wannagofast
Ny medlem
Tror det kvittar samma...
Om man skall puttra omkring som en vanlig trafikant så håller alla dom mopparna precis lika bra, men skall man pressa maskinerna mil efter mil så är GSX-R1000 - oavsett årsmod - helt överlägsen dom andra vad beträffar hållbarhet!!
/Fürstenhoff.
Kollar du påäldre hojar från tex tidigt 90-tal så skiljer det en del. Kawa och sukka tillhör väl den kategorin under tidigt 90-tal som inte höll alltför bra kvalitét. QUOTE]
Va höll Suzukis 90´tals hojar inte hög kvalitet, va babblar du om
mycket svammel ska man höra innan öronen trillar av
Beror ju på ifall man råkar på ett måndags examplar..i sådana fall
så spelar det ingen roll vilken hoj man har...
Men utan att vara partisk så ser det ut så här på "minsta antal anmälda fel på hojar de tre sista åren" listan. Läste det för ett tag sedan..
1. Honda
2. Yamaha
3. Suzuki
4. Kawasaki
Kollar du påäldre hojar från tex tidigt 90-tal så skiljer det en del. Kawa och sukka tillhör väl den kategorin under tidigt 90-tal som inte höll alltför bra kvalitét. QUOTE]
Va höll Suzukis 90´tals hojar inte hög kvalitet, va babblar du om
mycket svammel ska man höra innan öronen trillar av
Jo med tanke på att jag inte slänger ur mig skit utan att ha belägg för vad jag säger så kan jag väl berätta att en släktning till mig har skruvat på sukkaverkstad i 12-13 år så han borde ju ha koll tycker man ju.
Men han kanske bara svammlar han oxå
Läste i smc's tidning för något år sedan att Suzuki hade minst reklamerade garantifel
på sina hojjar!
Honda låg tredje eller 4:de plats gämfört med vad alla hondaälskare tror ; )
Jo med tanke på att jag inte slänger ur mig skit utan att ha belägg för vad jag säger så kan jag väl berätta att en släktning till mig har skruvat på sukkaverkstad i 12-13 år så han borde ju ha koll tycker man ju.
Men han kanske bara svammlar han oxå
Hmm...har för mig att strippen dominerades totalt av hårdtrimmade suzuki´s på 90 talet, men visst litar blint på din brylling
Annars får jag ju hålla med, Honda är ju honda, visst håller dom kvalitets
fanan högt.
Beror ju på ifall man råkar på ett måndags examplar..i sådana fall
så spelar det ingen roll vilken hoj man har...
Men utan att vara partisk så ser det ut så här på "minsta antal anmälda fel på hojar de tre sista åren" listan. Läste det för ett tag sedan..
1. Honda
2. Yamaha
3. Suzuki
4. Kawasaki
Verkar som det är olika från år till år. Sen ska man tänka på att listorna inte tar hänsyn till vilka fel som gör att en hoj lämnas in. I en några år gammal "allt om mc" så är listan följande:Läste i smc's tidning för något år sedan att Suzuki hade minst reklamerade garantifel
på sina hojjar!
Honda låg tredje eller 4:de plats gämfört med vad alla hondaälskare tror ; )
Yamahan köper man för utseendet och detaljfinishen!
Hondan köper man för slitstyrkan och i viss mån utseendet!
Suzukin köper man för motorn och motorn!
Kawasakin köper man för.......ja varför köper man en överhuvudtaget???
Jag skulle kunna tro att alla här på SH håller med mig
Hmm...har för mig att strippen dominerades totalt av hårdtrimmade suzuki´s på 90 talet, men visst litar blint på din brylling
Annars får jag ju hålla med, Honda är ju honda, visst håller dom kvalitets
fanan högt.
På strippen ja mannen. Med nogrann genomgång av motorn efter varje runda
Näro skämtåsido. Sukka hade väl inte nån toppkvalitét på sin gatmaskiner då men det verkar ju ha gått åt rätt håll. Men som du säger. Honda förblir honda. Inget vi tro, utan vad vi vet
Jo det har du rätt i... Man får inte en moto gp hoj och 10 års garanti på den... Kanske därför bladen är tyngst och har rödmarkeringen ett par tusen varv lägre än dom andra litershojarna tex...???
På strippen ja mannen. Med nogrann genomgång av motorn efter varje runda
Näro skämtåsido. Sukka hade väl inte nån toppkvalitét på sin gatmaskiner då men det verkar ju ha gått åt rätt håll. Men som du säger. Honda förblir honda. Inget vi tro, utan vad vi vet
Jag skrev nåt jätteelakt som vanligt men ja ångra mig.
Tror, och hoppas, inte att det är nån större skillnad rent motormässigt bara service sköts.
Sen tror ja fan honda håller bäst utan service, men märk väl Erik, han fråga inte efter nån Honda
Jo med tanke på att jag inte slänger ur mig skit utan att ha belägg för vad jag säger så kan jag väl berätta att en släktning till mig har skruvat på sukkaverkstad i 12-13 år så han borde ju ha koll tycker man ju.
Men han kanske bara svammlar han oxå
Vilken häpnadsväckande överaskning! Att han enbart får skruva Suzuki och jobbar på en suzukiverkstad? OMFG! ;-)
En blade är väl bra tills man vill försöka sig på att lägga ner schabraket. Fan, till och med när det sitter touringpuckar så släpar allt i backen. Konstant samma 'problem' sedan '92. '06 fattade dom äntligen att göra skrotet smalare.
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |