Du som blev stoppad av Hamrén?

BadToy

www.assistancekaren.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm=Täby
Hoj
GSX-R K6. Rattar även Nikon D3
Du som blev stoppad av Hamrén? (bild)

Ni verka snacka länge vad hade hänt? Jag blev riktigt paff när han vinka glatt när jag tog några kort

Plats = Roslagsvägen vid Freskati

DSC_0804.jpg



Hojföraren ser uttråkad iaf ;)

DSC_0795.jpg
 
Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Konstigt! Jag blir lite bajsnödig när Jag läser "Hamre´n".. Jag får helt enkelt ta mig en vild ritt på porslinshästen! :arsele
 

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Ort
jötteborriijjj
Hoj
ITALIA
vafan tar du för kort egentligen.. fick värsta chocken juh.. ser ju ut som snuten åker hayabusa :näsblod
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
sven666 skrev:
vafan tar du för kort egentligen.. fick värsta chocken juh.. ser ju ut som snuten åker hayabusa :näsblod

Tyckte jag också =). Såg ut som han provsatt hojen och blev glad och vinkade till fotografen :)
 

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Haha. ni två är ju helt blinda... Näää, ser nästan ut som så faktiskt...

Bra bild!
 

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Luleå
Hoj
Sååld
Lägg märke til snutens gråa skägg och belåtna flin, Förmodligen förstsa gången han får sig en busa
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Zana skrev:
Haha. ni två är ju helt blinda... Näää, ser nästan ut som så faktiskt...

Bra bild!

Med lite vilja, våld och vaselin går det mesta vettu =). Hade han bara parkerat lite längre ut med bmw'n, eller om fotografen hade tagit ett kliv åt höger så hade blivit en riiktigt rolig bild :)
 

CHROLO

Does not play well with other bikers...
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Kallhäll
Hoj
Honda Varadero, Honda AT
SvartR1a skrev:
Lägg märke til snutens gråa skägg och belåtna flin, Förmodligen förstsa gången han får sig en busa

Den som kört ifrån Tommy, hand upp? :lol
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
SvartR1a skrev:
Lägg märke til snutens gråa skägg och belåtna flin, Förmodligen förstsa gången han får sig en busa

Hmmm.. näää knappast.
Tommy Hámrén är utan tvekan Stockholms mest omtalade trafikare. Finns t.o.m. kollegor till honom som inte vill arbeta i närheten av honom p.g.a. att han sätter dit allt o alla för minsta sak.
Blir man stoppad av herr Hamrén för att man inte blinkade eller nåt så kör han hela programmet med flygande bes. och han ser inte mellan fingrarna på någon punkt!

Att se honom vinka får mig tro att hans fru släppte till på morgonen eller nåt.

He is your worst nightmare :gnissla

Det fordon som han inte har "satt" dit existerar inte.

/Nitrous
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
CHROLO skrev:
Den som kört ifrån Tommy, hand upp? :lol

Hehe... vore enklare att fråga Stockholmarna - Vem har blivit stoppad av Hamrén, hand upp?

Kan inte polismyndigheten tvångskommendera honom till Över Kalix eller nåt så får norrlänningarna smaka på rättväsendet :)
Han kanske kan jaga renar eller nåt..

/Nitrous
 

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Nitrous skrev:
Hmmm.. näää knappast.
Tommy Hámrén är utan tvekan Stockholms mest omtalade trafikare. Finns t.o.m. kollegor till honom som inte vill arbeta i närheten av honom p.g.a. att han sätter dit allt o alla för minsta sak.
Blir man stoppad av herr Hamrén för att man inte blinkade eller nåt så kör han hela programmet med flygande bes. och han ser inte mellan fingrarna på någon punkt!

Att se honom vinka får mig tro att hans fru släppte till på morgonen eller nåt.

He is your worst nightmare :gnissla

Det fordon som han inte har "satt" dit existerar inte.

/Nitrous

Han kanske kan ta ett sommarvikariat i Landskrona ?
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
RedBaron skrev:
Han kanske kan ta ett sommarvikariat i Landskrona ?

Ja det kunde ju behövas eftersom området verkar vara infekterat av Små-Lunarstormgangsters som åker runt på crossar och stulna motorcyklar.

En vecka och arresten skulle vara fullproppad och ordningen återställd.. Go Tommy Go Tommy !

Näää.. fan var försiktig med vad du önskar, har du otur tar han en semestervecka i Malmö och vips har du och alla polare bötesförläggande och ombesiktning på hojarna.

/Nitrous
 

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Jag har blivit stoppad av honom på min födelsedag på hojen.

Han var allt annat än trevlig, snäll, servicesam och han tål inte när man ifrågasätter hans ord. Det kan jag LOVA.

:mad:
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Liwa1 skrev:
Jag har blivit stoppad av honom på min födelsedag på hojen.

Han var allt annat än trevlig, snäll, servicesam och han tål inte när man ifrågasätter hans ord. Det kan jag LOVA.

:mad:

Får jag tag på den jäveln så ska han få smaka på Jürgen.. eller nåt... eeehhhhh.

Bråka med frugan så där, det kostar hälsopoäng :kocko

/Nitrous
 

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 650.
Liwa1 skrev:
Jag har blivit stoppad av honom på min födelsedag på hojen.

Han var allt annat än trevlig, snäll, servicesam och han tål inte när man ifrågasätter hans ord. Det kan jag LOVA.

:mad:
en sån där äcklig skitsnut som skäller på en alltså. jag hatar sånna, ok om man får en bot och ett trevligt bemötande som om 2 vuxna människor möts. men om snuten skäller som om man vore.. ja jag vet inte vad, för att man kör med dimljus på bilen eller råkar köra lite för fort, då blir jag galen.
 

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
crashtestdummy skrev:
en sån där äcklig skitsnut som skäller på en alltså. jag hatar sånna, ok om man får en bot och ett trevligt bemötande som om 2 vuxna människor möts. men om snuten skäller som om man vore.. ja jag vet inte vad, för att man kör med dimljus på bilen eller råkar köra lite för fort, då blir jag galen.

I mitt fall handlade det om att jag körde för fort i rusningstrafiken hem på E4.
För den som inte vet så är det köer ut ur stan och 3-filigt. Ibland går det knappt 50 km och ibland över 90 km. När det är köer är det ingen som kör med 1001...1002..1003 metoden för avstånd mellan bilarna.

Jag låg i mitten filen (åkte inte ens mellan filerna) följde trafiktempot i rusningsköerna.

Summan. Jag åkte för fort och låg för nära bilen framför mig i för hög fart.

När jag fråga hur han kunde se att jag låg för nära bilen då han låg 2 bilar bakom mig i filen och sedan började köra mellan filerna för komma upp till mig blev han....typ mindre glad och massor till.
Jag älskar höra av en polis att tjejer inte ska köra hoj...NOT

Ringde faktiskt hans befäl och ifrågasatt det hela. Jag accepterar om jag blir tagen för fortkörning på ett rätt sätt och av en kunnig och en polis som vet vad servicevänlighet och artighet, samt allmänt vett. Men så var inte fallet här. Han var riktigt otrevlig.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top