Ebay-blåsning?

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
hmm den andra länken verkar u lite skum med den första är ju toprated seller... Brukar beställa en del på ebay o oftast väljer jag dom med toprated seller märket. men men man vet aldrig. Aldrig blivit blåst än i allafall o jag har beställt en hel del. nu väntar jag på broms ok till en camaro z28:tummenupp

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
Dom använder samma bild.

aa såg det nu... Kan inte va utlagd 2 gånger bara då? korten e ju tagna från 2 olika håll. men som du säger e det ju inte så svårt o se att underlaget som motorn står på e den samma. Kanske lagt ut den först på ett konto men inte fått sålt den o sen använt sig av en vän med hög rating ? i vilket fall ja det verkar lite skumt:p

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Jag har köpt motorn av honom med hög rating, och idag kom den ut med hans bilder på det andra kontot. I båda annonserna så finns det två bilder, och det är samma två bilder, fast i omvänd ordning.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Jag har köpt motorn av honom med hög rating, och idag kom den ut med hans bilder på det andra kontot. I båda annonserna så finns det två bilder, och det är samma två bilder, fast i omvänd ordning.
Kan ju vara så att "hotgirl35" bara har knyckt bilderna för att hon inte orkar ta egna.

Snowman89

Guest
Kan ju vara så att "hotgirl35" bara har knyckt bilderna för att hon inte orkar ta egna.

Men ändå så skriver "hotgirl35" "Pictures are of the actual engine for sale - as you can see it is a very clean and good condition unit"

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Hoj
Jag skrev till "min" säljare och ifrågasatte det hela, och bifogade en länk till annonsen.
Fick det här svaret:

Thanks for the heads up Lennart, indeed they are my photos and text so something is not right. I've sent the seller a message, & will ask Ebay to get involved.

Paul

Så det verkar ju vara nåt " fishy" på gång.

Min motor är iaf hämtad hos Paul av fraktbolaget och ska dyka upp här Gbg på ons eller tors. Och fraktbolaget verkar ruskigt seriösa, så det bör ju vara i sin ordning.
Men den där hotgirl35 verkar ju skum :va

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Hoj
Finns det någon situation där "hotgirl35" inte är skum? :3freak

Ha ha, nä så e de såklart.

Bara att kalla sig hotgirl35 är ju skumt. Det stämmer liksom inte in bland motorer och mc-delar direkt. Förutom på en Amerikansk mässa eller utställning då. Men inte om man ska försöka framstå som seriös säljare på Ebay.

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Hoj
Nu står det så här på hotgirl35:s annons:

This listing was ended by the seller because the item is no longer available.

Antingen blev den såld, eller också sa Ebay ifrån.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Vill inte veta varför du blixtsnabbt gjorde kopplingen till födelseår.:rofl

Jo, jag tänkte att bara barn upp till 13 är som tror att dom ska vara 12 år resten av livet. Och ingen 35-åring kan väl vara vara så naiv att hon använder sig av åldern som nummer?

Fast sffran behöver ju förstås inte ha med åldern att göra. Kan ju vara antalet exmän eller skostorlek eller en helt slumpmässig siffra.

Nyheter
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping