Ducce eller TLS

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Har just fått en större summa pengar och tänkte faktiskt köpar mig en hoj till. Frågan är vågar jag köpa en ducce?. Jag e duktig att skruva men det betyder ju inte att jag vill spendera all min fritid i garaget lagandes en trasig hoj. Så kan någon opartisk tala om hur kassa duccarna egentligen är(har snackat med ducceklubben men dom kan väl knappas kallas opartiska)?. Hjärtat säger 748/916 men hjärnan säger TL1000S. :confused:

rougie

Smile you just got fucked 4 life!
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
1000RR Repsol Replica
Om det blir jätte svårt och jobbigt att välja kan jag ta pengarna, och du behöver inte vara orolig att du blir skyldig mig någonting, jag är på bra humör så jag gör det gratis. :p

Hade en Ducce i tankarna en stund också, men sen blev det p ga allt snack om mycket meck, måsta man tro ha hela verkstaden med sig om man åker längre än 15mil på en dag :confused:

Sukki Sukki är dock aldrig fel! :tummenupp

Speedy

Potatoesmc.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR1000 -06, svart, snabb
Det som skiljer Duccen från andra hojar är ju att det är desmodromiska ventiler, dvs inga ventilfjädrar utan dom är tvångsstyrda på F1-vis, annars är kvaliteten helt ok.
Varken jag eller tjejen har lyckats paja våra, utom när jag har envisats med att klota :notme , torrkopplingen kan ta stryk när man kopplar upp den på slangen upprepade ggr men annars inget att anmärka på. :fakta
Annars är det nog en fråga om vem som har haft den, jag vet hojar (TL1000) som jag aldrig skulle köpa, och likaså med duccar.
Köp en ducce och se ljuset, många hojar är snabbare när vägen är rak, men få går att åka så fort med på krokiga vägar...
Enda riktiga svaret är väl att åka och provköra för att se vilken du trivs bäst med... :tummenupp

Fredrik :bow Ducce

Marcus

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 2020
Går ju inte att jämföra 748/916 med TLS vad gäller utstrålning osv, men TLS:en ger ju ruskigt mycket twin för pengarna!

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
eller en TL 1000 r......du jag vet en till salu:)

besiktad idag .....
däck som funkar FINT på bana följer med

starclassic

Är du redan kvar?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gsxr 1000 Indestructable 2 Unlimited Edition
Nu svär jag i kyrkan igen...Jag skulle köpt en Ducce 916...... :öl

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Allt detta tjafs om att duccar skulle trilla ihop efter 10-20mil är ju gammalt skitsnack!

Okey för 10-20år sen kanske kvaliten var lite så där, men dagens duccar har minst lika bra kvalitet som alla äkliga italienare!

Ska du köpa din 3:de(?) hoj så är väl det ända rätt att köpa med hjärtat!!??

emullo

Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
Jag är ju såklart inte opartisk direkt.

Men jag har haft min Ducce i 2 år nu utan något problem alls.

Kan dessutom inte jämföra med en TL för jag har aldrig provat
någon.

Men ta dig en tänkare, provkör och sov på saken, tänk också vad du vill vakna o tänka..

mmm solen skiner, nu ska jag ut och starta Duccen / TLen..? :tummenupp

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...