Egotripp

Lasse

Besökare
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Kawa
En liten berättelse på min lilla egotripp runt norrbotten runt midsommar...en fin tur på 150 mil. En välpackad hoj med fiskespö, en påse öl i vskorna ja hela kittet.

Torsdag 12 juni: Umeå - Piteå pitstop för öldrickning
Fredag: mår inge bra....bläää aldrig mera -eftermiddagen drar vidare mot fjällstugan en fantastisk resa på 40 mil i regn o ca: 7 grader varmt åhhhh vad härligt de är med hoj. Nåja det regnade inte hela vägen iaf han givetvis gegga ner visiret med hur mycket mygg som helst.
Inlandsvägen var riktigt rolig med långa spevande kurvor mellan kraftverksdammarna, lite gropiga stundtals men va fan gör det på en hårding. Var lagom frusen när jag kom fram, tur man har snälla föräldrar så groggen var serverad och bastun varm.

Lördag: Upp mot gränsen och där var det kallt brrrrrr 4-5 plusgrader och styvkuling är lindrigt o hittade av en väg som gick precis längs ett snötäckt fjäll....Hade betalat vad som helst för handtagsvärmare nu....

Hittade en sak som jag inte trodde ja skulle hitta mitt i fjällen... en riktig motorentusiast som hade fordon och leksker överallt...Vad sägs om MB cab, en 4wd "jeep" nja Impresa turbo iaf, några HD, helkromad "minihonda", radiostyrda plan, helikoptrar, flyg ja han hade trångt om saligheten...cooolt att se allt iaf.

Söndag: hem till föräldrarna, givetvis var det varmt när jag skulle åka hem....23 grader varmt super nice. Väl "hemma" är det en naturlig runda att kika på vad jag vet enda Lamborginin i norrbotten cooool som fan...Han med att hälsa på gamla polare åsså.

Måndag-söndag (16-22 juni): Fiske hela veckan å givet blev de nån öl åsså.... var juh tvungen att träna så man skulle vara i toppform till midsommar. Härligt väder, öl å fiske var bara underbart.

Det blev trots regn å elände en riktigt härlig resa bland fjäll, är något jag kan rekomendera....slänger upp lite bilder att spana på.

/Lasse

Lasse

Besökare
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Kawa
Snö.. kallt brrrrr 5 grader typ

Bifogat

• snö.jpg
    snö.jpg
    25.4 KB · Visningar: 178

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
Verkade ju trevligt. Han med Lamborginin tror jag har stuga i Piteå. Om det är samma snubbe. Han har nån elfirma i Gällivare. När han köpte Lambon så sålde han sin Testarossa. Han tog Hummern och körde ner Ferrarin på släp söderut... :D

He få int verka fattigt.... :tummenupp

Last edited:

Lasse

Besökare
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Kawa
He he de är samma snubbe.. åsså han gamla båt var juh riktigt cooolt

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Fina bilder :tummenupp

Verkar som du hade en bra resa!

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
Lasse skrev:
He he de är samma snubbe.. åsså han gamla båt var juh riktigt cooolt

Hörde att han köpte en stor båt, sen kom han på att han var tvungen att ha skepparexamen för att få köra den. Den var över 12 meter. :cool:

Lamborginin är en Diablo byggd i 150 ex. Kolfiberkaross m.m. Hans bil har nr 0. Den finns inte i serien egentligen. Kostade 3.5 mille hörde jag.En riktig lirare. :bow

Lasse

Besökare
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Kawa
Ja hans Diablo har visst varit med i nån film...lila är det *S* jo hans gamla båt fanns i 3 ex i Sverige Björn Borg, Kungen å just denna kille he he.. men den har han sålt å köpt nån yatch på typ 3 mille eller nåt sånt... å fan jag som varti elektriker *S* Så mycket som denan äger så finns inte en chans man har råd att försäkta ens...det är helt sjukt

Ja de var härligt som faen.....trots kyla längst uppe uppe på kalfjällen. Vi får väl göra en sån repa i slutet av sommaren med klubben...är vi inte alltför många så har jag boende...

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA