Ducati Monster 821/1200 blinkers "hole caps"

AbsolutRufuus

Medlem
Gick med
5 Mar 2014
Hoj
Ducati xDiavel -22, Ducati Monster 821 Dark -16, Ducati Monster 620 Dark -05, Kawasaki Z800 Performance -14, Suzuki VS800 Bobber -97, Kawasaki ER-6N -12
Update 19/4 14:07: Lyckades hitta delarna på en sprängskiss. För andra som är intresserade är artikelnummer för höger och vänster: 76411971A & 76411961A. Finns att köpa i USA hos ett par återförsäljare för 7.95 dollar/st, dock tillkommer frakt från omkring 70 dollar, vilket som inte är värt det. Har bett en svensk återförsäljare återkomma med prisuppgift, inväntar svar.

Update 20/4 08:54: Fått svar från återförsäljare, går att beställa i Sverige. Kostnad omkring 60:-/st.

Hej!

Har nyligen investerat i en Ducait Monster 821 Dark (vilken hoj!) Nu har jag precis som de flesta andra som införskaffat sig ny cykel tänkt styla lite stilrent. Jag har tankarna på att byta originalblinkersen till ett par som monteras på framgaffeln istället (medveten om detta förmodligen inte går igenom en besiktning).

Nu till själva kruxet. På alla hojar så vitt jag vet bortsett från de som säljs i USA så sitter bilnkersen monterade på sidan av framlampan. Jag är nu på jakt efter de plattorna som sitter på de amerikanska cyklarna istället för blinkers. För att täcka hålen där blinkersen normalt sett sitter helt enkelt. Vet någon vart jag kan få tag i ett par sådana? Bifogar en bild för att förklara vad jag söker lite bättre. Hoppas denna tråden ligger i rätt kategori nu.

Tack på förhand!

maxresdefault.jpg

Last edited:
Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...