Dubbelexaren=Jävla skithoj!

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Igår blev det 25 min körning i regn och därefter 10 min på upptorkande, hojen kändes för jävla fin och gick som ett skållat troll även om jag tog det lugnt dels för att köra in den och dels för att lära känna den. Efter tio min börjar någonting låta i motorn och det tilltar SNABBT och jag får gå in i depå. Det låter INTE bra.....

Ingen hade dock någon större susning om vad det var så hojen fick packas in i bussen, Eva och Kenneth konsulterades så jag i alla fall får min licens.Idag besöktes min mek och han kunde konstatera att det troligen är lilländan på vevstaken som glappat upp sig, han tyckte jag hade tur som inte skjutit motorn.FZR1000 och 600 hade tydligen samma problem.

Så nu börjar Operation:Riv av motorhelvetet! För vidare transport till Påarp där den skall obduceras.

Jag har i alla fall hittat en motor som är till salu om det skulle vara så illa. Problemet i så fall är att min säsong i princip är över innan den började. Jag kan säga godnatt till allt vad SM heter och jag måste kanske sälja av några däck för att kunna träna öht.

Så nu utlyser jag en tävling, försök muntra upp mig med nåt kul! Den som lyckas är skicklig....

OBS!!!Är det nån som inte har betalt in för körningen på Sturup i helgen så är min plats till salu för 150SEK.OBS!!!!

Nu ska jag bli alkoholist!

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Chris Ash skrev:
Igår blev det 25 min körning i regn och därefter 10 min på upptorkande, hojen kändes för jävla fin och gick som ett skållat troll även om jag tog det lugnt dels för att köra in den och dels för att lära känna den. Efter tio min börjar någonting låta i motorn och det tilltar SNABBT och jag får gå in i depå. Det låter INTE bra.....

Ingen hade dock någon större susning om vad det var så hojen fick packas in i bussen, Eva och Kenneth konsulterades så jag i alla fall får min licens.Idag besöktes min mek och han kunde konstatera att det troligen är lilländan på vevstaken som glappat upp sig, han tyckte jag hade tur som inte skjutit motorn.FZR1000 och 600 hade tydligen samma problem.

Så nu börjar Operation:Riv av motorhelvetet! För vidare transport till Påarp där den skall obduceras.

Jag har i alla fall hittat en motor som är till salu om det skulle vara så illa. Problemet i så fall är att min säsong i princip är över innan den började. Jag kan säga godnatt till allt vad SM heter och jag måste kanske sälja av några däck för att kunna träna öht.

Så nu utlyser jag en tävling, försök muntra upp mig med nåt kul! Den som lyckas är skicklig....

OBS!!!Är det nån som inte har betalt in för körningen på Sturup i helgen så är min plats till salu för 150SEK.OBS!!!!

Trist läge att börja med ras, fixa motorn snabbt nu så vi kan fajtas, jag köper ev några däck om det hjälper.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Chris Ash skrev:

Det är bättre att du börjar prostituera dig som oss andra, rr är dyrt, men håller du skallen fri från alkohol blir det enklare att få ihop stålar :)
Tråkigt med hojen, men det fixar sig nog.

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Min story:

Vevhus med hål - bytt, kostnad ~5000:-

Kolvskärning, död cylinder - nytt allt, kostnad ~5500:-

Och det var inte ens april... Hela mitt kapital gick åt till delar och nya verktyg, lite kemikalier och annat skit. Bit ihop och kom igen. Lämna för guds skull inte bort skiten! Meka själv istället, tid är inte pengar alla gånger.

Och kom ihåg:

Det kan alltid, ALLTID bli värre. Ge inte upp förrän du VERKLIGEN är rökt.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Det är roligt att meka. :rolleyes:

Vad vinner jag? ;)

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Nu är allt av! Nu väntar jag bara på en domkraft så jag kan börja lossa motorn. Skönt att de har slängt 99% av alla slangar och sladdar och skit så det går fort.....

Har jag flyt är jag med nästa tisdag igen....

Goodstuff ska vara glad att det skiljer ca 30 mil eller vad fan det nu är mellan oss.....

Deefred

Garage på Grosse Freiheit.....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZ750-85, Aprilia Mille R -02, Aprilia Futura -01
Chris Ash skrev:

Undrar om det inte går att bussa om stakarna.
Då skulle det inte behöva bli sååå dyrt.

Finns ju dock risken att man hittar mer grejor, men det skall väl man inte hoppas på.

En som precis har satt ihop sin Aprilia motor........

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Chris Ash skrev:
Nu är allt av! Nu väntar jag bara på en domkraft så jag kan börja lossa motorn. Skönt att de har slängt 99% av alla slangar och sladdar och skit så det går fort.....

Har jag flyt är jag med nästa tisdag igen....
Så skall det låta. Tänk vad nöjd du kommer att vara nästa tisdag. :tummenupp

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Chris Ash skrev:
Goodstuff ska vara glad att det skiljer ca 30 mil eller vad fan det nu är mellan oss.....

Ähhh. Du är ju så snäll och beskedlig själv. :rolleyes:

Du ser. Nu kan du troligen köra nästa vecka ändå - det var väl inte så farligt?

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
jävligt tråkigt att höra en sån tråkig start på säsongen. Hoppas du kirrar detta snabbt, för det är värt dolaresen för att få köra, hoppas bara att det inte blir så kostsamt.

metallgutten

ganska okej
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha XJR 1300
JAG VET hur det känns och jag har redan "reparerat och bytt delar" för snart 10.000:- utan att åtgärda själva felet, så nu ska motorn rivas och pengarna rullar som aldrig förr... Själv trodde jag inte att det skulle hända eftersom motorn faktiskt inte rullat mer än cirka 800 mil men det händer ändå - detta är RAJSING och som sagt JAG VET hur det känns

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Tänk positivt! Kör du utan motor har ju Gamlot iaf en sportslig chans mot dig. Detta var riktigt ädelt av dig! ;)

(Trist med motorn, hoppas du är back in business fort som tusan utan det blir alltför kostsamt...)

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
så det var det som hände :(
Fy fan.... men Johan får rätt på det... Johan i Påarp?

Kul me egen mekk :D

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Tack för allt stöd, nu är i alla fall motorn av och idag ska den rivas.
Förhoppningsvis går det fort att åtgärda och blir jättebilligt :rolleyes:

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...