om man kört KTM 625 motard tror ni man blir less på en Duke, eller är det en kul bike att ha om man blivit gamal och trött och vill tuffa fram i skinnsoffa ? det finns väl säkert trådar om detta men jag hittade ingen.
Har aldig haft en så billig hoj som en duke,går skapligt beroende på vad man ska göra med hojen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!-MLM- skrev:dessutom kostar det sjukt mycket stålar om man klotar med en duke.. fälgarna håller inte, massor skitdyra delar på den.. Om du ska bara toura med den å inte räknar med att klota med den. så kan den vara ok.
Har du kört ngn duke2??????-MLM- skrev:Nej glöm duke, du kommer att bli besviken, den är mycket slöare än en 625..
dukewheelies skrev:Har aldig haft en så billig hoj som en duke,går skapligt beroende på vad man ska göra med hojen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
dukewheelies skrev:Har du kört ngn duke2??????
hymac skrev:om man kört KTM 625 motard tror ni man blir less på en Duke, eller är det en kul bike att ha om man blivit gamal och trött och vill tuffa fram i skinnsoffa ? det finns väl säkert trådar om detta men jag hittade ingen.
-MLM- skrev:Jag har klotat med en duke 3 gånger. Första gången jag klotade, lämnade jag in den på försäkringen å lellesmc fick laga den, totalkostnaden på reparationen landade på drygt 45.000:- och var en mm från att bli inlöst. När jag kollade på listan som dom bytt, var det vansinniga priser på delar överallt.......
Spider skrev:Nu måste jag nog be att få ifrågasätta detta, d.v.s. att det är just specifikt det faktum att det var en Duke du klotade med som gjorde att denna reparation blev så ohemult dyr. Visserligen är plast dyrt till en Duke så en 3-5K kanske kan sättas upp på dyr-plast-till-Duke-kontot. Men för 45K i plast kan du snarare bygga Cobra/Super7 (nästan i alla fall). Jag tror nog vi snackar gaffelben a´ 6-7K styck, sving a´ 5-6K, bakram a´...., styrkrona a´......... d.v.s. delar som är minst lika dyra till någon annan hoj.
Erkänn och var lite ärlig nu
2fast4me skrev:Har en duke -03 som jag e nöjd med,förutom
att när jag gör höga wheelies så
slår den ut oljan i luftburken.Fortdätter jag å leker så börjar den ta in oljan i motorn???!!! Å ryker...???
Har flera polare som kör Duke/LC4 samma sak?!
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|