Drz400s

*ERIXON*

"Med Lem"
Gick med
14 Feb 2004
Ort
Hällefors
Hoj
TT600E.......
Har varit letat efter en offroad/enduro Lv.reg. Hittat drz400s är det någat att ha klen motor?? mycket skruva?? går det att dra i skogen med en sån (om man har andra däck). Har även titta på Wr450f men hur är skildnaden på service på dom?? Tacksam för svar av nån som vet.
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
saxat från en annan sida o snubbe.

Nu när man har lämnat KTM-Träsket Och har gasat 170 mil (30 mil vinteråka) med min DRZ kan jag säga att denna hoj är en bra hoj,kanske lite tung för enduro,men funngerar utmärkt i skogen ändå Läs testen från Dirtbikemagazine på linkenWell, the wait is over! Suzuki not only unveiled its answer to the WRF, it unleashed three models on a four-stroke-hungry world—the kick-start DRZ400 is intended for full-blown racers, while the DRZ400E offers electric starting for more casual trail riders, and the DRZ400S satisfies the dual-sport need for speed. Predicting that most folk would opt for the happy button, Suzuki built four DRZ-Es for every kickstart model. So, we ended up with an electric-start model for this initial test. Let’s pop the hood!

http://www.dirtbikemagazine.com/archives.asp?var=read&id=29
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
mr_ping skrev:
Hihihi... vilket monster.
Måste ju gå sämre än en 80 cross...

tja..den väger väl 30-40 kilo mindre än din..de gör ju lite :rolleyes:
sen vill jag se er på gokartbanan eller i skogen o se vem som har skönast hoj :lol
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
mr_ping skrev:
Hihihi... vilket monster.
Måste ju gå sämre än en 80 cross...

Vad bra! då kan jag låna en drz400 medan du kör din ktm640 så kan vi åka lite i skogen så får vi se vem det går sämre för! :D

Underskatta inte DRZ!
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Också hört mycket gott om DRZ:an ,dock någon skuren växellåda på äldre exemplar,enl utsago skall en annan förgasare(slide) gör en hel del.
 

mr_ping

Page
Gick med
10 Feb 2004
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 525
Väger inte DRZ 135kg den med ?
Halva vridet.... riktig crap!

Fast du kanske får ångest om motorn drar i sig för mycket luft :)

greenpeace
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
mr_ping skrev:
Hihihi... vilket monster.
Måste ju gå sämre än en 80 cross...
Vad har du i din 640 då? 43hk kanske och lika smidig som en finlandsfärja i endurospåret......
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
För att hålla sig till ämnet.Om det går att LV-regga vanliga DRZ(enduromodellen)är nog den att föredra.Den har riktig Keihin FCR förgasare,det sitter det inte på offroaden.Kanske lite seriösare fjädringskomponenter också? Fanns en ny -04 för 59900:- på enduromx.
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Eldstorm skrev:
Det går inte tyvärr.
Förgasaren, ljuddämparen och kamaxlar skiljer. Fjädringen samma från -04.

http://drz.info/drz/


Vill inte vara sådan ,men av nyfikenhet vad är det som sätter stopp för reggnigen ?

Jag har sett flera LV-reggade DRZ(äldre) med motardhjul osv
eller talar vi om olika modeller nu,och jag är helt förrvirad
?? :)
 
Last edited:

Eldstorm

Dr Jekyll & Mr Highside
Gick med
24 Sep 2003
Ort
I Sverige
Hoj
VTR1000SP-1 + DR-Z400S
Långa farbron skrev:
Vill inte vara sådan ,men av nyfikenhet vad är det som sätter stopp för reggnigen?Jag har sett flera LV-reggade DRZ(äldre) med motardhjul osv eller talar vi om olika modeller nu,och jag är helt förrvirad
?? :)
Jag hade tänkt köpa en "E" (enduromodellen) och landsvägsregistrera för ett par år sedan. Enligt handlaren var det dödsdömt. Jag minns inte exakt, men tror att det krävdes något typgodkännande som de inte kunde utfärda. (Allting går ju givetvis men det skulle kosta multum).
Då är det billigare att köpa en "S" och bygga om till en "E". :wiggle
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
mr_ping skrev:
Väger inte DRZ 135kg den med ?
Halva vridet.... riktig crap!

Fast du kanske får ångest om motorn drar i sig för mycket luft :)

greenpeace

det väger den körklar! :7peta
din väger då inga 135 körklar iaf...har själva haft en 640 så jag vet. :rolleyes:
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Eldstorm skrev:
Jag hade tänkt köpa en "E" (enduromodellen) och landsvägsregistrera för ett par år sedan. Enligt handlaren var det dödsdömt. Jag minns inte exakt, men tror att det krävdes något typgodkännande som de inte kunde utfärda. (Allting går ju givetvis men det skulle kosta multum).
Då är det billigare att köpa en "S" och bygga om till en "E". :wiggle


Ok då är jag med ,tackar.
 

HåkanL

Det omöjliga tar bara lite längre tid ;)
Gick med
8 Jan 2005
Ort
Gävle
Hoj
XR650R
*ERIXON* skrev:
Man tackar för svaren och går och köper en drz400s -05
Har kollat runt på lite olika endurohojjar å jag tycker att DRZ:an verkar vara ett vettigt alternativ... man kan ju alltid hitta några hkr med div trim.. :yoparty sen skulle jag vilja veta om det är nån som har koll på vad ett motardkit till DRZ:an kostar??? :huvet
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top