Dum fråga här men..

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600
Är sugen på att testa bana så jag googlde lite på ämnet o hämnade på http://www.roadracing.se/ där står det att man ska gå licenskurser samt att hojjarna ska vara banpreppade m.m.

Ser på massa bilder att folk kör med sina gathojar hos er, hur går man till väga måste man vara med i förening eller kan man bara dyka upp en dag vilka regler är det som gäller?

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600
Tack kollat igenom sidan och har följande funderingar

1. intro gruppen beslutas det från gång till gång eller är det förbestämt?
2. Står att det får max finnas 350 medlemmar i föreningen, hur svårt är det att få köra om man inte kan/vill vara medlem?

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Tack kollat igenom sidan och har följande funderingar

1. intro gruppen beslutas det från gång till gång eller är det förbestämt?
2. Står att det får max finnas 350 medlemmar i föreningen, hur svårt är det att få köra om man inte kan/vill vara medlem?
Det finns svar på en del av dina frågor i den här tråden:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=204292

men vi tar det här iallafall:

Om att vara nybörjare på banan:

Funderar på det här med bankörning på SRW som du med flera talar sig varma för, tänkte att jag skulle ta och testa på det inom en snar framtid! Dock så var jag inne på Sydskanes Emse och kollade i kalendern, såg då att det bara finns en omgång för grön grupp på SRW. Inte säker på att jag kan det datumet därför undrar jag om det är ok att boka in sig i gul grupp trots att man inte har kört bana innan, hur ser ni på det?

Svar från Instruktörsansvarig:
Du är alldeles välkommen att köra i gul-grupp. På första förarmötet kollar vi alltid ifall det finns några nya som kan tänkas behöva extra hjälp och om så finnes brukar ni få en helt egen instruktör som hjälper er tills ni blir varma i kläderna. Påtala gärna själv för din instruktör att du är ny och vad du har för bakgrund så löser sig allt.

Mvh
Thomas

Gällande 2:
Det är inte alls speciellt svårt att få plats på våra körningar, du ska registrera dig på hemsidan och sedan kan du boka en körning.
Fördelen med att vara medlem är att man har ett lägre pris per körning samt att man har förtur till bokningarna.

Att få nytta av medlemskapsrabatt känns dock rätt kört när det är över 200 personer före i kön. Men jag skrev upp mig ändå.

Svar från Ordföranden:
Vi håller på att titta på en annan lösning då vi alltid försöker att bli bättre. Vi har några förslag men de måste utvärderas ordentligt innan vi inför någon förändring. Just nu gäller kölistan som tidigare.

Kan dock meddela att det var 250 st i kölistan som blev tillfrågade om medlemskap i år och det resulterade i drygt 80 nya medlemmar...

I övrigt tycker jag inte det finns dumma frågor. :tummenupp

Mvh

Micke
Depåchefsansvarig

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600
Tack för hjälpen!
Ska försöka dyka upp på en körning iår :D