Driftsäkrast! R1, ZX10 el gixxer1000??

The blade

Lill_E
Gick med
19 Aug 2005
Ort
örebro
Hoj
cbr1000RR - 06
Om man skall puttra omkring som en vanlig trafikant så håller alla dom mopparna precis lika bra, men skall man pressa maskinerna mil efter mil så är GSX-R1000 - oavsett årsmod - helt överlägsen dom andra vad beträffar hållbarhet!! :tummenupp :tummenupp :tummenupp

/Fürstenhoff.

Sen verkar ju fürsten ha drömt något om att gixxrarna skulle hålla absolut bäst kvaliét och att de är överlägsna vad gäller hållbarhet oavsett årsmodell.
Honda cbr 929 RR Fireblade är ju erkännt den hojen som håller absolut bäst för misshandel av alla dess slag.

Edit;Notera nu att jag inte äger en 929
 

semper

Wheeliebars är fegt
Gick med
3 Apr 2003
Ort
08 + 1 813
Hoj
Panigale
driftsäkrast är väl honda om man ska tro va alla säger?

sen tycker jag du ska köpa en r1:a, dom wheelar längst
 

Mikael_R1

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2006
Ort
Falun
Hoj
Yamaha R1 2001
Jag tycker att Monark gör fina hojjar... ällä så ä kawasaki 125 ä rätt ball mä!
 

Cliff Barnes

Sporthojsnörd
Gick med
3 Feb 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Moto Guzzi 1000SP
Kollar du påäldre hojar från tex tidigt 90-tal så skiljer det en del. Kawa och sukka tillhör väl den kategorin under tidigt 90-tal som inte höll alltför bra kvalitét. QUOTE]

Va höll Suzukis 90´tals hojar inte hög kvalitet, va babblar du om
mycket svammel ska man höra innan öronen trillar av:va
 

andjim

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Södermanland
Hoj
KTM ?
Beror ju på ifall man råkar på ett måndags examplar..i sådana fall
så spelar det ingen roll vilken hoj man har...

Men utan att vara partisk så ser det ut så här på "minsta antal anmälda fel på hojar de tre sista åren" listan. Läste det för ett tag sedan..

1. Honda
2. Yamaha
3. Suzuki
4. Kawasaki
 

K.L

Bybo
Gick med
20 Jan 2006
Ort
Markitta
Hoj
GSX-R1000 -09, XT660Z -08
Beror ju på ifall man råkar på ett måndags examplar..i sådana fall
så spelar det ingen roll vilken hoj man har...

Men utan att vara partisk så ser det ut så här på "minsta antal anmälda fel på hojar de tre sista åren" listan. Läste det för ett tag sedan..

1. Honda
2. Yamaha
3. Suzuki
4. Kawasaki

Vars har du läst det?
 

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Sunnersta, Uppsala
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Läste i smc's tidning för något år sedan att Suzuki hade minst reklamerade garantifel
på sina hojjar!
Honda låg tredje eller 4:de plats gämfört med vad alla hondaälskare tror ; )
 
Last edited:

The blade

Lill_E
Gick med
19 Aug 2005
Ort
örebro
Hoj
cbr1000RR - 06
Kollar du påäldre hojar från tex tidigt 90-tal så skiljer det en del. Kawa och sukka tillhör väl den kategorin under tidigt 90-tal som inte höll alltför bra kvalitét. QUOTE]

Va höll Suzukis 90´tals hojar inte hög kvalitet, va babblar du om
mycket svammel ska man höra innan öronen trillar av:va

Jo med tanke på att jag inte slänger ur mig skit utan att ha belägg för vad jag säger så kan jag väl berätta att en släktning till mig har skruvat på sukkaverkstad i 12-13 år så han borde ju ha koll tycker man ju.
Men han kanske bara svammlar han oxå
 
Last edited:

K.L

Bybo
Gick med
20 Jan 2006
Ort
Markitta
Hoj
GSX-R1000 -09, XT660Z -08
Läste i smc's tidning för något år sedan att Suzuki hade minst reklamerade garantifel
på sina hojjar!
Honda låg tredje eller 4:de plats gämfört med vad alla hondaälskare tror ; )

Det borde väl vara fel som blivit godkända som garantifel då tycker man ju? Kanske dom inte godkänner lika mkt som garantifel så då blir det ju missvisande iaf eller???
 

Cliff Barnes

Sporthojsnörd
Gick med
3 Feb 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Moto Guzzi 1000SP


Jo med tanke på att jag inte slänger ur mig skit utan att ha belägg för vad jag säger så kan jag väl berätta att en släktning till mig har skruvat på sukkaverkstad i 12-13 år så han borde ju ha koll tycker man ju.
Men han kanske bara svammlar han oxå



Hmm...har för mig att strippen dominerades totalt av hårdtrimmade suzuki´s på 90 talet, men visst litar blint på din brylling:pannkyss
Annars får jag ju hålla med, Honda är ju honda, visst håller dom kvalitets
fanan högt.
 

K.L

Bybo
Gick med
20 Jan 2006
Ort
Markitta
Hoj
GSX-R1000 -09, XT660Z -08
Yamahan köper man för utseendet och detaljfinishen!

Hondan köper man för slitstyrkan och i viss mån utseendet!

Suzukin köper man för motorn och motorn!

Kawasakin köper man för.......ja varför köper man en överhuvudtaget???

Jag skulle kunna tro att alla här på SH håller med mig:tungan
 

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Uppsala
Hoj
DT
Beror ju på ifall man råkar på ett måndags examplar..i sådana fall
så spelar det ingen roll vilken hoj man har...

Men utan att vara partisk så ser det ut så här på "minsta antal anmälda fel på hojar de tre sista åren" listan. Läste det för ett tag sedan..

1. Honda
2. Yamaha
3. Suzuki
4. Kawasaki

Läste i smc's tidning för något år sedan att Suzuki hade minst reklamerade garantifel
på sina hojjar!
Honda låg tredje eller 4:de plats gämfört med vad alla hondaälskare tror ; )
Verkar som det är olika från år till år. Sen ska man tänka på att listorna inte tar hänsyn till vilka fel som gör att en hoj lämnas in. I en några år gammal "allt om mc" så är listan följande:

1. Kawasaki
2. Honda
3. Yamaha
4. Suzuki
 

Dennis_I

Norrland är vackert =)
Gick med
20 Mar 2004
Ort
Gällivare och i ryggsäcken
Hoj
CBR1000RR -08
Efter 2 generatorer på ZX10an så är den på G med ny motor starkare än nånsin, har kört 1500 med 05ans spis å den verkar spinna på utan nya generator problem... K.L s Surblade låg i gruset på Kemora så när man passera å sprättade man gummi på han... därför han ogillar allt utom Honda :arsele
 

OJAK

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Mille
Yamahan köper man för utseendet och detaljfinishen!

Hondan köper man för slitstyrkan och i viss mån utseendet!

Suzukin köper man för motorn och motorn!

Kawasakin köper man för.......ja varför köper man en överhuvudtaget???

Jag skulle kunna tro att alla här på SH håller med mig:tungan

Kawa är om man vill vara lite udda men inte vågar köra italienskt :D
 

The blade

Lill_E
Gick med
19 Aug 2005
Ort
örebro
Hoj
cbr1000RR - 06




Hmm...har för mig att strippen dominerades totalt av hårdtrimmade suzuki´s på 90 talet, men visst litar blint på din brylling:pannkyss
Annars får jag ju hålla med, Honda är ju honda, visst håller dom kvalitets
fanan högt.

På strippen ja mannen. Med nogrann genomgång av motorn efter varje runda:tummenupp
Näro skämtåsido. Sukka hade väl inte nån toppkvalitét på sin gatmaskiner då men det verkar ju ha gått åt rätt håll. Men som du säger. Honda förblir honda. Inget vi tro, utan vad vi vet
 

Niklas M

skrajjrajders
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Malmberget
Hoj
Äkta kinesisk GRC kopia + japansk och italiensk större moppe
Jo det har du rätt i... Man får inte en moto gp hoj och 10 års garanti på den... Kanske därför bladen är tyngst och har rödmarkeringen ett par tusen varv lägre än dom andra litershojarna tex...???

Klart Honda kan ge 5års garanti med ingen effekt ,inget komp, överviktig & rödmarkeringen på 11000nåt.....jag vill då inte ha nån sporthojs-Volvo:tungan

Bara vad jag tycker :yoparty
 
Last edited:

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03


På strippen ja mannen. Med nogrann genomgång av motorn efter varje runda:tummenupp
Näro skämtåsido. Sukka hade väl inte nån toppkvalitét på sin gatmaskiner då men det verkar ju ha gått åt rätt håll. Men som du säger. Honda förblir honda. Inget vi tro, utan vad vi vet


:pannkyss
Jag skrev nåt jätteelakt som vanligt men ja ångra mig.

Tror, och hoppas, inte att det är nån större skillnad rent motormässigt bara service sköts.

Sen tror ja fan honda håller bäst utan service, men märk väl Erik, han fråga inte efter nån Honda :D :tungan
 

R.Lehtipalo

Gasar tills det hasar..
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Luleå
Hoj
Cannondale med dubbla överliggande trampor, mina 8-hjulingar och en Gixxer 1000 -04


Jo med tanke på att jag inte slänger ur mig skit utan att ha belägg för vad jag säger så kan jag väl berätta att en släktning till mig har skruvat på sukkaverkstad i 12-13 år så han borde ju ha koll tycker man ju.
Men han kanske bara svammlar han oxå

Vilken häpnadsväckande överaskning! Att han enbart får skruva Suzuki och jobbar på en suzukiverkstad? OMFG! ;-)

En blade är väl bra tills man vill försöka sig på att lägga ner schabraket. Fan, till och med när det sitter touringpuckar så släpar allt i backen. Konstant samma 'problem' sedan '92. '06 fattade dom äntligen att göra skrotet smalare.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top