Eftermontera bakre fotpinnar

kojf

Ny medlem
Gick med
6 Oct 2008
Hoj
Funderar på KTM 640
Funderade på att montera på bakre fotpinnar med det tillhörande triangelfästet till en ktm som inte är godkänd för passagerare.
Det medför att man måste borra två hål i ramen för triangelfästet och undrar då om detta kan medföra några problem vid besiktningen? (Om man plockar bort fästet vid besiktningen så återstår det 2 hål på vardera sida i ramen):va

Går det att registrera om en mc för passagerare och i så fall - vad krävs?

Spyke 81

Burn rubber not your soul
Gick med
14 Nov 2004
Hoj
Ktm monster
Är det inte lätt att ramen i det fallet blir väldig försvagad, om du inte kör med bilt lr något annat som tar upp tomrummet om du borrar?

plus att du har väl alu-bakram på din om du inte har 05 och nyare....

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Ropa in en bakram med bulthål på EBAY istället, det är ju inte riktigt bara att dra några hål. Jag har en komplett bak till en 640 ADV till salu men det är nog inte prismässigt i närheten av några bulthål....

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
Menar du att borra ytterligare två hål och sen utnyttja dom två som finns där - pluggade. Så var det i alla fall på min gamla 625'a - att det fanns två pluggade och gängade hål.

Jag sket i snygga orginal triangelfästen och köpte ett par riktigt beiga uppfällbara moppephucko skjutspinnar som man fäster med en skruv. Den drog jag då självklart in i dom hål som fanns efter man ryckt pluggen. Funkade galant och kostande skitbilligt.

.

kojf

Ny medlem
Gick med
6 Oct 2008
Hoj
Funderar på KTM 640
Jag tänkte att triangelfästet skulle ge lite förstärkning (om ni ser hur det är gjort på en ktm 640).
Det går inte sen bara att registreringsbesikta om den för passagerare?

Det hela var kanske en väldigt dum ide? :)

Last edited:
Gick med
16 Oct 2007
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
640, 625 660 är enmans hojar , -med eller utan passagerarpinnar .
De är tämligen tråkiga att skjutsa på . Passageraren sitter illa och föraren ännu sämre :gnissla

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept