Dubbelglasvisir till Shoei?

Bulan

*bonk*
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
såld
Tjena hej!
Någon som har en aning om det finns visir med dubbelglas till Shoei hjälmarna med det senaste snabbfästet?

Tänkte om man ev kunde använda hjälmen på någon skotertur i vinter elelr något..

Immar ju inte igen lika lätt med dubbelglas om man så säger..

Med dubbelglas menar jag då et sånt visir med två "glas" med en luftspalt imellan.

Bulan

*bonk*
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
såld
Japp.. sånt jag menade var det ju :)
Kostade lite mycket bara..

Denna som fanns på Shoei sidan verkar ju kanske också vara intressant.. hittade inte någonstans iofs..
CHIN CURTAIN

A great addition to protect your chin area from the wind in cooler weather. Our high quality curtain also serves to reduce wind noise.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Pinlock säljs löst oxå av dem själva, med borr och allt. Men på Shoeis visir så blir det en liten mindre siktyta om du gör det själv och jag tycker att "skarven" blir störande. Men lite billigare blir det iaf.
Själv kör jag med spegelvisir, det är inte heller gratis....

Eftersom jag både är glasögonorm och köper engångslinser så anser jag väl att visir är billigt - det är det iaf. i jämförelse. :3freak

Någon som vet om Oakley gör visir förresten? Har sett deras "O"-logga på en del förare i MotoGP och i SBK. Deras plastglas i sportglasögonen är så starka att de tål hagelskott, men är ändå lätta och optiskt riktiga.

Last edited:

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF250, GSXR750
Finns ju även något som heter Fogcity (eller nåt liknande) som man klistrar på sitt vanliga visir och då blir det en sådan "luftspalt" som skall hålla imman borta. Tror att det skall funka, men har inte provat själv.

Ang. oaklet och visir så är det nog bara reklam. tex. Rossi kör ju med Arnett-reklam på sitt visir, men jag kan inte tänka mig att det är de som gör visiret.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Magnus skrev:
Ang. oaklet och visir så är det nog bara reklam. tex. Rossi kör ju med Arnett-reklam på sitt visir, men jag kan inte tänka mig att det är de som gör visiret.

Så kan det vara. Eftersom just Oakley gör "plastoptik", även t.ex. hockeyvisir, så tänkte jag att de kanske gjorde visiren också. Filosofin "starkt och lätt" passar båda varumärkena Oakley och MotoGP.

Nyheter
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...

Offroad med CFMOTO 800MT-X

Idag har vi fått bekanta os...

Bike på CFMOTO världslansering!

675SR-R Bike är på plats...

Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska