Drivrutiner saknas till ljudkortet

johanrehn80

MUTTA MIXI ?
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Härligt hojlös
Nån som vet var man hittar RÄTT drivrutiner.

Har en MSI 745 ULTRA med inbyggt ljudkort....men hittar inte drivrutinerna....för jag vet inte exakt var ljudkortet heter (har inte nåra instruktioner till moderkortet)

NISSE ???? hittills min hjälte i cyberrymden :tummenupp

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Konstigt, för det är de drivrutinerna du ska ha till det moderkortet.

Edit: du glömde väl inte att starta om datorn? :7peta

Last edited:

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
johanrehn80 skrev:
Nån som vet var man hittar RÄTT drivrutiner.

Har en MSI 745 ULTRA med inbyggt ljudkort....men hittar inte drivrutinerna....för jag vet inte exakt var ljudkortet heter (har inte nåra instruktioner till moderkortet)

NISSE ???? hittills min hjälte i cyberrymden :tummenupp

Och du har inte disablat ljudet i BIOSEN på nått sätt

johanrehn80

MUTTA MIXI ?
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Härligt hojlös
R1 Uffe skrev:
Och du har inte disablat ljudet i BIOSEN på nått sätt

Skruvade loss och tittade:
MSI 745 ULTRA (MS6561) ver:10

I biosen: Audio device : Enabled

sen undrar jag vad "onboard 1394 Device" är för nåt i Integrated Peripherals.

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
johanrehn80 skrev:
och det är............? fan jag kan motorer i ALLA farkoster utom datorer :va

Ett gränssnitt för extern kommunikation, precis såsom USB, fast snabbare. Exempelvis om du har eller kommer köpa en DV-kamera så kan du tanka in dina filmer från kamerans Firewire-kontakt till datorn via en FW-kabel kopplad till din dators FW-ingång.

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Kolla i "Start->Settings->Control Panel->System->Hardware->Device/Device Manager" så att inte Windows har installerat nån annan skit som ersättning för din MSI 745'a. Om Windows har gjort det, ta bort den gamla multimediadrivaren och tryck "Update" - då får du en fråga om varifrån (från vilket bibliotek/enhet) drivrutinerna för MSI'n ska installeras.

johanrehn80

MUTTA MIXI ?
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Härligt hojlös
andersbrink skrev:
Kolla i "Start->Settings->Control Panel->System->Hardware->Device/Device Manager" så att inte Windows har installerat nån annan skit som ersättning för din MSI 745'a. Om Windows har gjort det, ta bort den gamla multimediadrivaren och tryck "Update" - då får du en fråga om varifrån (från vilket bibliotek/enhet) drivrutinerna för MSI'n ska installeras.

när jag vill uppdatera säger han att jag ska sätta i skivan...som jag inte har.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
johanrehn80 skrev:
när jag vill uppdatera säger han att jag ska sätta i skivan...som jag inte har.

Vad händer när du kör den exe-fil som du laddade ner? Det är ganska vanligt att det bara packas upp drivrutinfiler till en mapp som man sedan får välja manuellt. När du sedan blir ombedd att sätta i skivan väljer du istället att leta efter drivrutiner på hårddisken, och väljer den mapp där du packade upp exe-filen.

Edit: jag provade, och så var det. Kör exe-filen du laddade ner, och välj var du vill packa upp filerna. När det är färdigt, uppdatera drivrutinen och välj den mapp där du packade upp filerna istället för att köra från CD-skiva.

Edit #2: det packas också upp en ny exe-fil som heter setup.exe. Använd den istället.

Last edited:

johanrehn80

MUTTA MIXI ?
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Härligt hojlös
McB skrev:
Vad händer när du kör den exe-fil som du laddade ner? Det är ganska vanligt att det bara packas upp drivrutinfiler till en mapp som man sedan får välja manuellt. När du sedan blir ombedd att sätta i skivan väljer du istället att leta efter drivrutiner på hårddisken, och väljer den mapp där du packade upp exe-filen.

Edit: jag provade, och så var det. Kör exe-filen du laddade ner, och välj var du vill packa upp filerna. När det är färdigt, uppdatera drivrutinen och välj den mapp där du packade upp filerna istället för att köra från CD-skiva.

Edit #2: det packas också upp en ny exe-fil som heter setup.exe. Använd den istället.

Du är helt jävla underbar :Bugar :Bugar

Klockan är kvart i fyra på natten och du hjälper min med mina problem. Du är en hjälte :kär :kär :kär

:banana :banana :banana :banana :banana

JAG HAR LJUD

McB sa: let there be sound------> There was sound !!!!!

Tack

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
johanrehn80 skrev:
Du är helt jävla underbar :Bugar :Bugar

Klockan är kvart i fyra på natten och du hjälper min med mina problem. Du är en hjälte :kär :kär :kär

:banana

JAG HAR LJUD

McB sa: let there be sound------> There was sound !!!!!

Tack

Inga problem, roligt att kunna hjälpa till när man ändå inte har något bättre för sig. :tråkad

johanrehn80

MUTTA MIXI ?
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Härligt hojlös
McB skrev:
Inga problem, roligt att kunna hjälpa till när man ändå inte har något bättre för sig. :tråkad

varför sover du inte ???

edit: nu dundrar Whitesnake så tjejen vaknade och skällde på att jag var uppe. ( Hon fattar inte hur viktigt det är att kunna få igång CS och Quake)

Tack !

Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife