Du som kört upp i Uppsala i sommar!!!

Livsan

Egentligen västkustbo ;-)
Gick med
20 Jun 2005
Hoj
Suzuki SV 650 -00
Först och främst...Grattis till er!!!

Jag ska köra upp nu på tisdag och övar extra mycket på höghastighetsbanan just nu... Funderar på om den ritning över banan stämmer som man skriver ut från vägverket. På den banan med hindret ibörjan är det enligt ritningen 14 m fram till hindret från konen innan.

När jag testade den första gången med skolan kändes det mycket närmare än 14m. Vet ni om den siffran kan stämma och att jag bara inte var van första gången eller har de ändrat måtten?

Och när jag ändå har er på tråden :) vad fick ni för banor på manöverprovet?

Tacksam för svar!!!!!

Kram!

Bifogat

• manover2.jpg
    manover2.jpg
    26.4 KB · Visningar: 99
Last edited:

Marhabba

aka Icebear
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
Hornet -07
Kan nog hålla med om att 14 meter låter lite mycket..känndes mycket kortare när man körde den. På uppkörningen fick jag, i lågfarten den när man ska stanna till och sen fortsätta och högfarten fick jag den du inte har med på bild! :tungan

jimmyroquai

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2005
Hoj
MV Agusta Brutale 750S 2005
Banan som visas på bilden måste vara en gammal variant. Den nya så är det slalom efter undanmanövern. I den ena varianten åt båda hållen, i den andra bara på tillbakavägen. 14 m är dock inte så extremt mycket, tar lite drygt en sekund att åka i 50 km/h.

Edit: Banorna i PDF:en är korrekta.

Last edited:

Livsan

Egentligen västkustbo ;-)
Gick med
20 Jun 2005
Hoj
Suzuki SV 650 -00
Hej igen! :)

Jag kanske skulle sagt att jag klippte bort den senare delen av banan för det var just manövern som jag undrade över antal meter. Så det är inte hela banan som jag har med på bild.

Nej du har rätt...14 m känns inte så långt i 50. Jag antar att det ska vara 14m. :) Nu har jag övat in med det, det var nog mest bara det att det kändes otroligt kort första gången jag provade banan...

jimmyroquai

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2005
Hoj
MV Agusta Brutale 750S 2005
Ja, 14 m går ganska fort och det gäller att börja svänga innan man intuitivt tror att man ska göra det. När du passerar konerna i "hindret" så ska du redan vara på väg tillbaka för att få snyggt flyt i banan.

Foss

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2005
Hoj
DR 800 -91 (till salu)
Hett tips; Ta med dig en STOR flaska vatten, trodde jag skulle torka ut totalt när jag satt och väntade. Alla andra som jag körde upp med saknade vattnet men eftersom jag är sån trevlig prick så delade jag naturligtvis med mig till mina blivande medtraffikanter. :)

Hur som helst så tycker jag du ska ta med dig nått att dricka och kanske en Redbull... dom ger ju vingar! ;) :angel

Lycka till! Eller så får man inte säga... Hoppas det går bra och lyssna inte på alla andra nervösa rackare!

Peace!

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...