Jag undrar hur man vet, eller hur man kollar och vad man ska kolla efter för att veta skilnaden mellan en enduroreggad hoj och en landsvägsregistrerad hoj. Jag har kollat upp motsvarande modeller på vägverkets hemsida men jag blir inte klok på hur man ska se skilnaden. Båda typer har ju registreringsnummer, skall besktias försäkras och skattas. Jag kikar även under fliker "tilläggsinformation" på vägverkets sida med jag förstår mej inte på alla kolumner och paragrafer där står.
Anledningen till att jag frågar är för att jag skall köpa en Ktm 520 och bygga om den till motard så småningom och vill absolut inte "råka" köpa en hoj som är e-reggad istället för Lv-reggad. Kan någon reda ut begreppen åt mej så att jag själv kan läsa ut vad det är för typ av reggning på vägverkets hemsida. =)
Anledningen till att jag frågar är för att jag skall köpa en Ktm 520 och bygga om den till motard så småningom och vill absolut inte "råka" köpa en hoj som är e-reggad istället för Lv-reggad. Kan någon reda ut begreppen åt mej så att jag själv kan läsa ut vad det är för typ av reggning på vägverkets hemsida. =)