Ehhh...

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Ingen som märkte att Watz satte banrekord? IGEN? 1.01.573 lyder det nya rekordet på. Ni som såg honom komma ut i högern efter rakan vet numera hur det ser ut när en 250 går på schladd och det släpper fram samtidigt, helt otroligt vad den hojen plågas! :bow

Men förutom Fredde så är jag personligen mest impad av tre personer denna helg: Daniel Persson, Andreas Mårtensson och Sara Dolk.

- Daniel körde 125 cc så¨in i h-e bra, på rakan blev hans 50.000 kronors Honda omblåst av Håkan Olssons 250.000 kr Aprilia varje varv för att segla förbi i ingången till högern efter rakan och leda fram till rakan då samma sak upprepades, gång på gång. Det slutade med att Håkan vann men han har fått en allvarlig titelkandidat nästa år!

- Andreas körde näst snabbast hela helgen (efter Watz) och kvalade in på andra plats på 1.02.9, före Fransson, Nordgren, Torsell mfl snabba förare. I racet tog han täten i racet men gick omkull i ledning i hästskon efter 3-4 varv. Får se om han kör i Våler till helgen, formen verkar ha kommit i alla fall!

- Sara kom iväg sist efter motorstopp men plockade minst en gubbe varje varv tills hon gick på näsan i kvällsposten och satte även den tredje snabbaste varvtiden i R1000!

Sen ska Christian Frisk #31 ha en stor applåd för att bara komma in som B-förare i 250SP och sno segern framör Öjert m.fl. Han körde grymt snyggt!

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Instämmer, Daniel körde jädrans snyggt. Sara såg jag tyvärr inte så mycket av, fredde fladdrade ju förbi lite då och då ;)
Men en person till jag är impad av är Cajback än en gång, visserligen "bara" 9'a i vårt race, men knäcker ändå ett par a-förare och dunkar till med en racetid på 1.05.3 i sitt andra race på en racer och första gången på sin egen, så många tummar upp till honom :tummenupp

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
För att inte tala om Billy Gällros! I racet så varvade han samtliga motståndare, bästa varvtid ca 4 sekunder snabbare än närmaste konkurrent! Fast han borde skaffa sig en tuta till den där gula maskinen, jag höll på att få sätta livet till när han kom dundrande in i tunneln efter lördagens sista träningspass... :finger

Watz

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2003
Hoj
Kör bil
Vi hänger på denna tråden och passar på att Tacka Er alla som sponsrat oss och hejat på Freddie under SM-säsongen. Fredrik blev nu efter Knutstorp Svensk Mästare 2003 i 250cc.

Så ett stort Jätte Tack till alla!

Ha de gott //Linda Watz Racing

PS 1: Vihar fortfarande en hel hög med race kvar denna säsong, 3 EM och så hoppas vi på VM-start vilket vi får veta nu i början på veckan, så Ni som känner för att sponsra Watz Racing, gå in på http://www.watz-racing.com så ser Ni hur Ni ska göra.

PS 2: Billy och Peter var absolut fränast under helgen med varvningarna...

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Jag tycker även att Mats T i R1000 gjorde en riktig prestation genom att komma 2:a! Två original R1or högst upp på pallen mot alla Öhlins-o-en-massa-lull-lull-preppade hojar! :tummenupp

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Den enda som verkligen körde skiten ur sin hoj, Watz är kungen, i andra kurvan efter start/mål så vobblade han duktigt varv efter vav :bow

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Fredde är kungen, så ÄR det :bow Och Canoly tar alltid canon-bilder :tummenupp

EazyLiving

Gammal avdankad Superbike chaufför +12kg
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Ducati 749s -03 & KTM 250SX-F -06
Han fick inte behålla det lännge. Bo Leander åkte fortare under R600 med sin Ducati 748R. 1.00.547 lyder det nya rekordet!

http://www.roadracing.se/Sections/All/Results/knutstorp2003-rookie600.pdf

Bosse och Ducati regerar!! :tummenupp

Torkel skrev:
Ingen som märkte att Watz satte banrekord? IGEN? 1.01.573 lyder det nya rekordet på. Ni som såg honom komma ut i högern efter rakan vet numera hur det ser ut när en 250 går på schladd och det släpper fram samtidigt, helt otroligt vad den hojen plågas! :bow

Men förutom Fredde så är jag personligen mest impad av tre personer denna helg: Daniel Persson, Andreas Mårtensson och Sara Dolk.

- Daniel körde 125 cc så¨in i h-e bra, på rakan blev hans 50.000 kronors Honda omblåst av Håkan Olssons 250.000 kr Aprilia varje varv för att segla förbi i ingången till högern efter rakan och leda fram till rakan då samma sak upprepades, gång på gång. Det slutade med att Håkan vann men han har fått en allvarlig titelkandidat nästa år!

- Andreas körde näst snabbast hela helgen (efter Watz) och kvalade in på andra plats på 1.02.9, före Fransson, Nordgren, Torsell mfl snabba förare. I racet tog han täten i racet men gick omkull i ledning i hästskon efter 3-4 varv. Får se om han kör i Våler till helgen, formen verkar ha kommit i alla fall!

- Sara kom iväg sist efter motorstopp men plockade minst en gubbe varje varv tills hon gick på näsan i kvällsposten och satte även den tredje snabbaste varvtiden i R1000!

Sen ska Christian Frisk #31 ha en stor applåd för att bara komma in som B-förare i 250SP och sno segern framör Öjert m.fl. Han körde grymt snyggt!

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Torkel skrev:
För att inte tala om Billy Gällros!...
Nä, tala inte om eländet. Tvåan blev varvad. Kan man fatta det?! Fantastiskt team, Gällros och Berglund.

Att säga att Watz regerar är fel. Det skall vara: Watz, Gällros och Berglund regerar :fakta

Pålle

Nä, jag bara tittar lite.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Leksaker i garaget
Med tanke på att han kvalade med 1.10,6 så kan det ju bara INTE stämma...

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
Re: Re: Re: Ehhh...

Pålle skrev:
Stämmer det verkligen?

Detta kan inte stämma !! Det är snabbare än alla i Veidec - samt att han ramlade efter ordentligt. Han körde 12 varv och satte snabbaste varv på varv 12??.

Men fan, det är skit roligt för honom om det är rätt.

Mvh//ZF

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Pålle skrev:
Med tanke på att han kvalade med 1.10,6 så kan det ju bara INTE stämma...
Jo för fan, Pålle, det stämmer! Jag klockade honom till exakt samma tid med ett gökur, av schweitziskt kvalitetsfabrikat, så jag vet att tiden är korrekt. :D

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
Re: Re: Re: Ehhh...

oFFkeFF skrev:
Hahaha, rullade han en rasad ducati fram och tillbaka inne i depån eller? :rolleyes:

Den var faktist, trot om ni vill; alldeles hel.. (Bosse råkade ut för en sladd å började fundera på om däcken egentligen var så bra.. att åka runt å tänka på det var inget kul..)

Fast tiden var rätt kul :D

/B

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
Torkel skrev:
För att inte tala om Billy Gällros! I racet så varvade han samtliga motståndare, bästa varvtid ca 4 sekunder snabbare än närmaste konkurrent! Fast han borde skaffa sig en tuta till den där gula maskinen, jag höll på att få sätta livet till när han kom dundrande in i tunneln efter lördagens sista träningspass... :finger

Billy är kul :)

Hörde följande kommentar i ett samtal mellan Sköld å Gällros:

"Om jag varvar hela fältet, vinner jag inte både första, andra å tredjepriset då? Blir vi ensamma på pallen då?

Satans tryck i den maskinen för övrigt.. å vad tätstegad lådan var!

Canoly

Guest
Torkel skrev:

Så här ser dom ut..

Bifogat

• 137_3793.jpg
    137_3793.jpg
    44.3 KB · Visningar: 222

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
oFFkeFF skrev:
Men en person till jag är impad av är Cajback än en gång....
Det är imponerande av niclas att överhuve taget ställa upp i 3klasser sammtidigt som bara 17(?) åring :bow

att han sen ligger o fightas i övre mitten i sammtliga klasser är värt en applod!

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...