andreash90
Ny medlem
tjena, hade tänkt att byta upp mig men vet inte riktigt vad jag vill ha, såt mellan ovanstående modeller... nån som haft både eller provat båda?
vad rekomenderar ni?
vad rekomenderar ni?
Nya cbr är en av de mest potenta hojar jag kört och skulle välja den alla dagar i veckan framför ducatin!
Har inte kört duccen men RC8R var trevlig men tyckte fortfarande japanarna var mer bang for the buck!
Sen är det förstås priset som skiljer på alla plan dvs. inköp, delar och service!
är de nån som vet mer exakt hur servicarna är på duccen ? vilka miltal och vad dom kostar?
Hondan dricker en del olja
bor uppe i östersund, så möjlighet till bra serrvice finns inte på världskartan.
och lika så möjligheten att provköra, men man kanske får ta en tripp ner över landet och prova båda hojarna innan man köper.
ja de gäller cbr från 08, duccen e ju lite dyrare än cbr'n men de lär den ju vara när jag ska sälja också.
är de nån som vet mer exakt hur servicarna är på duccen ? vilka miltal och vad dom kostar?
Tyvärr är det ingen i Östersund trakten som har en 1098 som du kan testa vad jag vet...vet att det går en 1098R omkring Östersund men han känner jag inte så väll..Annars finns det en Aprilia med 1060cc m.m sen en del rc8or omkring Östersund...cbr1000rr borde väll motorhuset ha för provkörning eller dylikt.
Största frågan är om du trivs bättre med en v-twin eller en rad4a..synd att det börjar bli så himla kallt ute så det släper lätt :/
har sätt duccen ja me, men vet inte vem som har den, motorhuset tror ja inte har nån demo, e inte så sugen på varken aprilia eller ktm,
har igentligen varit inställd på en cbr efter som jag har gillat min 600 så pass mycket. men har börjat bli lite sugen på en ducati nu
har alldrig kört twin så ja vet inte hur jag skulle trivas på den..
Eftersom du aldrig har kört en v-twin så vore det bäst om du testade en först även om det ej är en ducati du testar...skulle va kul om det vart en ducati också som kör på Molanda banan i järpen ibland...just nu är det mest rad4or sen rc8, rsv.
Vet att Motorhuset hade en CBR1000RR 08 demo för några år sen men den va det någon som skrapade mitt räcket med...men det gick bra som tur va för den personen.
jag ska nog kolla ut nån/några hojar neröver i landet och prova både en ducce å en blade, så tar ja me den ja trivs bäst på hem.
kommer helt klart köra på molanda så fort tillfälle ges.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|