Dyrt med delar!

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
ringde schneiders MC idag....

Kolv 700:- Billigt tänkte jag...
Kolvring 500:- DYRT tyckte jag...
Packningssats 980:- DYYYYYRT tyckte jag...köpte bara cylinderfotspackning för 100:- :rolleyes:

fan över 2000:- för kolv och packningssats.....way out of line tycker jag, förvisso är det orginaldelar :(

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Hoho, jag säger då det! Man ska ha en DT! Kolv 399:- inkl. ringar, packningar till hela motorn 320:- :tummenupp
Låter ju rätt saftigt med 500:- för ringar?! och packnigssatsen också!

micke85

Sommar och sol där jag bor
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ninja zx6r
Hammet skrev:

Packningssats 980:- DYYYYYRT tyckte jag...köpte bara cylinderfotspackning för 100:- :rolleyes:

fan över 2000:- för kolv och packningssats.....way out of line tycker jag, förvisso är det orginaldelar :(

knacka egna packningar ! :tummenupp blir mycket biligare !

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Hammet skrev:

1500 kostar en komplett kolv+ o-ringar och packningar totalt ca 1800 till min 125.

Så farligt är det ju inte med 2000 om man byter var 500 mil eller vad man nu gör på en gathoj.

Fredrick

2-t ÄR livet!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia AF-1 125 Sintenesi Replica -89, Yamaha YZ 125 -01
Re: Re: Dyrt med delar!

1000mil åker man lätt om allt är rätt inställt på samma kolv och ringar. Vill man ha ut max lär man ju byta ringar efter 100mil typ.. och efter en 300mil till 1000mil så händer det då inte myket.

Chris Ash skrev:
1500 kostar en komplett kolv+ o-ringar och packningar totalt ca 1800 till min 125.

Så farligt är det ju inte med 2000 om man byter var 500 mil eller vad man nu gör på en gathoj.

Last edited:

RGmaniac

No More MR 2 Stroke
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki Z 550 -82,Yamaha XS 500 -79
Jo det är dyrt att köra rg......själv beställde jag lite kopplingsdelar för ett halvår sedan...Tryckplatta,ett litet lager,vattenpumpdrev osv...Det hela gick på 3 lax.....Det lilla vattenpumpsdrevet i plast gick på 400:-.....

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
tror ja ska börja göra cylindrar och kolvar på PEGES där jag jobbar, kanske inte håller så bra svarvat :D

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
AHHHH :skrämd fick hem avi från ebos, kolv, ringar, komplett packningssats 2530,50KR :skrämd :skrämd :skrämd :zpy :( får låna av morsan

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Re: Re: Re: Dyrt med delar!

Fredrick skrev:
INTE???? 2000:- spänn varannan månad iprincip.. shit. Ännu dyrare till min hink.. 1000mils riktigt plågande åker man lätt om allt är rätt inställt på samma kolv och ringar. Vill man ha ut max lär man ju byta ringar efter 100mil typ.. och efter en 300mil till 1000mil så händer det då inte myket.

Inte för att jag förstår riktigt vad du menar men 500 mil lär man ju utan problem kunna köra tom samma ring på och det är inte många 125 åkare som kör mycket längre än 1000-1500mil/år.

Själv får jag byta ring efter 30 mil......

pini

full fart spar tid
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 me lite godis
köpte cylle ,kolv ,kolvringar, nållager å packningar för 1750 till crmen

4000 de var billigt topplockspackningen till min kostar 1200:- enbart topplocksbultarna kostar 800:-

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Ktm 525
Packningssats: 284:-
packboxar till hela motorn : 238:-
kolv med bult och ringar : 755:-

Du skulle ha köpt en Mito istället :fakta :squid

Fredrick

2-t ÄR livet!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia AF-1 125 Sintenesi Replica -89, Yamaha YZ 125 -01
Re: Re: Re: Re: Dyrt med delar!

Nja, menade bara att det skulle bli väldigt dyrt om man böt kolv och ring var 500mil som du skrev, iaf på min Kolv o ring gick på 1800:- + frakt ifrån dannmark. Tog det ifrån en cross istället :crash Men visst, den gick märkbart sämre efter 100mil, men ifrån 100 till 250mil så är det ingen skillnad man märker av. Åkte även 800mil på samma förra året, utan nån märkar skillnad alls. Men då hade jag iof två ringar också.

Chris Ash skrev:
Inte för att jag förstår riktigt vad du menar men 500 mil lär man ju utan problem kunna köra tom samma ring på och det är inte många 125 åkare som kör mycket längre än 1000-1500mil/år.

Själv får jag byta ring efter 30 mil......

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Ok, det går säkert att köra mkt längre, min polare kör ca 1000-1500 mil på samma kolvar+ringar på en RGV250-93.

pini

full fart spar tid
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 me lite godis
poffer jopp grejerna var nya köpte dom i skövde på freds motor tyvär ska kanske den firman läggas ner

Poffer

Vill flytta till ett varmare land...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6 -08
pini skrev:
poffer jopp grejerna var nya köpte dom i skövde på freds motor tyvär ska kanske den firman läggas ner

Fy fan va billigt?? Var det orginal cylinder du köpte då??? :confused: Låter otroligt billigt!!

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning