Det är motorcyklar som till det yttre liknar gatcyklar. När senast såg du Baba sälja en blade med öhlinsfjädring, handgjord sving och med över 200 pållar i spisen? Är det inte lite som att, tjaa, jämföra ett järnspett med en Schweizisk klocka?

:va
 

The blade

Lill_E
Gick med
19 Aug 2005
Ort
örebro
Hoj
cbr1000RR - 06
Superbike? Det är motorcyklar som till det yttre liknar gatcyklar. När senast såg du Baba sälja en blade med öhlinsfjädring, handgjord sving och med över 200 pållar i spisen? Är det inte lite som att, tjaa, jämföra ett järnspett med en Schweizisk klocka?

:va

Och du kallade mig besserwisser....joråsåatt
 

R.Lehtipalo

Gasar tills det hasar..
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Luleå
Hoj
Cannondale med dubbla överliggande trampor, mina 8-hjulingar och en Gixxer 1000 -04
Och du kallade mig besserwisser....joråsåatt

Anser du att Motorcykeln som Toseland fräser runt på i WSBK är lik en 'vanlig' blade mer än till utseendet? Det är som att köpa en repsolblade och tro att det här är 'da shit' direkt från motogp. :huvet
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top