TLR-Johan skrev:
Många modeller av 748:an finns det. Vad skiljer de olika åt?
748 E
748 S
748 SP
748 Biposto (passagerarsadel jag vet men är det en E, S, SP osv?)
748 SPS
748 R
Och slutligen vilken skulle ni satsat på om man vill mecka så LITE som möjligt. 748:an eller 916?? Har tyvärr ej pengar till någon nyare
så det är bara att glömma.
E å S kom '00 har jag för mig..
S är i princip en BP med nyare femekrade fälgarna som kom över hela programmet '00. Tror S-en gick att få både som monoposto å bippo, samma stålbakram på bägge..
E (eller om den inte heter något alls, bara 748, lite oklart) har dom gamla tre-ekrade fälgarna samt halvmedioker sachsdämpare bak, inga snabbskruv till kåporna, inga snabbkopplingar till soppaslangarna å fast gaffelvinkel. Kan skilja mer, men detta är vad jag kommer ihåg just nu..
SP å SPS har beroende på årsmodell mer eller mindre exotiska detaljer, öhlinare bak, gjutjärnsskivor, ev öhlins styrdämpare samt lite vassare kammar. SPS'en kom '98 ungefär å ersatte SP'n.
R ersatte SPS '00, nytt sprut med överliggande injektorer å ny luftburk. '01 kom den med öhlinsgaffel å fyrpadsok fram..
Alla SP, SPS, å R modeller har enkelsadel med alubakram, lite jobbigt att fixa skjutsmöjligheter..
Meka så lite som möjligt... skojjar du
/B