PeterDeleter
Gudomlig sporthojare
Clutch out OK/Q8, Brommaplan 10.00
Christina i min grupp bjuder in till sin hembygd och ö denna dagen. Det blir lite av varje som ni kan se och säkerligen blir det annat spontant också i vanlig ordning. Jag ordnade en liknande tur för ett tag sen med MCE som ni kan se en liten videosnutt från här på länken:
? Vi besöker en kompis till Christina som har en gård på Färingsö med söta smågrisar, minihästar, alpackor samt andra "odjur". "Sötchock" utlovas ?
⛏ Vi besöker det vackra Stenhamra stenbrott som idag kanske är mest känt för filmer som spelats in där såsom Pippi Långstrump, Bröderna Lejonhjärta etc. Mindre känt är kanske att all Stockholms gatsten härstammar härifrån. Mycket intressant historia vi kommer att få till livs väl på plats ?
? Vi våldgästar Lenas gård på Munsö och Sveriges största odling av böngroddar (urk, nyttigt), java och kaka bjussar hon dock på också. Av hennes pojkvän Christer med Sveriges största samling av dom unika Benellihojarna får vi en privatvisning av också ?
? Vi åker "båt" över till Adelsö tar varvet runt ön motsols och käkar en räkmacka (eller inlagd tång för de som föredrar det) på Hovgården ?
Se till att anmäla dig till mig PM då vis av erfarenhet så behöver jag förvarna Hovgården. Förra gången blev dom "tagna på sängen" och det tog lite tid få fram räkisar. Vi blev iofs kompenserade med gratis java och så mycket kulglass vi kunde proppa i oss ?
Last edited: