Effekrör till aprilia

Macke..

Socialt Handikappad
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
Aprlia Rs125 -94
Effekrör till aprilia?

Hej.. nu i vinter tider så sitter man ju och drömmer ganska mkt om saker man vill göra med hojjen :)

Det jag vill göra är att köpa ett effektrör, jag har kollat på bikesys.se och på 50cc.nl rören ligger ganska lika i pris men är det någon som vet vad frakten är från dom två?

Och sen blev jag förvirrad på bikesys: ''System med SP- eller Racing-märkning är lämpliga i tävlingssammanhang och för "gata" när racingkaraktär efterfrågas''. Jag hadde för mej att SP var lämpligt för big-bore cylindrar :va

Jag vet jag har gjort ett ''liknande'' inlägg förut. Och delarna planeras inhandlas till nästa år runt februari då förhoppningsvis teorin är avklarad :hihi

Sen skulle jag gärna vilja ha lite mer tipps på ''små'' trim som inte e så dyrt..( inte öppet filter å reeds för det planerar jag redan )

Edit: Kan tillläggas att jag MYCKET ogärna mixtrar med orginalcylindern

Mvh Macke..

Last edited:

NSR_MAN

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
ingen nsr längre
Macke.. skrev:
Hej.. nu i vinter tider så sitter man ju och drömmer ganska mkt om saker man vill göra med hojjen :)

Det jag vill göra är att köpa ett effektrör, jag har kollat på bikesys.se och på 50cc.nl rören ligger ganska lika i pris men är det någon som vet vad frakten är från dom två?

Och sen blev jag förvirrad på bikesys: ''System med SP- eller Racing-märkning är lämpliga i tävlingssammanhang och för "gata" när racingkaraktär efterfrågas''. Jag hadde för mej att SP var lämpligt för big-bore cylindrar :va

Jag vet jag har gjort ett ''liknande'' inlägg förut. Och delarna planeras inhandlas till nästa år runt februari då förhoppningsvis teorin är avklarad :hihi

Sen skulle jag gärna vilja ha lite mer tipps på ''små'' trim som inte e så dyrt..( inte öppet filter å reeds för det planerar jag redan )

Mvh Macke..
De står väll vad frakten kostar när du trycker på varan å sen ska kolla de du har valt? :confused: om du undrar om billig trimning? på mitt så kallade "hemmabygge" så satte jag en stål bricka bakom brytar spätsen på generatorn. Limma fast den med super attack eller 2 komponent, den får inte vara högre än orginal "pluppen" sen MAX 7-9mm lång! obs den måste vara i stål annars funkar de inte :tummenupp men mitt "hemmabygge" har 4-takts motor så den tänder nu 2ggr på vart annat varv, alltså innan kolven ska vända å sen när den e på väg ner igen! Jag har absolut ingen anning om hur de funkar på 2-taktare! men jag fick lite ketchup effekt på min :tummenupp men kom inte till mig om något skulle gå sönder!! :fatta! ska tästa på min NSR nån dag :rofl men de finns risk för spikning i motorn om de inte blir rätt!!
Sen kan du ju alltid porta den :tungan

Last edited:

Macke..

Socialt Handikappad
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
Aprlia Rs125 -94
NSR_MAN skrev:
Bra där! :tummenupp kolla igen :tungan
Va fasn 50kr från bikesys var det ja kunde hitta :näsblod det var ju dyrare att betala frakten för need for speed: most wanted från webhallen :fatta!

Stämmer det ?

NSR_MAN

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
ingen nsr längre
Macke.. skrev:
Va fasn 50kr från bikesys var det ja kunde hitta :näsblod det var ju dyrare att betala frakten för need for speed: most wanted från webhallen :fatta!

Stämmer det ?

har du länken till sidan du ska beställa delar så kan jag försöka kolla? eller var de 50 spän? har för mig att de brukar ligga på en hundring :va

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!