Effektsystem till KTM DUKE II

DUKE II

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2004
Ort
Skåne
Hoj
KTM
Vad ska man ha för effetktsystem till en DUKE II? Sebring, Akrapovic... för å nackdelar?

å var hittar man dom till vettiga priser om man inte är sugen på att betala 10 papp.?
 

420

Vaddå knäskrap?
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
HP2
Välj inte Sebrings helsystem. Polaren köpte ett sådant till sin Duke II och det blev mindre effekt.
Säljarens komentar: Nej du måste ju trimma mer om du ska få mer effekt. Glömde jag säga det? :fatta! <-- Säljare
Lät ju bra men det är den slöaste Duken jag kört. Och jag har haft en själv plus att en annan polare oxo haft en.
Har för mig att det skiljde ca 5 hk mellan våra hojar och hans Sebring-Duke.
Tror mer på att du ska lägga pengarna på ett nytt mellanrör så att du får lika mkt flöde i båda dämparna och sen skära upp slutkonerna så att dom är helt tomma.
Inte så lätt eftersom det är rostfritt men med riktiga verktyg så...
 

NoFear

100% RETARD
Gick med
24 Jun 2004
Ort
Näsum
Hoj
Ktm Duke2(såld) - Honda Crf450(såld) - Kawasaki er6-n
Jag har ett Akrapovic slipon på min duke, och jag ångrar inte en sekund att jag köpte det, bättre botten drag, snyggare utseende och grymt ljud.
Men visst det är inte gratis.
 

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Trångsund
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
420 skrev:
Välj inte Sebrings helsystem. Polaren köpte ett sådant till sin Duke II och det blev mindre effekt.
Säljarens komentar: Nej du måste ju trimma mer om du ska få mer effekt. Glömde jag säga det? :fatta! <-- Säljare

Kan inte alls hålla med om detta. På min Duke blev det ett klart lyft med ett Sebring helsystem (förutsatt att man öppnar upp luftburken och styckar om fuggen samtidigt, annars lär det inte hända så mycket).

Sen ljudet.... grymmast ljudet av alla system jag hört. Grovt, högt utan att vara för högt. Klarar t.ex. körning på Rörken rakt av.

Det jag däremot inte gillar med Sebring är passformen som har lite att önska, grymt svårt att få tätt
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top