Dyrt borgerligt förslag.... som kommer höja våra försäkringspremier!

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Ett gammalt borgerligt förslag som ännu en gång poppat upp till ytan.... :gnissla

-"De borgerliga partierna har enats om att låta bilisterna via trafikförsäkringen ta över kostnaderna för sjukskrivning pga trafikolyckor. Besparingen för Försäkringskassan beräknas till 6-9 miljarder kr/år, skriver DN."

Ser man vilken procentuell höjning det här förslaget innebär, typ dubblering av premien för trafikförsäkringen, kommer det med detta förslag bli ännu dyrarare, omåttligt dyrt, att försäkra en hoj... :4skrika

Läs mer här: http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=22620&a=434457

Har länge röstat åt höger, men vete f...n nu.....

Vill du framföra din åsikt till Moderaternas talesman som uttalar sig, kan man hitta honom här: http://www.riksdagen.se/webbnav/index.aspx?nid=1111&iid=0483316376813

/B
 
Last edited:

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Neutral skrev:
Hallå, minst tredje tråden idag och det är inte ens en nyhet.

Förlåt då... Hängt på SH mest hela dagen, IOFS främst på "Mc-relaterade Diskussioner", och klickat på "Visa nya inlägg" mest hela tiden...

Förlåt Neutral att jag är en oduglig mäniska som inte detaljstuderar forumet... Ska genast PMa Swedie och be han ta bort tråden.


/B
 
Last edited:

Salig

Ny medlem
Gick med
21 May 2004
Ort
Stockholm
Hoj
2006 KTM 950 SM
Det är vår inkompetenta regering som totalt misslyckats och givit landet dessa höga sjukskrivningstal. Kolla statistiken över utvecklingen sedan herr Persson började våldta vårt land. Men för guds skull kolla med en oberoende källa och inte något som försäkringskassan, LO eller någon annan regeringsvänlig myndighet trollat fram. :7peta

Ursäkta om jag låter lite sur :)
 

Aleksander

................
Gick med
6 Jun 2005
Ort
GÖTEBORG
Hoj
525 + pitpro 125cc
benkar skrev:
Förlåt då... Hängt på SH mest hela dagen, IOFS främst på "Mc-relaterade Diskussioner", och klickat på "Visa nya inlägg" mest hela tiden...

Förlåt Neutral att jag är en oduglig mäniska som inte detaljstuderar forumet... Ska genast PMa Swedie och be han ta bort tråden.


/B
:rofl
 

Bobby Orr

Viljan är stor, kunnandet mindre......
Gick med
2 Jul 2005
Ort
Årsta
Hoj
Yamaha R6
benkar skrev:
Ett gammalt borgerligt förslag som ännu en gång poppat upp till ytan.... :gnissla

-"De borgerliga partierna har enats om att låta bilisterna via trafikförsäkringen ta över kostnaderna för sjukskrivning pga trafikolyckor. Besparingen för Försäkringskassan beräknas till 6-9 miljarder kr/år, skriver DN."

Ser man vilken procentuell höjning det här förslaget innebär, typ dubblering av premien för trafikförsäkringen, kommer det med detta förslag bli ännu dyrarare, omåttligt dyrt, att försäkra en hoj... :4skrika

Läs mer här: http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=22620&a=434457

Har länge röstat åt höger, men vete f...n nu.....

Vill du framföra din åsikt till Moderaternas talesman som uttalar sig, kan man hitta honom här: http://www.riksdagen.se/webbnav/index.aspx?nid=1111&iid=0483316376813

/B

Fan va trött man blir........ Nu betalar vi en av värdens dyraste inkomstskatter! Inte nog med att staten drar in miljarder på dom höjda bensinpriserna, och dom kommande tullavgifterna i stockholms stad! Nu ska vi vist sälja våra bågar och köpa sl-kort i stället :huvet
Om det är några som kör opåställda cyklar framöver, så har ni min fulla förståelse.
 

Chiro

En suverän kille!
Gick med
18 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Thunderace
Kostnaden då t ex en läkare eller någon "högutbildad" i 30-års ålden drabbas av en skada som gör att personen inte längre kan arbeta är inte liten...10 mille måste försäkringsbolaget avsätta under dess livstid. Inte konstigt att dom smörjer på försäkringarna.
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Bobby Orr skrev:
Fan va trött man blir........ Nu betalar vi en av värdens dyraste inkomstskatter! Inte nog med att staten drar in miljarder på dom höjda bensinpriserna, och dom kommande tullavgifterna i stockholms stad! Nu ska vi vist sälja våra bågar och köpa sl-kort i stället :huvet
Om det är några som kör opåställda cyklar framöver, så har ni min fulla förståelse.

Tycker som du...!

Antingen kör man USA-stuket, med väldigt låga skatter och försäkringar som får stå för det mesta, eller så kör man gamla Svedala-stuket där höga skatter gör att man inte behöver en massa försäkringar, där det man betalat i skatt går in och täcker upp för en stor del av det som kostar vid en trafikolycka.

Men nu börjar det bli en lite väl sjuk mix av dessa system.... :4skrika Dels våra höga skatter, samt att man ska betala försäkringar som ska bekosta allt. Undrar vart f...n alla skattepengar tar vägen :gnissla Fortsätter det såhär börjar det bli dags för någon form av revolution/uppror i det här landet.... :rolleyes:

/B
 

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stenkullen
Hoj
-
benkar skrev:
Ett gammalt borgerligt förslag som ännu en gång poppat upp till ytan.... :gnissla

-"De borgerliga partierna har enats om att låta bilisterna via trafikförsäkringen ta över kostnaderna för sjukskrivning pga trafikolyckor. Besparingen för Försäkringskassan beräknas till 6-9 miljarder kr/år, skriver DN."

Ser man vilken procentuell höjning det här förslaget innebär, typ dubblering av premien för trafikförsäkringen, kommer det med detta förslag bli ännu dyrarare, omåttligt dyrt, att försäkra en hoj... :4skrika

Läs mer här: http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=22620&a=434457

Har länge röstat åt höger, men vete f...n nu.....

Vill du framföra din åsikt till Moderaternas talesman som uttalar sig, kan man hitta honom här: http://www.riksdagen.se/webbnav/index.aspx?nid=1111&iid=0483316376813

/B

Ja, men är det inte lite 'sosse' att låta andra betala för vårat nöje?

Ädit: Va fint att man kan få en bild på Mikael Odenberg (m) i hög upplösning oxå.
 
Last edited:

Bobby Orr

Viljan är stor, kunnandet mindre......
Gick med
2 Jul 2005
Ort
Årsta
Hoj
Yamaha R6
flugan skrev:
Ja, men är det inte lite 'sosse' att låta andra betala för vårat nöje?

Lika mycket "sosse" som att du och jag betalar skatt till kungen!! Han som sitter och drar runt i feta bilar och båtar........ Han förtjänar ju verkligen det! Killen jobbar ju jättehårt............ :kocko

Men jag är inte bitter........................
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
flugan skrev:
Ja, men är det inte lite 'sosse' att låta andra betala för vårat nöje?

Jupp, ett sant Sosse-Svedala-stuk är att man är många som delar på kostanderna, typ "solidariskt"... :rolleyes: Rätt OK egentligen...

USA-stuket är att var och en betalar för sina egna kostnader, via tex försäkringar, men med låga skatter som positiv motpool.

Men till min stora besvikelse, så tycker höger-Sverige att man dels ska ha höga skatter, samt betala sina egna kostander via försäkringar. Inte ett ord om att en sådan här omläggning skulle ge sänkta skatter....

Röstat höger/mitt flera gånger, men nu får man nog rösta vänsterut, eller jättelångt åt höger, men vet inte vad som är mest eländigt...

Dags för något nytt, undar hur tex Swedie skulle vara som stadsminister? :fyllisar

//B
 

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stenkullen
Hoj
-
Bobby Orr skrev:
Lika mycket "sosse" som att du och jag betalar skatt till kungen!! Han som sitter och drar runt i feta bilar och båtar........ Han förtjänar ju verkligen det! Killen jobbar ju jättehårt............ :kocko

Men jag är inte bitter........................

Kungen får väl ung. 40 mille per år i apanage. Tänk den som kunde vara kung.
 

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stenkullen
Hoj
-
benkar skrev:
Jupp, ett sant Sosse-Svedala-stuk är att man är många som delar på kostanderna, typ "solidariskt"... :rolleyes: Rätt OK egentligen...

USA-stuket är att var och en betalar för sina egna kostnader, via tex försäkringar, men med låga skatter som positiv motpool.

Men till min stora besvikelse, så tycker höger-Sverige att man dels ska ha höga skatter, samt betala sina egna kostander via försäkringar. Inte ett ord om att en sådan här omläggning skulle ge sänkta skatter....

Röstat höger/mitt flera gånger, men nu får man nog rösta vänsterut, eller jättelångt åt höger, men vet inte vad som är mest eländigt...

Dags för något nytt, undar hur tex Swedie skulle vara som stadsminister? :fyllisar

//B

Men i förslaget ordades väl även skattelättnader på bensin samt högre avdrag för resor. Men avdrag för resor till å från jobbet lär väl aldrig påverka utgifterna för bågeåkandet i ngn större utsträckning.
 

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Malmö
Hoj
Hornet 606
Antagligen en dum fråga meeeen... omfattas MC alltid bland "bil-isterna"? Eller kan de faktiskt behandlas separat?

Sjukt är det i varje fall. Inte nog med bensinen - nu kommer nästa smäll. Vaf*n... tror det är miljöpartiet som ligger bakom! Förbannade konspiratörer! :mad:
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Tror att det hela (att låta trafikförsäkringen stå för alla sjukvårdskostnader i samband med trafikolyckor) är början på en övergripande djävulsk plan som går ut på att avveckla all offentlig sjukvård... :gnissla

/B
 

Bifogat

  • AvskaffaSjukvarden.jpg
    AvskaffaSjukvarden.jpg
    122.8 KB · Visningar: 247

TrueBlue

Snäll
Gick med
31 May 2003
Ort
Sundbyberg
Hoj
Ducati 900 SSie
benkar skrev:
Undrar vart f...n alla skattepengar tar vägen :gnissla
/B

Hit:
https://www.skattebetalarna.se/Main.aspx?ObjectID=1507


Fast det största slöseriet syns inte. Det är den tillväxt vi gått miste om sedan Sveriges ekonomiska eftersläpning började i slutet av sextiotalet.
Hade Sverige haft en tillväxt som bara varit genomsnittlig bland jämförbara industriländer hade våra samlade inkomster varit nästan 900 miljarder högre, varje år.

Lessen för politikbabblet, men jag jobbar med sånt här :)
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
flugan skrev:
Men i förslaget ordades väl även skattelättnader på bensin samt högre avdrag för resor. Men avdrag för resor till å från jobbet lär väl aldrig påverka utgifterna för bågeåkandet i ngn större utsträckning.

-"en mindre sänkning av bensinpriset" lär nog inte på långa vägar kompensera en fördubbling av trafikförsäkringspremien på en klass 7-hoj...

Är lite förvånad över att folk, tex här på SH, inte skriker högre kring ett sådant här förslag, kommer ju bli äckligt mycket höjda försäkringspremier om förslaget någon gång går igenom. Vi har senaste åren, typ fem-sju senaste åren fått flerdubblade höjningar av försäkringspremierna pga dyster olycks och stöld-statistik, är nära smärtgränsen, en omläggning enligt högerns förslag skulle kunna vara sista spiken i kistan kring möjligheten försäkra en sporthoj :gnissla Får bli krompråm eller liknande om man vill köra hoj om några år... :( :4skrika

/B
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top