Duktig skräddare i Malmö?

Pixie

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Hoj
CBR 600RR -08
Hittar bara gamla trådar om detta, nån som vet om TH Design på Nobelvägen fortfarande finns/är bra?

Sömmen har släppt på insidan av knät på mina textilbyxor och jag får fan inte till det med foder som inte är avtagbart :huvet Kanske man kan limma? Eller bara silvertejpa :rolleyes:

Sen skulle jag behöva sy in mitt skinnställ, underarmar och vader, tänker att man kan plocka bort lite strechpanel, men då vill jag ju att skräddaren ska veta vad de gör...

Tips och mottages tacksamt :)

Pixie

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Hoj
CBR 600RR -08
Tjena,

Jag lämnade in mitt skinnställ på TH design (för att få fixat ena armen) några år sedan, när jag sedan hämtade ut det så satt det bara en tunn bit läder limmad ovanpå, inte ett enda stygn ens. (skulle aldrig stannat kvar efter lite kas på asfalt).

Nu vet jag ju inte om det är nån ny ägare på th design, men jag skulle inte chansa.

När det gäller ändring/reparation av mc-kläder så är halvarssons duktiga, kostar en bit (och man måste skicka upp grejorna till malung, om jag minns rätt), men de kan det där med att sy i mc-kläder och göra det bra :)

Oj, tack för du skrev, jag var rädd just för att en vanlig skräddare inte är med på vad som krävs för att laga mc-kläder. Lämna in på en mc-relaterad firma är ju en skitbra ide :tummenupp Men Halvarssons... menar du Handelsboden? :va

Pebl

Flyter fram
Gick med
17 Oct 2003
Hoj
-06 BMW R1200S,-99 BMW K1200LT
Halvarssons= Jofama
Gå in på jofama.se välj motorcykelkläder och sedan ändringsateljén i fliken till vänster.

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS
Kolla annars med en duktig skomakare. Fixar lite tuffare saker än en skräddare...

-=[P-son]=-

Turn In - Apex - Flat Out - Highside
Gick med
7 Jun 2009
Hoj
Yamaha R6 -00 x 2, Husa 650 Motard, Husa 450 Enduro
Han där på jägersrovägen, världen är ett land osv.
Skräddare & Frisör, haluba eller något liknande heter han.

Duktig och bra priser, human väntetid.

Har lagat mina ställ & bytt dragkedjor i ställ och skinnjackor
Rekommenderat till flera och ingen är missnöjd vad jag vet.

NiklasJ

Med lem
Gick med
21 Oct 2008
Hoj
85 GSX-R7/12, 86 GSX-R 7/11, 87 GSX-R 750, 3x85 GSX-R 750, 2x 88 GSXR1100, 2004 RSV Factory, Inazuma 7/11, ZZR-1100, Bandit 1200, Husa 650, 61 Vespa, 79 BMW R45, BMW R1200S, Suzuki TL1000S, KTM 950 SMR, 92 GSX-R 1100, 81 DR500, 2018 Tuono 1100

Var på Jägersrovägen?

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Tejpa: Kan rekommendera Leukoplast 5cm x 5m Ett klibbigt "tygplåster" som säljs på apoteket. Säljs i en röd och vit liten rulle, ca 5,5cm diameter och ca 5,5cm hög.
Lade upp benen på ett par långbyxor med det.
Har nu tvättat byxorna två gånger utan att det släppt.
Mycket mjukare och smidigare än silvertejp.

Last edited:

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Det finns en skräddare på Värnhemstorget som gör bra (och ganska billiga) jobb.
Eftersom det var över ett år sedan jag anlitade honom vet jag inte om han finns kvar.
Om du står och tittar in på torget med busshållplatserna i ryggen så finns han i högra änden av huset du ser.

Pixie

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Hoj
CBR 600RR -08

Undrar liksom NiklasJ var på Jägersrovägen? Hittar inget Haluba :) Men jag hittar ett "Skrädderi & Frisör Naser" på Lönngatan (som tar över Jägersrovägen), kan det vara det?

Pixie

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Hoj
CBR 600RR -08
Tejpa: Kan rekommendera Leukoplast 5cm x 5m Ett klibbigt "tygplåster" som säljs på apoteket. Säljs i en röd och vit liten rulle, ca 5,5cm diameter och ca 5,5cm hög.
Lade upp benen på ett par långbyxor med det.
Har nu tvättat byxorna två gånger utan att det släppt.
Mycket mjukare och smidigare än silvertejp.

Åh, detta är ett tips i min smak :tummenupp Jag tänkte på att limma också, men är rädd att det ska kladda ihop sig med innerfodret som inte är avtagbart. Men en bra tejp låter super, tack för det!!

Pixie

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Hoj
CBR 600RR -08
Perfekt, måste vara Saja Skräddare och Kemtvätt, ska ta med iaf skinnstället och se vad han säger om att ta in det!

Skulle vara citat till elwe :)

Swedebear

Speeding up
Gick med
23 Aug 2005
Hoj
zx6-r '09
Undrar liksom NiklasJ var på Jägersrovägen? Hittar inget Haluba :) Men jag hittar ett "Skrädderi & Frisör Naser" på Lönngatan (som tar över Jägersrovägen), kan det vara det?

Det är det på Lönngatan (som förvisso går ut till Jägersro). Han är bra, vi har lämnat in skinnställ där för att byta blixtlås. Och trevlig. Fixar allt och är så billig att man nästan skäms.

Gick med
19 Feb 2013
Hoj
Riskokare
Det finns en skräddare på Värnhemstorget som gör bra (och ganska billiga) jobb.
Eftersom det var över ett år sedan jag anlitade honom vet jag inte om han finns kvar.
Om du står och tittar in på torget med busshållplatserna i ryggen så finns han i högra änden av huset du ser.
Det finns ju busshållplatser på tre sidor av Värnhemstorget? :va

Pixie

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Hoj
CBR 600RR -08
Har lämnat in textilbyxorna på Saja Skräddare och Kemtvätt på Värnhemstorget, kvinnan där var supertrevlig och verkade ha koll, 280kr ville hon ha för att först öppna fodret för att kunna laga sömmen vid knät med förstärkning, och sedan sy ihop fodret igen... fick nästan dåligt samvete :rodnar

Om min ide att ta bort strechpanelerna på skinnstället sa hon bara "nej så gör vi inte, man måste ta bort både strech och skinn, annars blir det inte bra. Prata med min man när du hämtar byxorna så kan han berätta vad vi kan göra, det får ju inte bli fult eller för dyrt heller"

Så det verkar lovande.

En annan kul grej som jag upptäckte med min tillfälliga lagning med silvertejp på insidan av knät är vilket fantastiskt grepp mot tanken jag fick! Då har jag ändå stompgrips. Men fasen vilken skillnad, kommer nog tejpa även i fortsättningen :D:tummenupp

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts

Skulle vilja ha en utförligare beskrivning, om möjligt? Enda jag hittar på lönngatan är den i korsningen Na Grängesbersgatan och Lönngatan. Är det där? Kanske längre ut eller att jag är helt fel ute?

Finns gott om skräddare och skomakare här. Frågan är hur man vet vilken som är bra och prisvärd...

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
det e den där vid lönngatan , skräddare & frisör. Ska också dit med byxorna så fort jag kommer ihåg det

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin