Ebay hjälp .....

Pirro

I am the youth gone wild
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Öhlins kittad TL1000s, XR600R
Är ju Ebay nybörjare och undrar lite angående själva budgivningen...
Antag att jag budar på ett slipon och högsta budet ä 220$ och jag lägger ett bud på 240$. Då står det fortfarande current bid 220$....
Men jag har fått ett mail där det står att jag är "current high bidder" med ett bud på 240$. Men det frakommer inte på Ebays sida...
Tacksam för hjälp!

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Nu kör jag Ebay.de men det funkar säkert på samma sätt. Där lägger du in ett maxbud fast du går inte upp till det direkt utan budar bara över högsta budet tills budgivningen når ditt maxbelopp.
Hajjar du?

Pirro

I am the youth gone wild
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Öhlins kittad TL1000s, XR600R
Tysken skrev:
Nu kör jag Ebay.de men det funkar säkert på samma sätt. Där lägger du in ett maxbud fast du går inte upp till det direkt utan budar bara över högsta budet tills budgivningen når ditt maxbelopp.
Hajjar du?

Misstänkte det men jag la också ett "vanligt bud" på 240$ och det framkommer inte... Men det funkar väl så att det höjs allt eftersom andra budar...

SirCastic

- Act as if it were impossible to fail -
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Ducati
Japp, det är som "Tysken" sägre, eBay bjuder automatiskt åt dig upp till den limit som du har satt. Om alternativt ”buy it now” (”Sofort kaufen” på ebay.de) finns så kan du köpa varan omgående annars så får du vänta tills dess att budgivningen är klar.

Du kan också kontakta säljaren och försöka köpa varan ”vid sidan om” observera dock att eBay inte tillåter detta, men i bland så säljer naturligtvis säljaren om priset är rätt.

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...