Ducati 851 Strada 1992 bränslesystemet

Jocke RSV

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2011
Hoj
RSV1000MILLE-00, FZR1000-89, DUCATI851-92
Håller på att renovera en ducati 851 och har nu kommit till tanken där det är 3 utkommande bränslerör. min fråga är vilket rör går till vad? Jag har själv inte plockat ner hojen så jag har noll koll. det ända jag kan konstatera är att det grövsta röret inte verkar vara trycksatt. se bifogad bild. tacksam för svar mv Jocke

Bifogat

• ducati 851 201-02-01 003.jpg
    ducati 851 201-02-01 003.jpg
    210.9 KB · Visningar: 95

banarne71

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2010
Hoj
Aprilia Tuono v4 1100 Factory
Hej!
Jag hade en 900ssie 2001 och jag tog av tanken och rengjorde den. Den grövre ska vara bensinrör som kopplas till slang och förgasare, en av de andra är evakuering för vatten som hamnar innanför taklocket och behöver rinna ur, det andra tunna röret är jag inte helt säker på men tror att det har med tryckutjämning i tanken att göra, minns inte riktigt. Öppna tanken och plocka ut filter och byt det. Titta in så ser du hur det ser ut. Jag hade i alla fall två slangar som gick inne i tanken och var kopplade till de mindre rören. Bli medlem i Ducatiklubben så har du alla svaren där, www.Ducatiklubben.se Lycka till!!!

Last edited:

Jocke RSV

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2011
Hoj
Tack för att du svara! Det sitter en elektrisk bränslepump i tanken och det jag kan tänka mig är att ett av de 2 mindre rören måste gå till insprutningen = trycksatt. Jag får blåsa lite tryckluft vid tanklocket och se vilkent av de 2 mindre rören som är drenering för vattnet vid tanklocket. Det stora röret sitter bara iskruvat i tanken och är inte kopplat till någonting inne i tanken så det måste vara returen kanske? bränslefiltret har jag bytt.

Chrisse6

Medlem
Gick med
27 Aug 2004
Hoj
Ducati
Hej, jag har för mig att bränsletrycks reggen sitter på returen (den stora). Sen kan du kolla vilken som är upp till tanklocket och kvar är matningen. Fixar det inte sig så ring mig i morgon så ska jag hjälpa dig reda ut det. Jag har rephandboken på jobbet.

Mvh Chrisse
0589/13830
www.italiabikecenter.com

phille_hbg

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
Yamaha
om det är en insprutare så har du ett bränslerör som är till matningen av bränsle, ett som är returen och det sista är jag inte säker på, men oftast så är det något slags skydd. t.ex. överfyllnadsskydd eller så.

*Superlight*

Aldrig mer ett BERIK skinnställ!!!
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 985SL, 854R, 1098 CORSA
Returen = Stor
Bränsle = Lilla längst bak
Dränering = Lilla näst längst bak :D

Så ska det vara om jag minns rätt :gnissla

Jocke RSV

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2011
Hoj
Tackar för svaren! nu tror jag att jag lyckats reda ut det hela det stora röret är retur, det mellersta röret bränsletryck, det sista röret är för spill vid tanklocket. tror jag?

Jocke RSV

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2011
Hoj
Tackar för hjälpen! Nu är den startad och provkörd så nu är man rätt så nöjd.

Nyheter
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield