Effekt i VEIDEC (Honda)

Akesson

f.d Bandagsfreak
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1-01, no more
Hörde av en kompis att Honda plockar ut 154,5Hk på bakhjulet på sina hojar i VEIDEC. kan detta stämma, låter väldigt mycket!!

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Nej, de plockar garanterat inte ut så mycket effekt, en väldigt vältrimmad cykel kanske får 130-134hk på bakhjulet.

Akesson

f.d Bandagsfreak
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1-01, no more
OK!
det var som jag misstänkte, iofs är ju inte 134 hk fy skam det heller :skrämd

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
oFFkeFF skrev:
Nej, de plockar garanterat inte ut så mycket effekt, en väldigt vältrimmad cykel kanske får 130-134hk på bakhjulet.
Det låter faktiskt ganska otroligt det med - det är ju som en Retta. Snackade man inte 120+ förra året?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Bingo skrev:
Det låter faktiskt ganska otroligt det med - det är ju som en Retta. Snackade man inte 120+ förra året?

Om jag inte missminner mig hade väl Crálle ca 127 hk på bakhjulet men han menade själv att registret var viktigare än toppeffekten. Att Folkesson har 134 på bakhjulet betvivlar jag inte med tanke på hur jävla fort den hojen går rakt fram.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Bingo skrev:

Det beror på vilken bänk som sagt. Cralles fjolårscykel skulle det väl ligga 124-125hk i, men sedan är det inte säkert att han hade högst toppeffekt heller, utan ett bredare register, topp-cyklarna i vm kan nog ligga runt 135 ärliga bakhjulsponnys.

Det är högre trimningsgrad på en 600 än en retta, och det skulle gå att plocka ut mer ponnys ur en sexhundra om man fick pilla på sakerna under toppen, vilket man nu inte får göra, men jag kan tänka mig att fabrikanterna bygger bättre/stabilare vevar som pallar av högre effekter med tiden.

Min 98-kawa låg på 120hk på bakhjulet, och hängde på rettor enkelt upp till 230-240km/h, när de sakta började dra ifrån.

Snabbe_jag

Kalla på Åsa!!!
Gick med
6 Mar 2003
I ett gult hus med blå dörr någonstans i Tollarp
Hoj
Lilltösens depåstöd!!!
Goodstuff skrev:
Om jag inte missminner mig hade väl Crálle ca 127 hk på bakhjulet men han menade själv att registret var viktigare än toppeffekten. Att Folkesson har 134 på bakhjulet betvivlar jag inte med tanke på hur jävla fort den hojen går rakt fram.

Jag såg själv pappret från bänkningen hos Jansberg i förra veckan och 4 bänkningar, den lägsta siffran var 134. 6 nånting

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Alla som såg Folke slakta EM-motståndare ut på Atorps flygraka är nog rätt övertygade om att han har mer kusar än de flesta. Hårigt värre!

Berglund

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
RGV 250 -92
Din polare menar nog 154 hk i motorn det är ca 139 på bakhjulet (10% effektförlust). Rätt bra litereffekt. :rock

Akesson

f.d Bandagsfreak
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1-01, no more
Carbon skrev:
Din polare menar nog 154 hk i motorn det är ca 139 på bakhjulet (10% effektförlust). Rätt bra litereffekt. :rock

Japp! så måste det va :tummenupp , ska ta ett snack me han å reda ut begreppen :mad:

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...