DT 125 R:an e strypt

hbg_speedster

Galen sporthoj.com medlem
Gick med
4 Jul 2003
Hoj
BMX
köpte en DT 125R för nån månad sen, blev väldigt besviken när jag körde första rundan, den gick långsammare än moppen :(
började genast att skruva i den men när jag kom ner till förgasaren förstod jag ikke mer, där va kylning på förg. och där satt nån konsti "blindtarm" på röret från luftburken. den tog jag av och slängde , blev lite bättre drag efter d . men inte tillräckligt, jag vill ha mer "ös" i den, vad gör jag ?

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kör bil.
kolla mellan förgasaren och cylindern, brukar sitta plattor och skit dära. Kolla även i kröken och i ljuddämparen om det sitter nå skit där.

hbg_speedster

Gick med
4 Jul 2003
Hoj
BMX
jo ja vet om dom "vanliga" strypningarna ... men mellan förgasaren o cyllen e det fritt och i kröken finns där inget ....
helt hopplöst som jag ser det, ja var ute o körde för ett tag sen , jag låg och maxade den allt vad jag kunde , drog den långt i alla växlarna, kom upp i 110 på en raksträcka utan vind..... :mad:
försökte mer men ikke......

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kör bil.
Kolla ljuddämparen. polarns dtr började gå bättre efter att ljuddmäparen hade spruckit elelr nåt sånt..

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
hbg_speedster skrev:
jo ja vet om dom "vanliga" strypningarna ... men mellan förgasaren o cyllen e det fritt och i kröken finns där inget ....
helt hopplöst som jag ser det, ja var ute o körde för ett tag sen , jag låg och maxade den allt vad jag kunde , drog den långt i alla växlarna, kom upp i 110 på en raksträcka utan vind..... :mad:
försökte mer men ikke......

Är inte hela orginalavgassystemet ett enda strypsystem? Iofs. min -89:a gick inte snabbare än 120 ostrypt, men det hade väl lite med drevningen att göra misstänker jag.

/Martin

hbg_speedster

Gick med
4 Jul 2003
Hoj
BMX
men jag tänkte köpa ett effektavgassystem , men vikket ska man ha ?
förslag ?

har du något liggade till ett rimligt pris så hör av daj , :bow

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
hbg_speedster skrev:
köpte en DT 125R för nån månad sen, blev väldigt besviken när jag körde första rundan, den gick långsammare än moppen :(
började genast att skruva i den men när jag kom ner till förgasaren förstod jag ikke mer, där va kylning på förg. och där satt nån konsti "blindtarm" på röret från luftburken. den tog jag av och slängde , blev lite bättre drag efter d . men inte tillräckligt, jag vill ha mer "ös" i den, vad gör jag ?

Du har alltså slängt expationsboxen så att det är ett stort hål i insugsgummit? :skrämd

Fastolph

Ny medlem
Gick med
1 May 2003
Hoj
DT125R -00
Kröken

Det sitter en strypning inuti kröken alltså inte intill utblåset utan en bit in... går att skära upp, ta bort och sen svetsa i hop men då är det nog bättre att köpa ett effektsystem som du var inne på.

J-Rock

Hell Yeah !!!
Gick med
6 May 2003
Hoj
Honda CB1000RA
jaha

kolla även huvudmunstycket i fuggarna....kan vara ett mindre än vad som skall sitta där

hbg_speedster

Gick med
4 Jul 2003
Hoj
BMX
ne ente expantionsboxen utan innan förgasaren mellan luftburken och förgasaren, jag tejpade igen hålet åsså så det blev tätt... sen kvittar det hur varm eller kall den är den varvar inte mer än 9 - 9,5 i friläge o mycke mindre när man kör.... men behöver man kylning på förgasaren ?, och behöver man ha olja i luftburken?, kan man inte bara ha ett K&N filter?, sen ge ett exempel på ett effektavgassystem och var jag kan hitta det ....

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping