duke- svårstartad?

bagerah

monkeys?
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Göteborg
Hoj
MTS 1200 S
Hej! har precis köpt min första mc här i lilla livet och undrar bara från alla er erfarna jeppar om det skall vara så här...? Nu har det i och för sig varit svinkallt i gbg sedan jag tog hem henne från tyskland, och förgasaren på min har varit omställd för ett effektsystem. Men när jag skulle ha igång henne inför besiktningen så surade hela motorn ihop och det e tydlien något väldigt specialspecial- verktyg för å få ur tändstiftet... fick ta henne till superbike. Nu e jag och hälsar på henne ikväll inför våren och laddar batteri osv. och nu vill hon inte igen! :huvet försökte inte sådär förfärligt många gånger för jag jag ville inte sura ned den igen, utan tänkte att jag gör ett par nya försök imorgon när jag kan ta det med elstarten... :confused: :va

Sökes: Hjälp, råd och tips till en nybörjare... :7peta :Bugar
Tack!
 

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Klagstorp / Klåparp
Hoj
Tillfälligt hojlös
1. Sur fyrtakt NEJ
2. Svårstartad Duke NEJ
3. Har varit inställd för helsystem? Har dom bytt tillbaka munstyckena? Annar kommer den gå djävligt fett. Har du inget nytt munstycke att byta till kan du prova att rycka ur luftfiltret. Ska du ändå bara torrgasa i garaget lär det inte behövas och det tunnar ut blandningen lite om du kör utan tills du fixat ett originalmunstycke!

/HW
 

Sonab

Sporthojsnörd
Gick med
2 Dec 2003
Ort
Norrort
Hoj
Africa Twin 1100 A.S. - 2020 + Suzuki GSX-S 2022
..skall du köra med elstarten, och den ändå inte startar. 'håll för' utblåset (på avgasröret)
 

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Klagstorp / Klåparp
Hoj
Tillfälligt hojlös
arv skrev:
..skall du köra med elstarten, och den ändå inte startar. 'håll för' utblåset (på avgasröret)

Varför då? Problemet är ju att den surar ner sig säger han ju! Det blir knappat bättre om man håller igen. Risken är snarare större att den surar ner sig eller rent av skickar ut oförbränt bränsle i avgassystemet och som sedan antänds med både avgasknall och ajjajj i "hållaför"-näven som resultat...

/HW
 

Rat

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2004
Ort
Kalmar
Hoj
Rm 250 Ratbike!!
STARTSPRAY :Bugar . Är min bästa vän i bistra tider.Ta bort luft filtret som HW sa och åk å köp. Du lär nog få igång den :tummenupp . Sen fixa munstycke så...
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Bestycka om förgasaren (originalet kvar eller ? Mikuni BST40). Det står i handboken exakt vad det ska vara för munstycken, men kolla på nätet vad det ska vara om t.ex. luftburkslocket är borttaget. Tändstiftet tar du bort med tändstiftnyckeln som ska följa med (man kan annars handla kompletta verktygssatser från KTM om det saknas) - en hylsnyckel i änden av den och man kan dessutom dra med rätt moment (20Nm).
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top