Dubbla gasvajrar ?

lurvensudd

lurvensudd
Gick med
18 Mar 2005
Ort
Norrut
Hoj
BMW R60-67,TLS
Hej. Funderar lite kring två gasvajrar på hojen, en gasvajer och en deacceleratorvajer. Vad fyller den sistnämnda för funktion egentligen ? Annat än som säkerhetsaspekt på en förgasarbrygga om fjädern går av. Returen för spjällen styrs väl med fjädern på förgasaraxeln ? Eller har jag fel ?
 

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Du har rätt. Man vill inte få gashäng på en sporthoj :p
 

lurvensudd

lurvensudd
Gick med
18 Mar 2005
Ort
Norrut
Hoj
BMW R60-67,TLS
Ok.. Bara undrade lite då den trögar en del... Kör utan en stund. Tackar !
 
Last edited:

Bellimar

Ingenjör
Gick med
27 Jul 2007
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSX600F -91
Sen går det ju att använda den andra vajern som gasvajer om den ordinarie vajern skulle gå av. Visserligen får man gasa åt fel håll på rullen, men man kan i alla fall ta sig till verkstad/hem.
 

G-L

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
Guzzi 1200 Stelvio NTX -12
En klassiker är att justera bort spelet i gasen helt o hållet.
Då kommer hela konkarongen i spänn och gasen går trögt som attan.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top