SGM
BTG 8:20
150!? Det är ju Extremt beteende!
Givetvis i just Tyskland...
150!? Det är ju Extremt beteende!
Lånar tråden lite, satte på PP3 på hojen igår vilket däckstryck rekomenderar du för väg respektive bana ?
MVH Hank
Sportsmart är ingen vidare ide om du "måste" åka lite landsväg/motorväg och tycker det är skittrist och då ger lite mer gas för att komma fram till dem kurvigare vägarna lite snabbare...
Bakdäcket är i princip slut när du kommer fram..
hehe, såklart...Givetvis i just Tyskland...
[onödigtvetande]
Av oss högst uppmätta(och verifierade) miltalet på Sportsmart, är ca840mil på ett 180/55-17.
Körningen innefattade: Semester till Nordsverige och genom Norge, Pendling till jobb(Uppsala-Stockholm), Frikörning med Actionpics några gånger, Knix-körningar samt några SMC-kurser.
[/onödigtvetande]
Tycker det är riktigt bra gjort för att vara ett Hypersportdäck som går att köra grisfort med på bana.
Ska bli intressant att se de första tecknen på livslängd för nya Michelin PP3. Greppsmässigt är de jämförbara i torrt, fördel Michelin i blött.
De räckte runt 600 mil för mig med långkörningar blandat med inspirerat tempo på småvägar och jobbpendling. De räcker ganska bra tycker jag, men jag kör runt 1800 mil om året, och då blir däckskontot lite jobbigt.
600 mil på en bakslang som har den potentialen att tåla stryk på bana tycker jag är oväntat bra. 3 bakdäck har jag redan gått genom i år...
Det vettifan om jag håller med om alls? Jag speedtourade ned till ringen (150 mil motorväg mer eller mindre, pangade 6 varv där nere på två kvällskörningar och 150 mil hem igen) och var helt säker på att jag skulle få kränga däck...
Icke.
Rullade fortare i Tyskland, men runt 150 mest hela tiden..
[onödigtvetande]
Av oss högst uppmätta(och verifierade) miltalet på Sportsmart, är ca840mil på ett 180/55-17.
Körningen innefattade: Semester till Nordsverige och genom Norge, Pendling till jobb(Uppsala-Stockholm), Frikörning med Actionpics några gånger, Knix-körningar samt några SMC-kurser.
[/onödigtvetande]
Tycker det är riktigt bra gjort för att vara ett Hypersportdäck som går att köra grisfort med på bana.
Ska bli intressant att se de första tecknen på livslängd för nya Michelin PP3. Greppsmässigt är de jämförbara i torrt, fördel Michelin i blött.
Michelin rekommenderar 1,9kg bak och 2,1kg fram i kalltryck.
För gata skall det ju vara enligt boken, men jag skulle nog kört 2,3-2,5kg fram och 2,5-2,8kg bak i kalltryck.
(2,5/2,5)
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |