Dt125r 95a strypningar?

Snowman89

Guest
jag håller på och kollar på en dt125r från 95 just nu och killen säger att den är strypt i cdiboxen och toppen, vad är det för strypningar och hur avancerat är det att ta bort dom?

edit: har sökt lite och det verkar som det är en annan topp med lägre komp, så vart kan man hitta en "ostrypt" topp och vad kan en sån kosta? :4skrika

Last edited:

Trashcan

meldeM
Gick med
5 Dec 2005
Hoj
Lite trasig
Snowman89 skrev:
2069555 jag håller på och kollar på en dt125r från 95 just nu och killen säger att den är strypt i cdiboxen och toppen, vad är det för strypningar och hur avancerat är det att ta bort dom?

edit: har sökt lite och det verkar som det är en annan topp med lägre komp, så vart kan man hitta en "ostrypt" topp och vad kan en sån kosta? :4skrika

Cdibox måste du köpa ny så vitt jag vet. Toppen kan du kanske ta till någon verkstad och be dom fräsa av och plana lite..

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
Snowman89 skrev:
2069555 jag håller på och kollar på en dt125r från 95 just nu och killen säger att den är strypt i cdiboxen och toppen, vad är det för strypningar och hur avancerat är det att ta bort dom?

Är hojen svensksåld? Om den är det så sitter strypningen i avgasröret. Toppen är likadan som på en ostrypt, skillnaden är att de strypta har en extra tjock topplockspackning.

Edit: Är CDI-boxen strypt är den importerad, förmodligen från Tyskland. Om den är det så skulle iaf jag kolla upp nogrant hur du ostryper den, innan köp. Tyska hojar kan ha alla möjliga strypningar som bara fanns på de DT som såldes i Tyskland. Att få en sån helt ostrypt kan bli dyrt.

Last edited:

Snowman89

Guest
KalleNorton skrev:
2070465 Är hojen svensksåld? Om den är det så sitter strypningen i avgasröret. Toppen är likadan som på en ostrypt, skillnaden är att de strypta har en extra tjock topplockspackning.

Edit: Är CDI-boxen strypt är den importerad, förmodligen från Tyskland. Om den är det så skulle iaf jag kolla upp nogrant hur du ostryper den, innan köp. Tyska hojar kan ha alla möjliga strypningar som bara fanns på de DT som såldes i Tyskland. Att få en sån helt ostrypt kan bli dyrt.
den är inte tyskimport men den är strypt i cdboxen, hur är den strypt då? varvstopp?
vart kan man köpa en ostrypt cdibox?
Och vad kan en sån kosta?

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll