Effektsystem o pc 5

Siigurd

Sporthojsnörd
Gick med
13 May 2012
Hoj
08 Honda CBR 1000 RR
Har bänkat min CBR 1000 rr-08.
Resultat orginal 151 hp.
Med acrapovic Evo helsystem, öppet luftfilter och power commander 5 blir det 5 hp +.
Är det någon som vet om detta är rimligt.

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Tycker nog att du bör tjäna mer än så på ett helsystem och annan mapp men samtidigt ska man inte stirra sig blind på toppeffekt utan hur avgassystemet påverkar resten av registret också. Är inte speciellt ofta man använder den absoluta toppeffekten.

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Som Viktor säger. Oftast är den mer användbara ökningen i låg/mellanregistret som är den stora vinsten.
Är ju oftast där man har nytta av "mer mos". :)

Gick med
12 Mar 2011
Hoj
Kawasaki ZRX1109R blingracer, Honda SP-2 och Ducati 900 Monster vinterhoj
Jag mappade min 848 vilket gav knappt märkbara 3 häst på topp. Däremot är körbarheten en helt annan och det är där den stora vinsten ligger. Tillverkarna är bakbunda när det gäller utsläpp/buller vilket framför allt straffar sig i låg och mellanregister och utanför WOT - med andra ord där man oftast befinner sig. Så du kommer nog bli positivt överraskad i vår :)

Siigurd

Sporthojsnörd
Gick med
13 May 2012
Hoj
08 Honda CBR 1000 RR
1700 kr/hp och då har jag köpt röret begagnat för 4500 kr. Ett nytt ska visst kosta över 20 lappar.

Siigurd

Sporthojsnörd
Gick med
13 May 2012
Hoj
08 Honda CBR 1000 RR
Jag mappade min 848 vilket gav knappt märkbara 3 häst på topp. Däremot är körbarheten en helt annan och det är där den stora vinsten ligger. Tillverkarna är bakbunda när det gäller utsläpp/buller vilket framför allt straffar sig i låg och mellanregister och utanför WOT - med andra ord där man oftast befinner sig. Så du kommer nog bli positivt överraskad i vår :)
Det blir säkert bra med 5 hp till då det var rätt bra redan innan. Jag tyckte bara att effektförlusten från motorn (178 hp) till bakhjulet är rätt mycket.:confused:

AnesN

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2010
Hoj
GSX-R 1000 K6 KTM 660 SMC 05
HK på hojj brukar inte vara mycket extra med PC & rör, det är effektkurvan som blir bättre hela vägen där ligger vinsten

Nalken

Gick med
10 Mar 2003
Hoj
CRF 450
Anlita Andersson så blir du säkert nöjd, har inte läst någon kund vara missnöjd.

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Drar den olja? Eller är det åtgärdat

Har varit med om att det saknas några Hk på grund av leakdown ( dåliga kolv och oljeringar )

Då brukar det även ryka och lukta lite olja i röret

159,5 brukar dom som sagt ge + - nån Hk mjuka racedäck brukar suga en3-5 hk med , Men du hade ju inget supermjukt på din

Nyheter
Nytt körkortsdirektiv som på gång

EU förväntas inom kort fatt...

2025 års Distinguished Gentlemans Ride körs 18 maj

Söndag 18 maj är det dags f...

Kör på underbara Gotland Ring med redaktionen!

Upplev drömlika Gotland Rin...

Gott om platser kvar till Gotland Ring Bike Week!

Upplev magiska Gotland Ring...

Video: Bike nr 4 med Yamaha R9

I nästa nummer av Bike, nr ...

Årets MC-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Fira motorcykelns dag 3 maj

Den 3 maj firas Motorc...

Motorcykelns dag firas 3 maj

Den 3 maj 2025 fi...

Sex nya mc-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Triumph redo för terrängen