Effektavgassystem ??

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Rudis skrev:
Det står Yamaha 1GU-14753
Okay. Då är det nog inte från TZR. 1GU borde vara modelkoden på hojen. Hade det vart TZR hade det stått 2RH, 2RK , 3PC1, 3PC2, 3PC3 eller något sådant.

EDIT: 1GU är Yamaha RD 125 LC. Så det är nog ett originalrör från någon årsmodell av RD 125 LC du har.

Last edited:

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Rudis skrev:
oki...
men idag kollade jag hur den stog till i registret... 17kw :(
Ajdå. Då får du göra som jag. Strypa den. Jag fick mitt fixat med intyg och allt hos en auktoriserad Yamaha verkstad. Brukar gå på runt 500kr. Billigare att göra så än att köpa strypning själv och montera konstigt nog.

Rudis

A B
Gick med
14 Sep 2003
Hoj
Yamaha R6 -99
Out_Spinner skrev:
Ajdå. Då får du göra som jag. Strypa den. Jag fick mitt fixat med intyg och allt hos en auktoriserad Yamaha verkstad. Brukar gå på runt 500kr. Billigare att göra så än att köpa strypning själv och montera konstigt nog.

Ringde just Yamaha Center i västerås...

man kunde svarva en egen strypning med 25mm hål i ...
och komma in med avgasröret till yamaha center så skulle dom fixa intyg för 200kr... och sen skickade dom det intyget till yamaha ... så skulle dom ta 600kr för det... och sen regbesiktning.... runt 1000spänn... fan de blir nästan 2000kr extra efter köpet av MCn ! man blir ju tokig

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Rudis skrev:

och komma in med avgasröret till yamaha center så skulle dom fixa intyg för 200kr... och sen skickade dom det intyget till yamaha ... så skulle dom ta 600kr för det... och sen regbesiktning.... runt 1000spänn... fan de blir nästan 2000kr extra efter köpet av MCn ! man blir ju tokig
Hehe visst blir man. Men skickar Yamaha center intyget vidare till Yamaha och dom tar extra för det? Det låter skumt (och dyrt). Hör men någon annan auktoriserad Yamaha verkstad. Alltså inte Yamaha center.

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Ktm 525
Rudis skrev:

Lät omständigt.. En kompis skrev ett intyg själv som en mc-firma här i stan skrev på.. Sen var han och regbes U.A..

Rudis

A B
Gick med
14 Sep 2003
Hoj
Yamaha R6 -99
Edholm skrev:
Lät omständigt.. En kompis skrev ett intyg själv som en mc-firma här i stan skrev på.. Sen var han och regbes U.A..

aa en kompis till mig kunde också skriva på.. men det lät ju som om man inte fick göra så eller nånting liknande ??

Yamaha center tog 200kr för att firra intyget .. och sen tog Yamaha 600kr för att skicka ut de giltiga intyget

Smackman: oki, tack då vet jag :Bugar

man kanske skulle leta upp en annan Mc

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Rudis skrev:
aa en kompis till mig kunde också skriva på.. men det lät ju som om man inte fick göra så eller nånting liknande ??

Yamaha center tog 200kr för att firra intyget .. och sen tog Yamaha 600kr för att skicka ut de giltiga intyget

Smackman: oki, tack då vet jag :Bugar

man kanske skulle leta upp en annan Mc
Jag har mitt intyg i handen. Betalade inte ett öre men priset för en bricka i avgasröret och några papper var 500kr. Mer än så tycker jag inte du ska betala.

Rudis

A B
Gick med
14 Sep 2003
Hoj
Yamaha R6 -99
okej, det får bli att regga om den till 11-kw :p
hehe men angående effektsystem...
vart kan man köpa det till rd 125 (ypvs)....
och hur funkar ebay som några snackar om ??

SmackMan

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2003
Hoj
Yamaha rd lc ypvs -86
Jag letar ocks¨efter effekt system fill rd (ypvs) men det verkar inte finnas.. jag ska kolla fall ett tzr rör passar för i så fall får det blir det.. eller så bygger jag eget..

Rudis

A B
Gick med
14 Sep 2003
Hoj
Yamaha R6 -99
Säg gärna till om du hittar ett nångång i framtiden ;) skulle järna se fram emot ett "litet" effektrör till rdn min =)

SmackMan

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2003
Hoj
Yamaha rd lc ypvs -86
Det finns ju allspeed till vanliga rd lc.. men jag vet inte hur det skulle funka med ypvs m,m.. får kolla upp vad en vanligt rd lc cylle har för avgasduration m,m.. men jag ska lösa detta! efter några :fyllisar :D :D

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...