Drivpaketsbyte Sthlm, brådis.

p.grip

Stockholm
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
ZX-6R -99, HD FXDB -07, Aprilia Falco -02, HD Sportster -10
Jag har en god vän som skulle behöva byta sitt drivpaket omgående pga semester. Nån som har ett bra tips på verkstad som är bra/prisvärda inom stockholms närområde.

Hojen är en, hmm, Triumph Tiger -00, inte riktigt en sporthoj men arbetet är same same känns det som.

Jag hade gärna hjälpt honom men eftersom jag vägrar använda mig av kedjelås och inte har någon nitpryl så funkar inte det.

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
p.grip skrev:
2285900 Jag har en god vän som skulle behöva byta sitt drivpaket omgående pga semester. Nån som har ett bra tips på verkstad som är bra/prisvärda inom stockholms närområde.

Hojen är en, hmm, Triumph Tiger -00, inte riktigt en sporthoj men arbetet är same same känns det som.

Jag hade gärna hjälpt honom men eftersom jag vägrar använda mig av kedjelås och inte har någon nitpryl så funkar inte det.

Hela Hojen tar strax under 700 kr för jobbet om jag inte minns fel. Gör det själv och använd najat och siliconat clipslås istället, det står ju till och med i instruktionspapperet som följer med att det är bra att göra så!

COSMOZ 08

Sporthojsnörd
Gick med
23 Apr 2003
Hoj
KTM 990 SMT
Om han vill ha det gjort omgåend så kanske det är bäst att byta drivpaket själv & sätta dit ett kjedjelås för att sedan åka till en hojfirma & få det nitat . Tror dom flesta har fullt upp då kan det va knepigt att få det bytt omgående . Men därimot så kanske dom kan nita kjedjan åt din polare . Bäst är väl endå att ringa runt & fråga .

p.grip

Stockholm
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
ZX-6R -99, HD FXDB -07, Aprilia Falco -02, HD Sportster -10
Sulan 08 skrev:
2285915 Om han vill ha det gjort omgåend så kanske det är bäst att byta drivpaket själv & sätta dit ett kjedjelås för att sedan åka till en hojfirma & få det nitat . Tror dom flesta har fullt upp då kan det va knepigt att få det bytt omgående . Men därimot så kanske dom kan nita kjedjan åt din polare . Bäst är väl endå att ringa runt & fråga .

Jo absolut bäst att ringa runt och fråga, men eftersom jag inte har någon större koll på våra firmor så tänkte jag be om lite tips.
:tummenupp

Wirre

Mr Outlaw ;)
Gick med
29 Apr 2005
Hoj
CB1000RA -09
Ring å kolla med Örby MC i Västberga, bra å sjyssta mekare.. De e mitt tips. :tummenupp
08-647 50 41

p.grip skrev:
2285932 Jo absolut bäst att ringa runt och fråga, men eftersom jag inte har någon större koll på våra firmor så tänkte jag be om lite tips.
:tummenupp

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...