Ducati Monster 620 problem....

Witlock

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Norge
Hoj
Ducati Monster S2R
Hejsan.!
Fick ett litet problem när jag var ute och skulle starta upp den idag.
Startade upp den var inga problem men när jag tog ut nyckelen så stod höger blickers och blinkade och båda Varv/Hastighets mätarna nålarna stod och gick upp ner mellan blinkandet.

Kan det vara att batteriet har låg ström eller något el fel.
När man sätter på täningen ska inte båda mätarna gå upp till max och sen ner igen?

//Witlock
 

NASSE

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2007
Ort
Huskvarna
Hoj
GSXR 750 98:a
Låter som jordfel. kolla alla anslutningar. kolla efter kablar som har gått av. (Ja de som är snlutna till ramen är nog en bra punkt o börja leta på)
 

Witlock

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Norge
Hoj
Ducati Monster S2R
Tack för svaret.!
Glömde skriva att allt hände efter jag sprutade på 6-66. Kan det vara så att jag sprutat på något som inte ska sprutas på? Satt i alla fall batteriet på laddning och de var halv fullt men ska ut i morgon och kolla om felet är borta.

Men när täningen var på så fungerade bara höger blinkers. Och inte vänster blinkers. Men som sakt ska kolla lite på diverse sladdar m.m och se vad som kan vara felet. Tråkigt om felet går bort och man inte vet varför.

Någon annan som har några ideer på vad det kan vara?

//Mvh: Witlock
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Tack för svaret.!
Glömde skriva att allt hände efter jag sprutade på 6-66. Kan det vara så att jag sprutat på något som inte ska sprutas på? Satt i alla fall batteriet på laddning och de var halv fullt men ska ut i morgon och kolla om felet är borta.

Men när täningen var på så fungerade bara höger blinkers. Och inte vänster blinkers. Men som sakt ska kolla lite på diverse sladdar m.m och se vad som kan vara felet. Tråkigt om felet går bort och man inte vet varför.

Någon annan som har några ideer på vad det kan vara?

//Mvh: Witlock

Jag tror också att det är ett jordfel, det låter som att en gemensam jordpunkt för motorövervakning samt blinkers har oxiderat eller hoppat loss.

Hade du köpt Harley XB9:an hade det inte hänt, men du hade å andra sidan förmodligen tappat stödet, kutsen och lite andra delar på motorvägen pga vibrationerna, C'est la vie de la twin!
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top