Dumt och köra innan kortet e klart!?

Saki1000

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2011
Ort
in the bush
Hoj
kawa
Tjena allesammans!

Jag har ett STORT dilemma som kanske kan redas ut med lite hjälp av er! :confused:

Efter många års av drömmande har jag äntligen tagit tag i mc-kortet, samt köpt mig en hoj! Jag har tagit en massa körlektioner och kan hantera hojen utan problem, och har även klarat teorin, samt båda risk utb.

Men problemet som jag har nu är att jag inte får någon uppkörningstid förens slutet av sommaren eftersom allt e uppbokat!! Jag funderar på och köra iallafall under tiden som jag väntar på körprovet, men undrar vad som kan hända om farbror blå stoppar mig?!
Blir jag av med lämpet, och därmed sumpar chansen till och ta kortet överhuvudtaget på ett tag, eller blir det bara böter? (Har B-kort sedan länge tillbaka...)

Har läst alla liknande trådar men tycker inte att jag riktigt fått svar på frågan...

Tacksam för alla svar!
 

Henry^

1
Gick med
25 Nov 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Nada
Vänta, du har hela livet på dig att köra sedan när du har kortet. Tänk om något skulle hända? Behöver inte vara du som gör bort dig i trafiken, finns andra idioter där ute också.

Du kommer inte kunna ta kortet utan blir av med körkortstillståndet om jag inte minns fel.
 

tkdrille

Guest
:) flytta till norrland och kör på ej så trafikerade vägar och stanna där.
Du lär ju inte kunna köra ihop med folk som har lite småvett. De kommer tycka som båda ovanstående.

JAg tycker detsamma. Tänk på dig själv, du riskerar att bli helt utan hjälp vid olycka gällande försäkringar, böter får du för olovligkörning och lämpet ryker. Sen är jag inte 100 men ditt B kort ryker säkert med.

Om vi tänker på andra. Kör du tex in i någon så hoppas jag bara de är du som skadar dig.

Ja man kan köra utan men vi har lagar av vissa anledningar.
 

petolvan

Kejsare, Kung OCH Michael Jackson
Gick med
21 Jan 2010
Ort
Värmdö
Hoj
Bensindriven
Ett tips kan vara att boka uppkörning någon annanstans!

Står ju att du bor i bushen, kan du testa att ringa in till någon uppkörningsskola närmare centrum och höra om du kan få brassa satan för någon hos vägverket och få kortet i tid :tummenupp
 

jetson

Guest
Äh, dum hade han varit om han redan hade kört utan A kort utan att tänka sig för. Här kollar han ju upp för & nackdelar så då är det ju iaf en kalkylerad risk han överväger.

Jag röstar på att han ska ringa varje dag och fråga om nån uppkörningstid blivit ledig.

"Dumt och köra innan kortet e klart!?"

Vi redigerar det såhär:


Dumt och köra innan kortet e klart!

Varför inte

Dumt att köra innan kortet e klart!:D
 
Last edited:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Gör det :tummenuppJättesmart:rolleyes:

Det är kul ända tills du gör ett misstag ELLER någon annan gör ett misstag, du blir påkörd, kör ikul, krockar, stoppad av polisen eller du kanske blir uppstressad och gör ett misslyckat försök att köra ifrån dem:död Ännu värre om du orsakar någon annas:dödDet skulle vara nog illa jävligt med lappen, men den bitterheten av det i bagaget hela livet är värre utan lappen.....

Har du ingen du kan övningsköra med under sommaren är min fråga:va VAD som helst är bättre än att när du väl kommit så långt, klarar det så bra och bara väntar, än att sumpa allt på ett bräde.
 
Last edited:
  • Gilla
Reaktioner: SGM

Ramses

Get rich or Die tryi'n
Gick med
6 Oct 2009
Ort
Koja i slottskygen
Hoj
kawa zx6r Såld, kawa z750 Såld, HD nightrod spec Såld, honda cbr954 Såld.Nu:Triumph Speed triple -10
Ring varje dag och hör efter tid.

vettigaste svaret hittills på denna tråd :tummenupp
din trafikskola har ju fasta uppkörningstider varje vecka om de tycker att du skulle klara uppkörningen? :va
 

Smirnoff

Sporthojsnörd
Gick med
23 Aug 2010
Ort
Stuvsta
Hoj
CB1000RA TT600RE
Vore verkligen sjukt dumt och jävligt ansvarslöst!

Ring, ring och ring istället och försök hitta återbudstider. När jag tog kortet ägnade jag 1,5 vecka av semetern åt att ringa var tredje minut (och jag överdriver inte nu, jag ringde verkligen var tredje minut från det att de öppnade på kl 8 till att de stängde typ halv 5! De kunde mitt personnummer utantill på bokningen!) Till slut hittade jag en tid dagen efter och var därmed klar innan andra veckan var slut!

Sa jag att det vore sjukt dumt och jävligt ansvarslöst att köra utan kort? Jag är osäker så jag säger det igen; det vore verkligen sjukt dumt och jävligt ansvarslöst!
 

Saki1000

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2011
Ort
in the bush
Hoj
kawa
För att förtydliga det hela så har körskolan fasta tider som det har nämnts, men BARA 1 per vecka, vilket innebär med dessa semestertider att jag får tid i slutet av sommaren.

*Trafikläraren anser att jag är klar med min utb, och har därmed inte bokat in fler lektioner! Och har bokat in uppkörningen men den är i slutet av augusti....
*Risk 1 & 2 = Klart!
*Teori = Klart!
*Jag kör lugnt och är INTE intresserad av att köra fort!! Men många här inne kan/vill inte acceptera att det finns sådana människor

Vill helt enkelt veta vad REGLERNA säger om saken...

Vad tycker ni är bäst? En som kör lugnt utan kortet och är klar för ett körkort enligt körskola, eller en som har kortet men kör som en idiot??

Blir intressant med svaren.....
 
Last edited:

dwestlund

ny bild
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Södra
Hoj
a' Bug Eyed beast -955i -99
Skaffa en handledare som du känner och som kör mycke, häng på varje gång han ska ut å köra, kan bli många hundra hoj mil innan dagen D


Sent from my Desire HD using Tapatalk
 

Saki1000

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2011
Ort
in the bush
Hoj
kawa
Skaffa en handledare som du känner och som kör mycke, häng på varje gång han ska ut å köra, kan bli många hundra hoj mil innan dagen D


Sent from my Desire HD using Tapatalk

Hade mer än gärna gjort det men, jag känner dessvärre ingen med hoj kort.... Annars hade det varit det ultimata!!
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top