Lou siffer
officiellt lammkött
Det är slutet på mars lönen kom just, det är soligt, bilen hamna på taket för en vecka sen perfekt läge för ett klassiskt dumt impulsköp!
Sagt och gjort åker och tittar på en gsxr 750 -98
Väl där är det inget tvivel om att den inte är fightad av fri vilja, men bra gjort och vettigt pris så de blir affär.
200 vansinniga mil senare i början på maj påväg till jobbet kommer karman ikapp mig och jag soppar i backen på en dieselfläck (sls sätt att se till att man inte kör i bussfilen?) hojen glider över två filer och in i ett räcke så de flyger delar, men den träffa ingen bil på vägen och jag blev inte överkörd så de va bara ställa den åt sida och börja knata 3 km och ta tåget till polarn och låna hans bil och hyra släp åka tillbaka brotta upp den på släpet, åka och köpa frukost att muta polarn med för att få ha vraket i hans bod.
Där har liket fått stå någon månad medans ebay dammsugits på delar som Dhl sen skickat runt....
Barnvagnar e grymma så läge det inte är barn i dom!
Men nu e det paketöppning och allt ska finnas! Eller ja av ekonomiska skäl är det tillsvidare en del överblivet junk och tattarlagade saker som ska bytas ut men tanken är att dra till norge i augusti så de får bli så nu.
Först blir det lite moralhöjande i form av reglars och MF lyset från motarden, följt av tanken och bakcutsen så det ser ut som en hoj iaf hyffsat nöjd med stuket, synd att klarlacken va så mjuk på tanken bara...
sen till det som kräver lite mer tanke, byta kopplingen som har slirat hela tiden jag haft den. Upptäcker att nån Brainjack har sabbat låsskruvarna så blir ingen provstart riktigt än
Konstigt nog va lamellerna inte slut? Vad gör man då? Är det jag som har inbillat mig slirt? Den kan ju knappast börjat spinna när man ger full macka i öhm "god" fart eller?
Sen till det inte så roliga att få ut gruset och delar av generatorkåpan från insidan av svänghjulet,
efter lite tips från folk i mekhörnan så ska nog det gå bra men sakna lite saker och motivationen dog med den uteblivna provstarten så jag mecka lite traktor istället
Kvar att göra är:
Demontera svänghjulet och rengöra
Fylla olja och vatten
Gå över elen
Bytta bromsbelägg bak
Bytta framdäck
Fixa lock till expansionskärlet
Besiktiga
BoMbA satan
Funderar på ett stort runt lyse va tros? Kommer ju bli daily driver så vore gött att se nått
Sagt och gjort åker och tittar på en gsxr 750 -98
Väl där är det inget tvivel om att den inte är fightad av fri vilja, men bra gjort och vettigt pris så de blir affär.
200 vansinniga mil senare i början på maj påväg till jobbet kommer karman ikapp mig och jag soppar i backen på en dieselfläck (sls sätt att se till att man inte kör i bussfilen?) hojen glider över två filer och in i ett räcke så de flyger delar, men den träffa ingen bil på vägen och jag blev inte överkörd så de va bara ställa den åt sida och börja knata 3 km och ta tåget till polarn och låna hans bil och hyra släp åka tillbaka brotta upp den på släpet, åka och köpa frukost att muta polarn med för att få ha vraket i hans bod.
Där har liket fått stå någon månad medans ebay dammsugits på delar som Dhl sen skickat runt....
Barnvagnar e grymma så läge det inte är barn i dom!
Men nu e det paketöppning och allt ska finnas! Eller ja av ekonomiska skäl är det tillsvidare en del överblivet junk och tattarlagade saker som ska bytas ut men tanken är att dra till norge i augusti så de får bli så nu.
Först blir det lite moralhöjande i form av reglars och MF lyset från motarden, följt av tanken och bakcutsen så det ser ut som en hoj iaf hyffsat nöjd med stuket, synd att klarlacken va så mjuk på tanken bara...
sen till det som kräver lite mer tanke, byta kopplingen som har slirat hela tiden jag haft den. Upptäcker att nån Brainjack har sabbat låsskruvarna så blir ingen provstart riktigt än
Konstigt nog va lamellerna inte slut? Vad gör man då? Är det jag som har inbillat mig slirt? Den kan ju knappast börjat spinna när man ger full macka i öhm "god" fart eller?
Sen till det inte så roliga att få ut gruset och delar av generatorkåpan från insidan av svänghjulet,
efter lite tips från folk i mekhörnan så ska nog det gå bra men sakna lite saker och motivationen dog med den uteblivna provstarten så jag mecka lite traktor istället
Kvar att göra är:
Demontera svänghjulet och rengöra
Fylla olja och vatten
Gå över elen
Bytta bromsbelägg bak
Bytta framdäck
Fixa lock till expansionskärlet
Besiktiga
BoMbA satan
Funderar på ett stort runt lyse va tros? Kommer ju bli daily driver så vore gött att se nått
Last edited: