IceY
Ny medlem
- Gick med
- 13 Dec 2004
- Hoj
- Ducati Streetfighter 1098 & CBR900RR Turbo - Såld & Honda Cbr 600rr - Såld
Hade precis varit ute och kört en runda med rs:en och när jag hade stannat och parkerat den i garaget så tänkte jag att man kunde undersöka om den var avstrypt i cdin. sagt och gjort. lyfte av sadlen och kikade in under, hittade den och kollade på den. Nix inte pillad med. Så jag satte tillbaka den. Men då upptäckte jag en TILL!!! en lika dan! står nippon på båda och ser lika dana ut. Så jag kopplade in den och den startade och lät likadant. Då jag ej har körkort än så kunde jag inte prova om den om den dog av vid 8000 varv som innan. (har förklart detta i en tidigare tråd).
Men kan det vara så att den ena är avstryp och den andra är stryp, så att man bara kopplar in den lite snabbt innan beskitningen?
Den som inte är inkopplad sitter fast med ett riktigt fäste, långt in under passagerar sitsen. Den andra sitter precis i framkant nere till vänster, precis bakom den svarta plastbiten. Fast denna sitter bara med ett halvgrovt gummiband.
Kan man köpa avstrypta cdi:boxar? eller finns det bara strypta?
Ha det
Men kan det vara så att den ena är avstryp och den andra är stryp, så att man bara kopplar in den lite snabbt innan beskitningen?
Den som inte är inkopplad sitter fast med ett riktigt fäste, långt in under passagerar sitsen. Den andra sitter precis i framkant nere till vänster, precis bakom den svarta plastbiten. Fast denna sitter bara med ett halvgrovt gummiband.
Kan man köpa avstrypta cdi:boxar? eller finns det bara strypta?
Ha det