E oxå ny

Vichy

Ny medlem
Gick med
24 Aug 2005
Hoj
Yamaha YZF600R -98
Tänkte bara säga "hej" och dela med mig av min erfarenhet av MC hittills, vilket inte e så stor.
E nybliven körkortstagare och den enda MC jag än så länge kört e den på Trafikskolan...
Har dock redan hunnit smaka asfalt med kroppen, då jag låste framhjulet under en bromsövning och drattade i backen. Lyckligtvis var det "bara" 50 km/h så inget hände mer än att ahöger axel fick sig en ordentlig smäll. MC'n klarade sig utan skador (bara några repor på "krock-skyddet som som hade satt på"...
Edit: Det hade regnat när jag körde omkull... kanske inte spelade så stor roll, men vem vet?

Detta var min erfarenhet - inte mycket men alltid en börjat :)

Får hoppas hitta många nya vänner här som man även ser ute på vägarna ibland :fyllisar

Tack för mig!

Last edited:

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
SV650S K3 "SE"
Så du körde med en CBR 600F på Skolan? skumt... eller den är din?

Vichy

Ny medlem
Gick med
24 Aug 2005
Hoj
Yamaha YZF600R -98
CeltaniC skrev:
Så du körde med en CBR 600F på Skolan? skumt... eller den är din?

Nej, körde Honde SevenFifty på trafikskolan - 600F e dock en hoj jag kommer ha i min ägo (om Gudarna tillåter :bow ) inom dom närmsta dagarna

JOCKE34

Hondaflyer
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
Honda CBR 600 RR -03
bågen

Vichy skrev:
Nej, körde Honde SevenFifty på trafikskolan - 600F e dock en hoj jag kommer ha i min ägo (om Gudarna tillåter :bow ) inom dom närmsta dagarna
inget dåligt val av båge...har själv en -00 o den smakar kanon på vägarna....see you

Vichy

Ny medlem
Gick med
24 Aug 2005
Hoj
Yamaha YZF600R -98
Rasorblade skrev:
Då vet du attdet gör ont att vurpa, så ta det lugnt när du fått lappen!! :hej

Hehe... ja, att det gör ont visste jag redan före jag körde omkull - nu vet jag dock hur ont det gör :död

Men tack för rådet - det e klart jag ska ta det lugnt då jag varken vill skada mig själv eller andra trafikanter.

Dock kan jag nog (tyvärr?) lova att jag kommer att köra några kilometer för fort än vad lagen säger lite då o då :tungan

bOnKe

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2005
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS -84
Hej o välkommen!

Du är inte ensam om att ha vurpat under övningskörningen! Låste också framhjulet, dock ute i trafiken vilket gjorde det ännu mer pinsamt! Körde väl i 40 inne i stan när puckot framför kom på att han skulle in på en parkering lite för sent och tvärnitade. Tjong i backen! Tycker i efterhand att det är en bra erfarenhet att ha vurpat i körskolan i låg hastighet. Man vet hur ont det gör i 40 km/h och kan bara tänka sig hur det känns i 100+

Hojen fick en bula i tanken och en fotpinne knäcktes. Men det kunde han gott ha, den gnidna fan till lärare!

Ta't lugnt!

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...