Dunderkurer mot förkylning!

Zugglupapp

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2007
Hoj
Fireblade 08!
Behöver vi silver?
Nej, det finns inga vetenskapliga belägg för att silver skulle vara ett livsnödvändigt ämne för människor.

Kan silver lindra eller förebygga infektioner?
Nej, det kan det inte. I kosttillskott är silvret i metallform, och har inte någon bakteriedödande effekt. Inte ens i betydligt högre doser än de i kosttillskott har kolloidalt silver någon antimikrobiell effekt enligt en studie.

I sårsalvor och förbandsmaterial däremot används silver i saltform, vilket avdödar bakterier.

Att utan råd från läkare behandla sig själv med antimikrobiella produkter är något Livsmedelsverket avråder ifrån. Felaktigt preparat, dos och behandlingstid medför ökade risker att bakterierna blir resistenta mot silver. Det är tänkbart att bakterier som blir resistenta mot silver också blir mer motståndskraftiga mot antibiotika.

Finns det risker med att använda kolloidalt silver?
Ja, det finns risk för att kolloidalt silver kan ha skadliga hälsoeffekter, särskilt om man under längre tid tar produkter som innehåller silverföreningar eller kolloidalt silver.

Det finns uppgifter om personer, som efter långtidstillförsel av silver, även kolloidalt silver, har utvecklat så kallad argyria. Argyria karaktäriseras av en skiffergrå/gråblå missfärgning av framför allt hud och ögonvitor. Även inre organ kan missfärgas. Det är inte farligt, men naturligtvis inte önskvärt. Dessvärre är missfärgningen permanent och går inte tillbaka även om man slutar med silvertillskott.

Kan kolloidalt silver orsaka antibiotikaresistens?
I kosttillskott med kolloidalt silver kan en liten mängd av silvret finnas i saltform. Saltform är den enda formen av silver som har antimikrobiell effekt, vilket skulle kunna göra att bakterier som exponeras bli resistenta mot silver. Det är också tänkbart att denna resistens gör bakterierna mer motståndskraftiga mot olika sorters antibiotika.

Biker Bitch

This Bitch Bites!
Gick med
15 Feb 2008
Där landsvägen slutar och oändligheten börjar! Mit
Hoj
Bensinvärdinna till en HONDA CBR600 Repsola.
Nej, inte ens som chey (måste tillägga att jag är halvfinne innan folk fr SH försöker supa mig under bordet) ,)

Jaha, är du halv-finska så beror alltihop på för lite k*k.
För en finska så innebär det alltid både fysiska och psykiska repressalier.

:brynad

Du ditt dreggel:arsele :whip passa dig! Jag försöker i alla fall själv vara seriös för en gång skulle!

Men jag erkänner, är det kanske fler än jag som bli extra kjelsugna när de är förkylda? De brukar ju säga att grabbar blir som "crying bajbys".

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Hoj
Er6n -13
1 whisky = 10 whisky i min värld :D

Då tror jag att 73000 gram zm på scheeeelhumör är bra mot förkylning.
Finns att köpa på apotek också.

Last edited:

BabyBlade

-Oxygenium-
Gick med
3 Jul 2005
Hoj
CBR 600RR 2003 (köper man rätt fr början behöver man inte byta !)

http://www.ion-silver.com/

Läkemedelsverket backar och beklagar uttaldenden de gjort om Silver.
Om man följer doseringsanvisningarna så finns inga biverkningar.
Det finns hur mycket information och användarberättelser som helst på utländska sidor. Sår läker t ex snabbare. Jag tänker inte avsätta tid på att skriva för döva sinnen.

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
En stor mugg Earl Grey te med en rejäl skvätt Stroh´s rom. Vet inte om det botar så mycket, men jävlar vad det rensar upp i igensnorade luftvägar. Slår varje nässpray/droppar/slemlösande med hästlängder. Smakar dessutom gott.:tummenupp

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år