Ducatis retrohojar går i produktion!

tks

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha TDM850'92 Suzuki SV650N'99
De tre hojarna som väckte en hel del uppmärksamhet på Tokyo Motorshow fick mycket positiv respons, och Ducati har nu bestämt sig för att sätta hojarna i produktion. Första modellen, Paul Smart 1000, kommer i november nästa år, för att följas av Sport 1000 och GT 1000 i mars respektive september 2006.

Läs mer!

Edit:
Till er som inte sett hojarna förut: Länk

Last edited:

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
K-Micke skrev:
På fallrepet??

tex Triumph som har modeller som ser ut som de gamla från när de var på väg i sank fullständigt.

Måste man förklarar allt man skriver?, rätt uppenbart vad jag menade.

Det är sen möjligt att sånna här modeller plötsligt skule sälja som satan, men jag är tveksam.

Innan det åter bli ramaskrin så får jag säga att det är en högst personlig uppfattning.

Last edited:

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Triumphs Bonneviller verkar sälja bra iaf
eftersom deras modellprogrammet av twinar utökas
varje år. I år kom Thruxton med 100cc till och lite caféstuk:
2004%20Thruxton%201.jpg

Tekniken är modern, bara utseendet och ljud är klassiskt.
Samma sak med Duccarna, inga kamskaft i synhåll :4skrika

Monster

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Ducati monster bucci 944 termis helsystem och keihin fcr 41:or andra tändboxar osv..! Samt en fullkittad aprilia sr180cc malossi motor med jolly moto trimkrök och lite annat godis!
jo men!

Silwer skrev:
tex Triumph som har modeller som ser ut som de gamla från när de var på väg i sank fullständigt.

Det är sen möjligt att sånna här modeller plötsligt skule sälja som satan, men jag är tveksam.

Innan det åter bli ramaskrin så får jag säga att det är en högst personlig uppfattning.

Dom här maskinerna e det bra punch i, 1000ds motorn e riktigt rolig!
Sen så e nog chassi och liknande relativt roliga att åka på!
Tror mer att det är looken som är retro medans resten e lite mer nytänkande!

Jag diggar dom hårt......

Relapse

I'm on a lonely road
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Silwer skrev:

När det gäller Triumph så säljer deras custom/retro-modeller väldigt bra. Framförallt i USA tydligen. Det är därför dom spottar ut nya sådana hojar hela tiden. Dom ser ut som gamla hojar, men funktionsmässigt är dom moderna. Om en MC-tillverkare upptäcker att en viss hojtyp säljer bra så är det självklart att dom satsar på sådana hojar.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
japsarna började väl med det här i början av 90-talet, men då funkade de inte, men de var antagligen fel tillverkare.

jaja, lycka till med era retrohojar då, jag begriper att jag är nerröstad:)

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Silwer skrev:
sånt där hajar inte jag, varför börjar tillverkare göra hojar som nästan fick dem på fallrepet förra gången?:)
Modellerna är antagligen bra mycket populärare idag än vad dom var förr i tiden. Även om många nog föredrar en äkta veteran så finns det nog en hel del som gärna köper en ny tillverkad klassiker.

K-Micke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Goldwing
Silwer skrev:

Förstår inte det resonemanget, alla tillverkare tar ju fram modeller som kunderna vill ha, och uppenbarligen finns det en stor marknad för retrohojar.

K-Micke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Goldwing
Silwer skrev:
japsarna började väl med det här i början av 90-talet, men då funkade de inte, men de var antagligen fel tillverkare.

jaja, lycka till med era retrohojar då, jag begriper att jag är nerröstad:)

Jaja, japsarna har ju inte lyckats så bra med retrostuket, iaf inte här i sverige, men hemma i japan säljer dom rätt bra. Japshojar är färskvara som tappar sin attraktionskraft rätt snabbt.

Woland

Ale och grappa framför Bud och sake
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
På gång!
Synd man måste vänta så länge. Hade GT1000 funnits att köpa idag så hade jag handlat direkt. Snyggaste hojen på länge.

/W

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
K-Micke skrev:
Jaja, japsarna har ju inte lyckats så bra med retrostuket, iaf inte här i sverige, men hemma i japan säljer dom rätt bra. Japshojar är färskvara som tappar sin attraktionskraft rätt snabbt.

tja, de har ju klassiker de med numera, äve om jag inte tror de kommer tilverka dem igen.
De är ju dessutom de som gjort att vi har hojar som ser ut som de gör idag, alla andra har ju fått lägga på ett bra kol för att idag vara med igen.
Engelsmännen byggde ju samma hojar år ut o år in, sen var det slut, det funkar ju inte helt enkelt.
Men sen går det ju trender i sånt här, gillar folk det där ska de förstås bygga skräpet.

Vastrix

Påställd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800
Retrohojar med modern teknik är väll inget nytt? Är det inte det alla HD hojar och dess imitationer är?
Personligen tycker jag däremot att Ducatis "klassiker" är enormt mycket snyggare än någon Harley Panna :tummenupp för Ducati.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Vastrix skrev:
Retrohojar med modern teknik är väll inget nytt? Är det inte det alla HD hojar och dess imitationer är?
Personligen tycker jag däremot att Ducatis "klassiker" är enormt mycket snyggare än någon Harley Panna :tummenupp för Ducati.

Äsch HD har väl inte modern teknik:)

De är ju som de var och inte retro, vet inte vad det kan kallas.

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM