dyrt med porr

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Nu har jag äntligen fått leveransbesked på nya avgasportarna (se bild). Dyrt, men det var dags att byta ändå och få fräscha prylar - direkt från Tyskland. De gamla får ett nytt och lugnare liv i en gammal rgv250 :)

Nya stålomspunna slangar från Spiegler monterades ikväll och sen är det dags för byte av alla reglagevajrar och nya 207gp-sulor. Planer på borrade cyllar och insatsförbränningsrum m.m. för extra viril motor får nog vänta ett år till (man kan skaffa begagnade cyllar och borra om och nikasila om dem i England, kanske till 280-300cc).

Bara att vänta på kraschkåpor och annat godis som kommer i december, så blir det rejsa av...

Bifogat

• portar.jpg
    portar.jpg
    3 KB · Visningar: 60

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
TomK skrev:
Nu har jag äntligen fått leveransbesked på nya avgasportarna (se bild). Dyrt, men det var dags att byta ändå och få fräscha prylar - direkt från Tyskland. De gamla får ett nytt och lugnare liv i en gammal rgv250 :)

Nya stålomspunna slangar från Spiegler monterades ikväll och sen är det dags för byte av alla reglagevajrar och nya 207gp-sulor. Planer på borrade cyllar och insatsförbränningsrum m.m. för extra viril motor får nog vänta ett år till (man kan skaffa begagnade cyllar och borra om och nikasila om dem i England, kanske till 280-300cc).

Bara att vänta på kraschkåpor och annat godis som kommer i december, så blir det rejsa av...
Låter häftigt det där!

/Simba

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mattias skrev:
Ska du rejsa "på riktigt" eller bara Rörka?

Publika banåkningar och ligistfasoner på allmän väg... inget tävlande - där ligger motarden närmare till hands i så fall - även den i ny skepnad som kommer kunna ge det mesta en match :crash . Rörken funkar rs:en inte så bra på, med mindre än ombyggnad av växellådan och dreva ner som sjutton (om det ska gå riktigt fort alltså).

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
TomK skrev:
Publika banåkningar och ligistfasoner på allmän väg... inget tävlande - där ligger motarden närmare till hands i så fall - även den i ny skepnad som kommer kunna ge det mesta en match :crash . Rörken funkar rs:en inte så bra på, med mindre än ombyggnad av växellådan och dreva ner som sjutton (om det ska gå riktigt fort alltså).

En lite kuriosafråga, varför Spiegler och inte Slangservice?

/Simba
Fråga från en som garanterat kör med stålomspunnet nästa år!

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Simba skrev:
En lite kuriosafråga, varför Spiegler och inte Slangservice?

För att Spiegler hade porrigare slangar :D Det skiljde bara några hundringar mot vad Slangservice skulle ha tagit för dessa tre småslangar, men nu med vridbara banjokopplingar och exakta mått för hojen (jag slapp nu plocka med de gamla slangarna för att åka iväg och visa hur de skulle tillverkas).

Till motarden blir det däremot Uppsala-tillverkning när det är dags för investering i radialpump.

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
TomK skrev:
För att Spiegler hade porrigare slangar :D Det skiljde bara några hundringar mot vad Slangservice skulle ha tagit för dessa tre småslangar, men nu med vridbara banjokopplingar och exakta mått för hojen (jag slapp nu plocka med de gamla slangarna för att åka iväg och visa hur de skulle tillverkas).

Till motarden blir det däremot Uppsala-tillverkning när det är dags för investering i radialpump.

Jag är oxå inne på porriga slangar så det kan nog bli Spiegler för min del med. Var beställde du och köpte du dem på mått eller enligt vad som enligt Spiegler skall passa din hoj?

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Simba skrev:
Jag är oxå inne på porriga slangar så det kan nog bli Spiegler för min del med. Var beställde du och köpte du dem på mått eller enligt vad som enligt Spiegler skall passa din hoj?

Jag köpte via Starol Racing i Enköping i och med att de tar hem alla reservdelar och tillbehör till Aprilian och när jag ändå var igång med beställningar så kollade jag om de hade just Spieglerslangar också. De är färdigt gjorda för rs250. Om de tar hem slangar till andra märken eller modeller vet jag inte - de jobbar mest med mopeder, förutom leverans av saker till 250SP. De här slangarna var utan plastöverdrag och "metallfärgade" liksom banjokopplingarna som är i aluminium (tror jag det är i alla fall). Men de finns med plastöverdrag i olika färger och med eloxerade banjokopplingar. Du kan leta efter rätt slangar till din hoj via t.ex.
http://www.spieglerusa.com/cfm/brakelines.cfm

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Jag har köpt ett par beggade portar till kanon pris :hej

Ska du fixa cyllarna så kontakta EBOS i Arlöv
Han är en redig 2 takts guru...
Han har byggt om motorn till min 3 pip som ännu inte är ihopsatt...
Och tror han inte är hellt galen på pris sidan!

Ska under December få klart med Kolvar och stroker axel till Blackbird motorn...
Och så inspruts toppen med det Finska styrsystemet!
1300 kubik och 200 kusar på slangen? Man hoppas! :banana

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...