Ducati rules!

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Hightuned skrev:
Första motoGp segern i påsen, more to come!. :tummenupp :D

Bara för att rossi gjorde ett misstag ja..... annars hade det aldrig hänt. Inget var mer kungligt än att ta sig från sjätte plats till andra.
Fler varv=första plats utan tvekan :fakta

750RR

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
OTfråga: Varför har alla 2st. kepsar på sig? :confused: :confused: :confused:

Tvingade av sponsorerna?

750RR

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 v4.0
Re: Re: Ducati rules!

maverick_750rr skrev:
Bara för att rossi gjorde ett misstag ja..... annars hade det aldrig hänt. Inget var mer kungligt än att ta sig från sjätte plats till andra.

750RR

japp, rossi rules!! lekstuga på hög nivå :tummenupp :tummenupp

aLcATRAZ

Hårdrock, vad annars?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki Ninja ZX-6R '98, Akrapovic Carbon Oval Bolt-on, PiperCross filter, Dynojet, Planad & portad av Grottis (R.I.P.), 13:1 komp.
Grymm körning, 6:a till 2:a på ingen tid alls nästan. Helt otroligt.

Jag trodde inte rossi skulle komma på prispallen ens.

Grattis Capirossi, ducati - sådär. ;)

Mer kawasaki.

Tack för mig

/a

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Det är väl inget snack om att Rossi är kungen, men även apor faller ur träd. Och Rossis skicklighet bevisar ju bara har grymma Ducati är på att bygga hojar. Tänk dig Rossi på duccen då kunde Honda äta skit och dö!. :fakta

Jokela

Guest
Nä, jag finner inga ord för Valentinos storhet!

Han är helt enkelt bäst!

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
Kul att det är lite andra förare än Rossi som vinner... kan ju lätt bli trist annars, se bara på F1 där man ett tag redan visste vem som skulle vinna innan loppet ens börjat :(

Ja jag vet... inte jämföra F1 med MotoGP.... :skrämd

Ludde

#85 - TokStrokeRacing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CRF450 SM o MX
Re: Re: Ducati rules!

maverick_750rr skrev:

750RR

Rossi gjorde ett misstag, men det handlar ju inte bara om att köra fort, man måste ju hålla sig på banan också.... :fakta Om det hade varit fler varv så är det möjligt att Rossi hade vunnit, men Capirossi drog ifrån på de sista varven.... :tummenupp

Grattis Ducati och Capirossi!! :tummenupp

HA DE GÔTT

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Härligt att Ducati tog hem en seger! :tummenupp

Rossi är kung, men det var nästan skönt att se att han är såpass pressad nu att han gör lite misstag. Hans uppkörning från 6:e till 2:a plats var minst sagt fenomenal. :bow

Tokig

Dricker filmjölk ur paket
Gick med
21 May 2003
Hoj
Ingen hoj numer
ASGRYMT! IGEN!!

Satt med polaren, projektor, ena väggen var MotoGP!! :tummenupp

Men vafan!? Trodde jag skulle somna i början.

Men sen, djupt impad av Rossi!
Tyvärr får jag väl säga, hade hellre sett en fight mellan Rossi o Capirex utan avåkning från Vales sida.
Men han är nog tyvärr kungen ändå, den gode Rossi. Mycket starkt kört! Capirossi mycket duktig med.

Kan nämna att jag för en halv sekund under loppet höll på att få hjärtstillestånd när de visade en Ducce utanför banan. Som "tur" var så va det Bayliss om körde motard...

Mer GP! Kan knappt vänta till Assen! Hade jag haft stålar hade jag varit på plats!!

Var det bara jag som tyckte att Ducati verkar fått ordning på chassit? Inte så mycket slalom denna gång.
Men vad hade hänt med toppfarten? Honda låg högre för det mesta tyckte jag.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Racets prestation var förstås Rossis uppkörning. Han passerade Biaggi, Nakano, Checa och Gibernau som om de körde moppar! Han kan vinna utan att vara 100% motiverad. Men när han verkligen biter ihop (vilket syns) är det glasklart att han ligger ljusår före alla andra som förare.

Jag hoppas att han på något sätt finner en möjlighet att köra Ducati nästa år. Det vore pricken över i och ett j-a dilemma för Honda som har haft det alldeles för lätt alldeles för länge.

Ludde

#85 - TokStrokeRacing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CRF450 SM o MX
Tokig skrev:
ASGRYMT! IGEN!!

Satt med polaren, projektor, ena väggen var MotoGP!! :tummenupp

Men vafan!? Trodde jag skulle somna i början.

Men sen, djupt impad av Rossi!
Tyvärr får jag väl säga, hade hellre sett en fight mellan Rossi o Capirex utan avåkning från Vales sida.
Men han är nog tyvärr kungen ändå, den gode Rossi. Mycket starkt kört! Capirossi mycket duktig med.

Kan nämna att jag för en halv sekund under loppet höll på att få hjärtstillestånd när de visade en Ducce utanför banan. Som "tur" var så va det Bayliss om körde motard...

Mer GP! Kan knappt vänta till Assen! Hade jag haft stålar hade jag varit på plats!!

Var det bara jag som tyckte att Ducati verkar fått ordning på chassit? Inte så mycket slalom denna gång.
Men vad hade hänt med toppfarten? Honda låg högre för det mesta tyckte jag.

Helsike!! Kom precis på att jag inte kan se när dom kör på Assen... :( Är i Stockholm och tittar på Iron Maiden då... :rock

HA DE GÔTT

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Nyteknik skrev:
Jag hoppas att han på något sätt finner en möjlighet att köra Ducati nästa år. Det vore pricken över i och ett j-a dilemma för Honda som har haft det alldeles för lätt alldeles för länge.

Det var väl snack om att Valentino skulle förhandla med Honda om en förlängning av sitt kontrakt denna helgen. Han lär inte gå till Ducati så länge de har en tobakssponsor iaf. Men visst skulle det vara en härlig syn med Rossi på Duccen.

Mavve ----> det är nog ingen som tvingar dem att ha två kepsar på sig men de vill ju göra sponsorerna nöjda, och så länge man inte har två huvuden så är det två kepsar på det enda huvudet som gäller.......

Värsta/löjligaste exemplet på sånt var väl ändå Alzamora med en klubba i munnen varenda gången han stod på pallen för ett par år sedan.

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Värsta/löjligaste exemplet på sånt var väl ändå Alzamora med en "klubba i munnen varenda gången han stod på pallen" för ett par år sedan. [/B][/QUOTE]

Var han sponsrad av någon bögtidning då eller?. :confused:

CBR Mange

Nära racehoj nu
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Haft Fireblade 96-a och en 00-a, nu mera utan men letar billig banhoj.
Jo Rossi är kung och kommer nog vara det så länge han är med :bow :bow :bow . Capirex hade några härligt svettiga ställ även på sista varvet när han bara skulle ta hojen i mål :tummenupp

Jag skulle hellre se Rossi på Aprilia än Ducati för att se hur den maskinen håller måttet med Rossi som förare och han kan nog ställa lite krav så de får ordning på hojen.

Kul race för övrigt.

Sedan är jag imponerad av A.West i 250 racet att komma trea med en sämre hoj och även T.Luhti var kul att se i 125 racet.
Det är kul med uppstickare.

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF250, GSXR750
Hightuned skrev:
Värsta/löjligaste exemplet på sånt var väl ändå Alzamora med en "klubba i munnen varenda gången han stod på pallen" för ett par år sedan.

Var han sponsrad av någon bögtidning då eller?. :confused: [/B][/QUOTE]

Nä! Chubba Chubbs (Stavning???) som tillverkar klubbor.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0